Πριν από μερικά χρόνια ο πολύς κ. Ferdinand Piech, το μεγάλο αφεντικό του ομίλου Volkswagen, είχε πάει σε κάποια εκδήλωση οδηγώντας το πρωτότυπο XL1, που θα κατανάλωνε μόλις 1 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Σήμερα η VW αποφάσισε να κατασκευάσει κανονικά 50 κατ' αρχήν μονάδες της εξέλιξης του XL1, οι οποίες θα διατεθούν σε μια άγνωστη προς το παρόν τιμή, ενώ μπορεί να ακολουθήσουν κι άλλες.
Αυτό που άλλαξε στην έκδοση παραγωγής είναι ότι πλέον οι δύο επιβάτες κάθονται ο ένας δίπλα από τον άλλο και όχι ο ένας πίσω από τον άλλο όπως στο πρωτότυπο. Αυτό που δεν άλλαξε είναι η space εμφάνιση με τις πόρτες που ανοίγουν προς τα πάνω, το ύψος των μόλις 118 εκατοστών που θυμίζει καθαρόαιμο super car της παλιάς καλής σχολής και η εξαιρετική αεροδυναμική. Τόσο εξαιρετική που ο συντελεστής οπισθέλκουσας 0,186 είναι κορυφαίος όλων των εποχών.
Τα high tech συστατικά του XL1 περιλαμβάνουν και ανθρακονήματα για το αμάξωμα με αποτέλεσμα το βάρος του να μην ξεπερνά τα 800 κιλά, ενώ το υβριδικό σύστημα πρόωσής του αποτελείται από έναν δικύλινδρο diesel 800 κυβικών και 48 ίππων και έναν ηλεκτροκινητήρα 20 kW. Η συνδυαστική ισχύς είναι 51 kW, που μπορεί να εξασφαλίσει απόλυτα ικανοποιητικές για το χαρακτήρα του XL1 επιδόσεις (0-100 σε 12,7 δεύτερα και τελική 160). Την ίδια στιγμή οι ανάγκες σε καύσιμο είναι μόλις 0,9, επαναλαμβάνουμε 0,9, λίτρα πετρελαίου για κάθε 100 χιλιόμετρα! Σχεδόν κατανάλωση αναπτήρα δηλαδή, με αποτέλεσμα η συνολική αυτονομία να φτάνει τα 550 χιλιόμετρα, ενώ κινούμενο καθαρά ηλεκτρικά το XL1 μπορεί να διανύσει μέχρι και 50 χιλιόμετρα.
Οι φήμες πάντως που κυκλοφορούν θέλουν τη VW να χρησιμοποιεί το υβριδικό σύστημα πρόωσης του XL1 σε συνδυασμό και με ένα σαφώς πιο προσγειωμένο αμάξωμα. Πιο συγκεκριμένα με αυτό του up!, που αν αυτά που λέγονται έχουν σχέση με την πραγματικότητα, η υβριδική του εκδοχή θα είναι έτοιμη σε μια διετία. Την ίδια στιγμή άλλες φήμες λένε πως λίγο αργότερα θα ακολουθήσουν και αντίστοιχες εκδόσεις των Skoda Citigo και Seat Mii.