CINETROLL: Το «ARGO» κέρδισε το βραβείο σκηνοθετών χωρίς όμως να είναι υποψήφιο για Όσκαρ σκηνοθεσίας - iefimerida.gr

CINETROLL: Το «ARGO» κέρδισε το βραβείο σκηνοθετών χωρίς όμως να είναι υποψήφιο για Όσκαρ σκηνοθεσίας

CINETROLL: Το «ARGO» κέρδισε το βραβείο σκηνοθετών χωρίς όμως να είναι υποψήφιο
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Ο Τάσος (ΤΑΖ) Θεοδωρόπουλος, στις πιο έγκυρες προβλέψεις και αναλύσεις του τι θα γίνει στα φετινά Όσκαρ, εξηγεί τον τρόπο της ψηφοφορίας των μελών της Ακαδημίας που αφήνει όλες τις εκδοχές ανοιχτές.

Ένα ακόμα από τα περίεργα φαινόμενα της φετινής, αναπάντεχης και γι αυτό ενδιαφέρουσας στην παρακολούθηση της, προοσκαρικής κούρσας. Το «Argo» του Μπεν Άφλεκ, από outsider, συνεχίζει να επικυρώνει τον τίτλο του φαβορί για το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας, όχι όμως και το σκηνοθεσίας εφ'όσον ΔΕΝ είναι καν υποψήφιο σε αυτή την κατηγορία. Κάτι που σημαίνει πως φέτος είναι πολύ πιθανό να ζήσουμε μια χρονιά από αυτές που τα δύο κορυφαία βραβεία μοιράζονται σε διαφορετικές ταινίες. Εκτός κι αν...

Μέχρι στιγμής το «Argo» έχει κερδίσει το βραβείο καλύτερη σκηνοθεσίας και καλύτερης ταινίας στις Χρυσές Σφαίρες, βραβείο καλύτερης ερμηνείας από το σύνολο του cast από το Σωματείο Ηθοποιών, καλύτερης ταινίας και σκηνοθεσίας από τα πολύ έγκυρα στις προβλέψεις τους, Critic's Choice Awards, καλύτερης ταινίας από το Σωματείο Παραγωγών και σήμερα τα ξημερώματα Καλύτερης Σκηνοθεσίας από το Σωματείο Σκηνοθετών. Σε μια κατηγορία που δεν είναι καν υποψήφιο στα Όσκαρ. Και σε μια κατηγορία που σύμφωνα με τον κανονισμό της Ακαδημίας, ψηφίζουν για τις υποψηφιότητες μόνο τα μέλη της που είναι σκηνοθέτες. Δηλαδή σε απλά ελληνικά, οι σκηνοθέτες έδωσαν μέσω του σωματείου τους, το βραβείο στο "Argo", αλλά δεν το επέλεξαν για την Οσκαρική υποψηφιότητα της ίδιας κατηγορίας.

CINETROLL: Το «ARGO» κέρδισε το βραβείο σκηνοθετών χωρίς όμως να είναι υποψήφιο για Όσκαρ σκηνοθεσίας | iefimerida.gr 0

Κάπου εκεί κολλάει και το «εκτός και αν...» που γράφω στην αρχή. Γιατί μπορεί να έχει συμβεί αρκετές φορές, μια ταινία να πάρει το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας και άλλη το Όσκαρ σκηνοθεσίας, όμως στην 84χρονη ιστορία του θεσμού, ΜΟΝΟ 3 ΦΟΡΕΣ, το βραβείο καλύτερης ταινίας πήγε σε ταινία που ΔΕΝ ΗΤΑΝ υποψήφια και στην κατηγορία της Καλύτερης Ταινίας. Κάτι που από τους αναλυτές θεωρείται ενίοτε και «φιλί θανάτου» για την τελική εξέλιξη. Όπως για παράδειγμα το 1996 με το «Απόλλων 13» του Ρον Χάουαρντ, που επίσης είχε κερδίσει τις «καρδιές» των Σωματείων Παραγωγών, Σκηνοθετών και Ηθοποιών, αλλά ο ίδιος ο Χάουαρντ δεν ήταν υποψήφιος για το Όσκαρ Σκηνοθεσίας και τελικά Καλύτερη Ταινία της χρονιάς, χρίστηκε το «Braveheart».

