Το καινούργιο Toyota Auris δεν είναι μόνο η καινούργια εκδοχή ενός επιτυχημένου μοντέλου. Είναι και η απτή απόδειξη της απόφασης της μεγάλης ιαπωνικής εταιρείας, που ταυτόχρονα είναι και ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων στον κόσμο, να αφήσει πίσω της τη συντηρητική της προσέγγιση και πέρα από τις παραδοσιακές της αξίες, όπως την ποιότητα και την αξιοπιστία, να επενδύσει και στην εικόνα.Νέο, σύγχρονο πρόσωπο λοιπόν χάρη στην καινούργια μάσκα και το εντελώς διαφορετικό πίσω μέρος με το μικρό παρμπρίζ, αλλά και διαφορετικές αναλογίες μιας και το Auris της 2ης γενιάς είναι σημαντικά πιο χαμηλό από τον προκάτοχό του. Το τελευταίο πέρα από την εικόνα ευνοεί και την αεροδυναμική του, που είναι κορυφαίο για τα δεδομένα των hatchback αυτών των διαστάσεων.
Φυσικά όπως συμβαίνει γενικά με την υβριδική γκάμα της Toyota έτσι κι εδώ το Auris Hybrid -που θα είναι διαθέσιμο από την αρχή κι αν βγουν αληθινές οι προβλέψεις των Ιαπώνων 1 στα 3 νέα Auris που θα πωλούνται θα είναι υβριδικό- διαφοροποιείται αισθητικά από τα συμβατικό στα σημεία. Και στα ταμπελάκια σε διάφορα σημεία του αμαξώματος.
Ο τομέας στον οποίο δεν διαφοροποιείται πλέον το Hybrid είναι αυτός των χώρων, μιας και οι συσσωρευτές του υβριδικού συστήματος, που είναι σημαντικά πιο μικροί, μετακινήθηκαν κάτω από το πίσω κάθισμα. Κι έτσι δεν επηρεάζουν ούτε τους χώρους για τους επιβάτες ούτε κι αυτόν για τις αποσκευές (360 λίτρα παντού).
Παράλληλα η νέα γενιά του Auris εκτός από πιο άνετη είναι και πιο αναβαθμισμένη. Τόσο σε ότι αφορά την ποιότητα που έχει βελτιωθεί κι άλλο όσο και την πιο upper class αίσθηση. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε πως οι πιο πλούσιες εκδόσεις μπορεί να διαθέτουν ακόμα και δέρμα στο ταμπλό, στοιχείο που συνήθως υπάρχει σε μοντέλα πολυτελείας μεγαλύτερων κατηγοριών.
Κατά τα άλλα η εργονομία είναι εξαιρετική, αλλά αυτό είναι κάτι αναμενόμενο από τη στιγμή που ακολουθούνται τα καθιερωμένα ιαπωνικά πρότυπα, ο πίνακας οργάνων ευανάγνωστος (στο υβριδικό διαφοροποιείται ως προς τις ενδείξεις του αλλά όχι και ως προς τη λειτουργικότητά του) και η κεντρική κονσόλα πιο συμβατική από τη space της προηγούμενης γενιάς, που και ογκώδης ήταν και διόλου πρακτική.
Αυτό που παρέμεινε και σε αυτήν την γενιά του Auris είναι η ύπαρξη δύο δυνατών επιλογών για την πίσω ανάρτηση. Η πρώτη είναι πιο απλή, με ημιάκαμπτο, για τις βασικές εκδόσεις βενζίνης (1.33) και πετρελαίου (1.4 D-4D) και η δεύτερη πιο σοφιστικέ με διπλά ψαλίδια για το 1.600 βενζίνης και το υβριδικό.
Αυτοί οι 4 κινητήρες είναι ταυτόχρονα οι πιο σημαντικοί της γκάμας και βέβαια οι πιο ενδιαφέροντες για την ελληνική αγορά. Μπορεί στα βασικά τους σημεία να μην έχουν αλλάξει σε σχέση με τους προκατόχους τους, ωστόσο έχουν βελτιωθεί σημαντικά προκειμένου να γίνουν πιο οικονομικοί και πιο καθαροί.
Έτσι ο 1.33 Dual VVT-i των 99 ίππων χρειάζεται πλέον 5,5 λίτρα αμόλυβδης για κάθε 100 χιλιόμετρα και ο 1.6 Valvematic (132 ίπποι) 5,9. Αντίστοιχα χαμηλές είναι και οι εκπομπές CO2 τους (128 και 138 γραμμάρια), ενώ ικανοποιητικές είναι οι επιδόσεις τους (0-100 σε 12,6, τελική 175 για το 1.33, 0-100 σε 10 και τελική 200 για το 1.6). Κάπου ενδιάμεσα από πλευράς επιδόσεων τοποθετείται ο 1.4 D-4D με τους 90 ίππους, ο οποίος είναι ταυτόχρονα ιδιαίτερα οικονομικός (3,8 λίτρα diesel/ 100 χλμ.) και καθαρός (99 γραμμάρια CO2/ χλμ.), με αποτέλεσμα να μην πληρώνει τέλη.
Ακόμα πιο καθαρό (87 γραμμάρια/ χλμ.) είναι βέβαια το υβριδικό Auris, το σύστημα πρόωσης του οποίου αποτελείται από τον 1.8 VVTi της μάρκας που λειτουργεί με τον πιο αποδοτικό κύκλο του Atkinson και από έναν ηλεκτρικό κινητήρα. Η συνδυαστική ισχύς και των δύο είναι 136 ίπποι που, χάρη και στην καλή αεροδυναμική, επαρκούν για μια τελική 200, αλλά και για μια μέση κατανάλωση μόλις 3,8 λίτρων/ 100χλμ.
Στην Ελλάδα τα Auris της νέας γενιάς είναι ήδη διαθέσιμα, ενώ οι τιμές τους ξεκινούν από τις 14.990 ευρώ, με απόσυρση και την τρέχουσα έκπτωση των 500 ευρώ, για το βασικό 1.33 με επίπεδο εξοπλισμού Life. Αυτό είναι το βασικό μεν αλλά ουσιαστικά πλήρες επίπεδου εξοπλισμού, ενώ ακολουθούν, τα Active, Style και Lounge. Το Auris Hybrid κοστίζει από 22.990 ευρώ στην έκδοση εξοπλισμού Active, ενώ για το diesel 1.4 θα πρέπει να διαθέσετε τουλάχιστον 17.990 ευρώ με απόσυρση.