Η βιομηχανία των ειδικών εφέ αποτίει φόρο τιμής στον Πέτρο Βλάχο, τον πρωτοπόρο των εφέ green screen και blue screen, ο οποίος πέθανε σε ηλικία 96 ετών.
Οι τεχνικές που ανέπτυξε επιτρέπουν πλέον στους σύγχρονους κινηματογραφιστές να υπερέχουν τους ηθοποιούς και άλλα αντικείμενα εναντίον ξεχωριστά γυρίστηκε υπόβαθρα.
Ανέπτυξε τη διαδικασία το 1959 για τις ανάγκες του θρυλικού Μπεν Χουρ και στη συνέχεια πήγε να κερδίσει το Oscar το 1964 για αντίστοιχα εφέ στην Μέρι Πόπινς της Disney.
Ο θάνατος του 96χρονου εφευρέτη ανακοινώθηκε από την Ultimatte, την εταιρεία που ίδρυσε ο ίδιος, ενώ οι καινοτομίες του συνεχίζουν να εξελίσσονται και να χρησιμοποιούνται από την τηλεόραση, τις ταινίες, τα παιχνίδια στον υπολογιστή και τη διαφήμιση.
«Η βιομηχανία μας έχασε έναν γίγαντα» δήλωσε στο BBC ο Έβερετ Μπύρελ, Everett Burrell, ανώτερος επόπτης οπτικών εφέ στο Look Effects Studio με έδρα το Λος Άντζελες στούντιο.
«Είναι δύσκολο να φανταστούμε τι θα κάναμε χωρίς τον εκπληκτικό αριθμό των διαδικασιών και των τεχνικών που δημιούργησε. Όλοι οι επαγγελματίες των οπτικών εφέ και το σινεφίλ κοινό, του χρωστάμε μεγάλη ευγνωμοσύνη».
Ο κ. Βλάχος δεν ήταν ο πρώτος που χρησιμοποίησε μπλε οθόνες - παλαιότερες εκδόσεις της τεχνικής μπορεί να δει κανείς σε ταινίες όπως Ο Κλέφτης της Βαγδάτης, και οι Δέκα Εντολές.
Αλλά ο συγκεκριμένος εφευρέτης κατάφερε να αναπτύξει έναν τρόπο να χρησιμοποιήσει την τεχνική ελαχιστοποιώντας την παράξενη λάμψη που εμφανιζόταν σε κάποια αντικείμενα ως παρενέργεια.
Ουσιαστικά δημιούργησε μια περίπλοκη διαδικασία που χωρίζει τα μπλε, πράσινα και κόκκινα μέρη του κάθε καρέ πριν την ενοποίησή τους σε μια συγκεκριμένη σειρά.
Ο κ. Βλάχος πήρε δίπλωμα ευρεσιτεχνίας επίσης και για μια τεχνική που σχετίζεται με ατμούς νατρίου την οποία ανέπτυξε για τη Disney. Το πλεονέκτημα αυτού ήταν ότι δημιουργήθηκε ένα ακόμη καθαρότερο αποτέλεσμα από την αρχικές δουλειές του κ. Βλάχου στην Blue Screen
Την δουλειά του χρησιμοποίησε και η Disney για τη Mary Poppins, το Bedknobs και τον Πητ με τον Δράκο μεταξύ άλλων ταινίες - αφήνοντας τους φορείς της φαίνεται να αλληλεπιδρούν με κινούμενα σχέδια.
Ο Άλφρεντ Χίτσκοκ δανείστηκε επίσης την τεχνική για τα πουλιά, και ο Γουόρεν Μπίτι τη χρησιμοποίησε αργότερα στο Dick Tracy.