Το Adam της Opel είναι μιας από τις ευχάριστες εκπλήξεις στο χώρο του αυτοκινήτου τον τελευταίο καιρό. Κυρίως γιατί το παρουσίασε η Opel που εδώ που τα λέμε στο lifestyle δεν είχε να επιδείξει –μέχρι τώρα τουλάχιστον- κάτι ιδιαίτερο.
Μάλλον το αντίθετο και από αυτήν την άποψη το νέο μίνι αποτελεί ένα μεγάλο και σημαντικό βήμα για τη γερμανική εταιρεία με τους αμερικανούς ιδιοκτήτες (GΜ), που τα τελευταία χρόνια δεν περνά και βίο ανέφελο.
Το Adam λοιπόν είναι μια νότα αισιοδοξίας, μιας και πρόκειται πραγματικά για ένα ενδιαφέρον κόνσεπτ. Μπορεί να μην δημιουργεί μια νέα υπο-κατηγορία ανάμεσα στα μίνι, αλλά το βέβαιο είναι ότι την πηγαίνει ένα βήμα παρακάτω, τονίζοντας με εμφατικό τρόπο το build to order. Όχι στην κυριολεξία, αλλά στη συνολική εικόνα, μιας και οι δυνατότητες προσωποποίησης είναι πολλές και οι πιθανοί συνδυασμοί ακόμα περισσότεροι. Τόσο εντός όσο εκτός, όσο και για τα δύο μαζί.
Ακόμα και αν αφήσει κανείς κατά μέρος αυτές τις δυνατότητες το Adam ξεχωρίζει έτσι κι αλλιώς με τη σχεδίασή του. Πρωτότυπη η χαμηλά τοποθετημένη μάσκα με τη μεγάλη εισαγωγή αέρα και τη χρωμιωμένη μπάρα με το σήμα της Opel που κατορθώνει να λειτουργεί ως ένα πολύ έντονο στοιχείο ταυτότητας, ενώ κάτι ανάλογο ισχύει και για την οροφή που οπτικά διαφοροποιείται από το υπόλοιπο αμάξωμα. Και φυσικά μπορεί να βαφεί και σε άλλο χρώμα.
Το τρίτο στοιχείο που συμβάλλει στη διαμόρφωση μιας έντονης προσωπικότητας είναι οι αναλογίες του αμαξώματος: το μικρό Opel είναι κοντό (3,70 μέτρα) και φαρδύ (1,72 μέτρα), γεγονός που του εξασφαλίζει ευθύς εξαρχής ένα δυναμικό στυλ. Παράλληλα είναι και αποκλειστικά τρίθυρο, γεγονός που επίσης κολακεύει το look. Ενδεχόμενα όχι και την πρακτικότητα, αλλά μάλλον ήταν λίγο πιο πίσω στη λίστα των προτεραιοτήτων για των Adam.
Τρίθυρο λοιπόν το Adam, αλλά αρκετά άνετο και στο πίσω κάθισμά του, μιας και το μεταξόνιό του είναι με 2,311 μέτρα αρκετά μεγάλο. Φυσικά στα εμπρός καθίσματα η άνεση είναι σαφώς μεγαλύτερη, ενώ κατά τα άλλα ο σχεδιασμός είναι μοντέρνος και κινείται ακόμα περισσότερο προς αυτήν την κατεύθυνση με τους έντονους χρωματικούς συνδυασμούς. Επιτυχημένος σχεδιαστικά και κυρίως ευανάγνωστος ο πίνακας οργάνων, ενώ ενδιαφέρον στοιχείο είναι το IntelliLink, που συνδέει το smartphone του οδηγού με το αυτοκίνητο. Όσο για το πορτμπαγκάζ τα 170 λίτρα του δεν είναι καμία ιδιαίτερα μεγάλη τιμή, αλλά όπως είπαμε η πρακτικότητα δεν ήταν εδώ η πρώτη προτεραιότητα.
Μεγάλη η γκάμα των δυνατοτήτων προσωποποίησης του Adam λοιπόν, ενώ από την άλλη περιορισμένη αυτή των κινητήρων του που είναι αποκλειστικά βενζίνης (σωστά!). Βασικός είναι ένας 16βάλβιδος 1.200 κυβικών με 70 ίππους, σύστημα start stop και απαιτήσεις σε αμόλυβδη 5,0 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Σύστημα start stop διαθέτει και ο μεγαλύτερος των 1.400 κυβικών, που αποδίδει είτε 87 είτε 100 ίππους και χρειάζεται ελάχιστα περισσότερο καύσιμο από το βασικό (5,1 λίτρα). Και οι τρεις κινητήρες συνδυάζονται με χειροκίνητα κιβώτια 5 σχέσεων, ενώ το πλάνο περιλαμβάνει και την προσθήκη στο μέλλον ενός πιο σύγχρονου (οι διαθέσιμοι κινητήρες τα έχουν τα χρονάκια τους) και υπερτροφοδοτούμενου συνόλου στη γκάμα.
Τo Opel Adam θα είναι σύντομα διαθέσιμο και στην Ελλάδα. Οι τιμές του δεν έχουν ανακοινωθεί προς το παρόν επίσημα, αλλά το ότι η εισαγωγική του έκδοση στη Γερμανία (1.200 κυβικά, 70 ίπποι) ξεκινά από τις 11.500 ευρώ αποτελεί μια πολύ καλή ένδειξη για την τάξη μεγέθους που θα κινηθεί. Όσο για τον εξοπλισμό του θα πρέπει να πούμε πως δεν υπάρχουν ως είθιστε προκαθορισμένες εκδόσεις. Υπάρχουν τρια διαφορετικά στυλ, τα Jam (πιο νεανικό και αντικομφορμιστικό, όσο μπορεί να ισχύει το τελευταίο), Glam (πιο σικ, όπως λέει και το όνομα) και το Slam (πιο σπορ) και από εκεί και πέρα υπάρχουν αρκετά διαθέσιμα πακέτα καθώς και οι επιλογές προσωποποίησης.