Υπάρχουν κάποια μοντέλα που μέσα στη γκάμα των κατασκευαστών τους έχουν πιο σημαίνουσα θέση, που αποτελούν τον πιο χαρακτηριστικό εκπρόσωπο της λογικής και της φιλοσοφίας της μάρκας. Για τη Skoda αυτό το μοντέλο χωρίς δεύτερη σκέψη και χωρίς καμία αμφιβολία είναι το Octavia.
Κάνοντας ένα flash back το Octavia ήταν το πρώτο μοντέλο της νέας εποχής της εταιρείας, που ξεκίνησε το 1996 και είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τον όμιλο VW, ενώ μέχρι στιγμής οι δύο γενιές του είναι το αδιαμφισβήτητο best seller με περισσότερες από 3,7 εκατομμύρια πωλήσεις παγκοσμίως.
Λογικά λοιπόν η σημασία και η προσοχή που έδωσε η Skoda στη νέα, την 3η κατά σειρά γενιά του best seller της δεν θα μπορούσε σε καμία περίπτωση να είναι μικρότερη, ενώ ταυτόχρονα δεν θα μπορούσαν να μη γίνουν βήματα εξέλιξης. Τόσο άμεσα ορατά όσο και κάτω από το αμάξωμα.
Για το δεύτερο το πλέον σημαντικό είναι η χρήση του νέου πλαισίου του ομίλου VW, του MQB, που μέσα σε ένα πολύ σύντομο χρονικό διάστημα αποδεικνύεται χαρισματικό, μιας και στο Octavia έχει επιτρέψει την αύξηση των διαστάσεων με την ταυτόχρονη μείωση του βάρους. Κατά 102 κιλά σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, γεγονός που κολακεύει τόσο τα δυναμικά χαρακτηριστικά όσο και την οικονομία όπως θα δούμε στη συνέχεια.
Από πλευράς εμφάνισης η αύξηση των διαστάσεων (μήκος 4,67 μέτρα) έχει κάνει και τις αναλογίες πιο αρμονικές, ενώ η νέα μάσκα και γενικά το αμάξωμα με τα πιο έντονα στοιχεία εξασφαλίζουν μια πιο χαρακτηριστική και σύγχρονη παρουσία.
Πιο σύγχρονο και ποιοτικό δείχνει και το εσωτερικό, όπου δεν θα βρείτε σχεδιαστικούς αριβισμούς, γεγονός που εξασφαλίζει τη διαχρονικότητα. Θα βρείτε όμως μια μεγάλη οθόνη 8 ιντσών όταν έχει επιλεγεί το top σύστημα infotainment στην κεντρική κονσόλα που ενισχύει την όποια high tech διάσταση, προσεγμένα υλικά και κυρίως μεγάλους χώρους.
Οι σχεδιαστές της Skoda εκμεταλλεύθηκαν πλήρως και την αύξηση των διαστάσεων αλλά και αυτή του μεταξονίου με αποτέλεσμα το Octavia να παίρνει άριστα στον οικογενειακό του ρόλο. Εξασφαλίζοντας την άνεση ακόμα και 5 ενηλίκων και θέτοντας νέα όρια σε ότι αφορά το πορτμπαγκάζ. Όπου πράγματα να έχετε να βάζετε, μιας και η χωρητικότητα του έχει την κορυφαία τιμή των 590 λίτρων και φτάνει μέχρι και τα 1.580 όταν πέσουν οι πλάτες του πίσω καθίσματος. Παράλληλα ο τεράστιος αυτός χώρος φόρτωσης είναι και πρακτικός, μιας και το σήμα κατατεθέν του μοντέλου, ο συνδυασμός του αμαξώματος των τριών όγκων με μια μεγάλη 5η πόρτα που ανοίγει διάπλατα έχει διατηρηθεί κι εδώ.
Η αναβάθμιση συνεχίζεται και στους κινητήρες, μιας και χρησιμοποιείται ότι πιο σύγχρονο έχει στα ράφια του ο όμιλος VW. Και στα σύνολα βενζίνης και σε αυτά του πετρελαίου, ενώ αξίζει να σημειώσουμε πως όλοι οι κινητήρες είναι διαθέσιμοι και με αυτόματα κιβώτια.
Βασικός βενζινοκινητήρας είναι ο 1.2 TSI των 105 ίππων (η έκδοση των 86 δεν θα έρθει προς το παρόν στην Ελλάδα), που είναι κι αυτός που ευνοείται περισσότερο από τη μείωση του βάρους. Πράγματι κινεί με άνεση το μεγάλο αμάξωμα, ενώ αποδεικνύεται και οικονομικός από τη στιγμή που η Skoda ανακοινώνει επίσημα ότι χρειάζεται μόνο 4,9 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.
Πιο πάνω υπάρχει ο 1.4 TSI των 140 ίππων και αυτός των 1.800 κυβικών με 180 άλογα. Όλοι είναι turbo και όλοι συνδυάζονται με σύστημα start stop, όπως ακριβώς και οι diesel. Στη βάση των οποίων είναι ο 1.600 των 105 ίππων, που στην πιο φιλική προς το περιβάλλον έκδοσή του GreenLine αποδίδει 5 ίππους παραπάνω, καταναλώνει μόλις 3,4 λίτρα πετρελαίου και εκπέμπει μόνο 84 γραμμάρια CO2 το χιλιόμετρο. Φυσικά απαλλάσσεται από τα τέλη, όπως απαλλάσσεται και η απλή έκδοση 1.6 TDI.
To προφίλ του νέου Skoda Octavia ολοκληρώνει η ασφαλής του οδική συμπεριφορά, με το ESP να περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό και τα πάμπολλα άλλα σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας με τα οποία μπορεί να εξοπλιστεί –από αυτό της διατήρησης της λωρίδας μέχρι το ενεργό cruise control- να είναι διαθέσιμα με επιπλέον χρέωση.
H αρχική χρέωση πάντως θα ξεκινά κατά εκτίμηση το Μάιο, όταν και θα αρχίσει η διάθεση του νέου Octavia, από τις 16.000 ευρώ, για τη βασική του έκδοση 1.2 TSI με τους 105 ίππους και το βασικό επίπεδο εξοπλισμού Active. Τα πιο πλούσια επίπεδα θα είναι τα Ambition και Elegance, ενώ στην πορεία η γκάμα θα συμπληρωθεί τόσο από ένα στέισον, όσο και από το κορυφαίο Octavia RS, που για την περίσταση θα είναι πάλι δίλιτρο αλλά θα αποδίδει 240 ίππους.