Την ώρα που η ανεργία αυξάνεται και η ύφεση πλήττει την ελληνική οικονομία το θέατρο ανακαλύπτει εκ νέου τον Μπέρτολ Μπρεχτ. Εναν μαρξιστή συγγραφέα που βγαίνει στην επιφάνεια κάθε φορά που οξύνονται οι κοινωνικές συγκρούσεις και εντείνεται η αδικία.
Το έργο του Μπέρτολ Μπρεχτ υπερβαίνει τα κόμματα και τις ιδεολογίες, παρότι ο ίδιος σπούδασε και υπερασπίστηκε τον μαρξισμό -«Μου στοίχισε μια δεκαετία από τη ζωή μου και 40.000 μάρκα» έλεγε ο ίδιος, όπως θυμίζει σε ρεπορτάζ της η Ελευθεροτυπία.
Στην Αθήνα αυτή τη στιγμή τρείς θεατρικές παραστάσεις ανεβαίνουν ταυτόχρονα: «Η Αγία Ιωάννα των Σφαγείων» (σκηνοθεσία Νίκου Μαστοράκη, στο Ακροπόλ), «Ο Καλός άνθρωπος του Σετσουάν» (σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάτου στη Στέγη), «Ο αφέντης Πούντιλα και ο δούλος του ο Μάτι» (σκηνοθεσία Κώστα Καζάκου στο Καρέζη).
«Σε κάθε μεγάλη κρίση επανακαλύπτουμε τον Μπρεχτ. Επιβεβαιώνεται η προφητική και διαισθητική του φύση. Συγχρόνως ο Μπρεχτ ήξερε πάρα πολύ καλά πώς λειτουργεί όλη αυτή η ιστορία όπου ο άνθρωπος εκμεταλλεύεται άνθρωπο και το σύστημα εκμεταλλεύεται ανθρώπους» αναφέρει στην εφημερίδα η μεταφράστρια του Καλού Ανθρώπου του Σετσουάν Αννυ Κολτσιδοπούλου.
«Ο Μπρεχτ αναλύει πολύπλοκες δομές, πολιτικά προβλήματα, τον καπιταλισμό. Και βρήκε το δρόμο να μετατρέψει τις αφηρημένες έννοιες της οικονομίας, του κεφαλαίου και της εργασιακής εκμετάλλευσης σε μια ζωντανή δραματουργία» δηλώνει η μεταφράστρια του έργου Ανοδος και πτώση της πόλης Μαχάγκονι, Ελένη Βαροπούλου.