Το Χόλιγουντ, έχει δείξει ξεκάθαρα ότι λατρεύει το «Argo». Και σε αυτό παίζουν ρόλο δύο σημαντικοί παράγοντες : Α) Τα ίδια τα μέλη της Μέκας της βιομηχανίας ταυτίζονται με το κομμάτι που σατιρίζει το χολιγουντιανό παρασκήνιο και αισθάνονται ενδόμυχα, υπερήφανοι που το αντικείμενο της εργασίας τους, έπαιξε τόσο σημαντικό ρόλο σε ένα ιστορικό γεγονός. Β) Πίσω από την παραγωγή του "Argo" βρίσκεται το αγαπημένο προοδευτικό πασπαρτού και μοντέλο στιγμιαίων καφέδων, Τζορτζ Κλούνεϊ.

Όμως στην άκρη καραδοκούν με περίεργες ορέξεις οι δαιμόνιοι αφοί Γουάινσταιν. Οι αρχιμάστορες των προοσκαρικών μαγειρεμάτων που κατορθώνουν σχεδόν πάντα τα τελευταία χρόνια να έχουν μια ταινία η οποία πουσάρεται με τα χίλια και φέτος διαθέτουν τον αξιολάτρευτο «Οδηγό Αισιοδοξίας». Και φυσικά υπάρχει πάντα για ρεζέρβα και το βαρετό, πλην όμως εντελώς αμερικάνικο μάθημα ιστορίας του Σπίλμπεργκ με το «Λίνκολν». Αλλά και άλλες έξι ταινίες outsider, οι οποίες (κι εδώ βρίσκεται το σασπένς της οσκαρικής βραδιάς) μπορούν να επωφεληθούν απ ' τη μοιρασιά των ψήφων ανάμεσα στα φαβορί και να βγουν ξαφνικά μπροστά εκμεταλλευόμενες ένα πολύπλοκο, σχεδόν βυζαντινής ίντριγκας, σύστημα καταμέτρησης των ψήφων.

Κάθε ένα από τα 6000 μέλη της Ακαδημίας θα ψηφίσει για την Καλύτερη Ταινία, τοποθετώντας τις εννιά υποψήφιες, σύμφωνα με την προσωπική του προτίμηση, σε ένα ψηφοδέλτιο από το 1 ως το 9.

Αν μια ταινία βρεθεί στην πρώτη θέση με πάνω από 51% των ψήφων όλα τελείωσαν και πάμε ήσυχοι σπίτια μας. Αν όμως όχι αρχίζει ένας εφιάλτης που θυμίζει ταινία του Ντέιβιντ Λιντς.

Οι υπεύθυνοι της PricewaterhouseCoopers που έχουν αναλάβει την καταμέτρηση, μοιράζουν τα ψηφοδέλτια σε 9 (όσες και οι φετινές ταινίες) ομάδες βάσει των ψήφων που αναδεικνύουν μια ταινία Καλύτερη. Η ταινία που έχει τις λιγότερες ψήφους στην πρώτη θέση, βγαίνει εκτός συναγωνισμού, και οι ψήφοι από αυτήν την ομάδα που αναδείκνυαν τη δεύτερη κατά σειρά προτίμηση, μοιράζονται ως πρώτη προτίμηση στις ταινίες που αντιστοιχούν. Αν μετά από αυτό, μια ταινία πιάσει το ποθητό 51%, βγαίνει νικήτρια. Αν όχι, η διαδικασία συνεχίζεται με τον ίδιο τρόπο μέχρι τέλους.

Κάτι που στατιστικά σημαίνει πως είναι πολύ πιθανό για μια ταινία που έχει έρθει δεύτερη ή τρίτη στην αρχική ψηφοφορία, να κερδίσει το πολυπόθητο αγαλματάκι (και ο Σαμαράς να ξαναβγεί κυβέρνηση φαντάζομαι).

*Μπορείς να διαβάσεις κριτική για το «ARGO» στο http://tinyurl.com/a2c8s2d .

*Διάβασε τις πρώτες αναλύσεις για το Οσκαρικό Παιχνίδι, στο http://tinyurl.com/apw2bz9

*Μείνετε συντονισμένοι μέχρι τις 24 Φεβρουαρίου, την ημέρα της απονομής των Όσκαρ, στο iefimerida, όλο το παρασκήνιο της κούρσας των πιο σημαντικών κινηματογραφικών βραβείων του πλανήτη.

***ακολουθήστε τον ΤΑΖ στο facebook στο www.facebook.com/tazthebuzz, στο twitter ως klarinabourana, κάντε LIKE στην επίσημη σελίδα του fb SIGAIKA PRODUCTIONS, για να μαθαίνετε όσα χρειάζεστε, προκειμένου να καίτε τον εγκέφαλο (των άλλων) ή επικοινωνήστε με το terra_gelida@hotmail.com για μέιλ και υποθέσεις προσωπικής εκδίκησης.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