Στις 23 Ιανουαρίου 1973 σε ηλικία μόλις 25 ετών, σκοτώθηκε σε αεροπορικό δυστύχημα ο διάδοχος της αυτοκρατορίας Ωνάση Αλέξανδρος. Το δραματικό τέλος του οδήγησε και στο θάνατο του πατέρα του Αριστοτέλη Ωνάση δύο χρόνια αργότερα, ενώ το ίδιο το δυστύχημα έχει δώσει τροφή σε πάμπολλες θεωρίες συνωμοσίας, οι οποίες ως σήμερα δεν έχουν αποσαφηνισθεί.
Ο Αλέξανδρος Ωνάσης γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη στις 20 Απριλίου 1948 από τον γάμο του πατέρα του Αριστοτέλη με την πρώτη του γυναίκα Τίνα Λιβανού, ενώ η αδερφή του Χριστίνα Ωνάση γεννήθηκε δύο χρόνια αργότερα.
Τα δυο αδέρφια είχαν πολύ στενές σχέσεις μεταξύ τους όπως αναφέρουν άνθρωποι του περιβάλλοντος τους, αν και οι σχέσεις του Αλέξανδρου με τον πολυάσχολο και διάσημο πατέρα του δεν ήταν πάντα οι καλύτερες. Για την αρχική τους αυτή ψυχρότητα, πολλοί υποστηρίζουν ότι έφταιγε και η υπερβολική αγάπη που έτρεφε για τη μητέρα του, γεγονός που τον οδήγησε στη ψυχρότητα με τη δεύτερη γυναίκα του Ωνάση Ζακλίν Μπουβιέ – Κένεντι.
Η αγάπη του για τα σπορ αυτοκίνητα και η σχέση με τον πατέρα του
Μεγάλη αγάπη έτρεφε από μικρός για τα σπορ αυτοκίνητα και οι ικανότητες του ήταν τέτοιες, που ακόμα και ο μεγαλομέτοχος της Fiat Gianni Angelli έμεινε έκπληκτος μαζί του, ενώ έμεινε γνωστός και για τις κατακτήσεις που είχε στο ωραίο φύλλο, με σημαντικότερη τη σχέση του με το 40χρονο μοντέλο από τη Σκωτία Φιόνα Κάμπελ – Τίσεν, σχέση η οποία εξόργισε τον Αριστοτέλη Ωνάση, ο οποίος υπεραγαπούσε τον Αλέξανδρο και ήταν υπερπροστατευτικός απέναντι του. Στις αρχές της δεκαετίας του '70 ο Αλέξανδρος είχε αναλάβει τη γενική διεύθυνση της Ολυμπιακής Αεροπορίας.
Το πρόωρο τέλος του διαδόχου
Η μοιραία μέρα για τον Αλέξανδρο Ωνάση, ήταν η Δευτέρα 23 Ιανουαρίου 1973. Το αεροπλάνο του, ένα αμφίβιο «Πιάτζιο 136» έπεσε στο αεροδρόμιο του Ελληνικού, δευτερόλεπτα μετά την απογείωσή του. Ο Αλέξανδρος τραυματίστηκε βαριά και οι δύο συνεπιβάτες του ελαφρότερα. Διακομίστηκε στο ΚΑΤ, όπου άφησε την τελευταία του πνοή το απόγευμα της 23ης Ιανουαρίου, λόγω βαρειών κρανιοεγκεφαλικών κακώσεων, με τον πατέρα του να παίρνει την απόφαση να αποσυνδέσουν τα μηχανήματα, «φεύγοντας» σε ηλικία μόλις 25 ετών.
Για το τραγικό δυστύχημα του Αλέξανδρου Ωνάση, έχουν ειπωθεί πολλές θεωρίες, με πολλούς να αποκλείουν το απλό ατύχημα και να υποστηρίζουν ότι ο νεαρός Αλέξανδρος έπεσε θύμα δολοφονίας, είτε από τον Σταύρο Νιάρχο, είτε από τη Χούντα των Συνταγματαρχών, είτε από τους εργαζόμενους της Ολυμπιακής.
Τρία πορίσματα που βγήκαν στη συνέχεια, φαίνεται να υποστηρίζουν το σενάριο της δολιοφθοράς, με την Επιτροπή Διερευνήσεως Ατυχημάτων της Πολιτικής Αεροπορίας , την Επιτροπή της Πολεμικής Αεροπορίας, και την μελέτη στις 6 Ιουλίου 1973 του βρετανού εμπειρογνώμονα Ανταμ Β. Χάντερ, τον οποίο όρισε η πλευρά του Αριστοτέλη Ωνάση, να υποστηρίζουν, ότι αιτία του δυστυχήματος ήταν η αντίστροφη σύνδεση των πηδαλίων κλίσεως, με αποτέλεσμα το αεροπλάνο να «σκάσει» στον αεροδιάδρομο και να αρχίσει να χτυπάει περιστρεφόμενο. Βαριές ευθύνες επίσης, πέφτουν και στην επίβλεψη του αεροπλάνου προ πτήσεως , η οποία κρίθηκε πλημμελής.
1 εκατ. δολάρια για τους δολοφόνους
Ο Αριστοτέλης Ωνάσης, μετά τον θάνατο του Αλέξανδρου, επικήρυξε με 1.000.000 δολάρια τους δολοφόνους του γιου του, που ισχύει μέχρι σήμερα ενώ δύο χρόνια μετά πέθανε και ο ίδιος, μη μπορώντας να συνέλθει από το θάνατο του γιού του και ενταφιάστηκε δίπλα του στο οικογενειακό νησί των Ωνάσηδων τον Σκορπιό. Στη μνήμη του δημιούργησε το ίδρυμα «Αλέξανδρος Ωνάσης» το οποίο χορηγεί υποτροφίες και χρηματοδοτεί διάφορα έργα κοινωφελούς χαρακτήρα.