Η οικονομική κρίση που μαστίζει εδώ και καιρό τη Γηραιά Ήπειρο και μάλιστα χωρίς προοπτική λήξης στο άμεσο μέλλον έχει επηρεάσει σημαντικά του κατασκευαστές αυτοκινήτων γενικά και πιο ειδικά τους μαζικούς, όπως είναι π.χ. η Peugeot, η Ford και η Opel. Οι οποίες προκειμένου να ανταπεξέλθουν στη μειωμένη ζήτηση κλείνουν εργοστάσια και κόβουν βάρδιες σε αυτά που παραμένουν, ώστε να περιορίσουν την υπερ-παραγωγή και το στοκ που είναι οικονομικά ασύμφορα.Το αποτέλεσμα είναι το ύψος της παραγωγής αυτοκινήτων στην Ευρώπη να μειωθεί σύμφωνα με προβλέψεις από τα 18,9 εκατομμύρια το 2012 στα 18,3 εκατομμύρια το 2013. Αυτό θα έχει σα συνέπεια η Κίνα να περάσει μπροστά ως κατασκευαστής αυτοκινήτων, μιας και θα αυξήσει την παραγωγή της από τα 17,8 εκατομμύρια το 2012 στα 19,6 το 2013.
Έτσι τη χρονιά που διανύουμε κάθε 4ο αυτοκινήτο που θα κατασκευάζεται στον κόσμο θα είναι Made in China, τη στιγμή που μόλις κάθε 5ο θα είναι Made in Europe. Το παραπάνω είναι μια ιδιαίτερα σημαντική εξέλιξη και το πιο πιθανό είναι στο μέλλον η ψαλίδα αυτή να ανοίξει κι άλλο. Υπέρ της Κίνας, ενώ μια ξεκάθαρη ένδειξη για το πως μεταβάλλονται τα πράγματα είναι ότι το 1970 κάθε 2ο αυτοκίνητο στον κόσμο ήταν Μade in Europe!