Θα μπορούσε να είναι ένα απλό σχεδιαστικό τρικ, μια προσπάθεια διαφοροποίησης από την πεπατημένη, αν η απουσία των μεσαίων κολώνων από το καινούργιο μικρό πολυμορφικό της Ford, το B-Max, ήταν μια απλή τεχνικά υπόθεση. Δεν είναι όμως.
Απεναντίας είναι και σύνθετη και δύσκολη, μιας και η απουσία της κολώνας αδυνατίζει τη δομή του αυτοκινήτου και κατά συνέπεια το επίπεδο ασφάλειας που προσφέρει. Όχι όμως στο B-Max, μιας και οι μηχανικοί της Ford μπορεί να αφαίρεσαν οπτικά τη μεσαία κολώνα, αλλά φρόντισαν να ενσωματώσουν τη δομή της στις πόρτες, τις συμβατικές μπροστά και τις συρόμενες πίσω -που ανοιγοκλείνουν πανεύκολα ακόμα και από μικρό παιδί. Κι αυτό προκειμένου να μη γίνεται καμία παραχώρηση σε ότι αφορά την παθητική ασφάλεια, γεγονός που αποδεικνύουν και τα 5 αστέρια κατά EuroNCAP.
Κατα τα άλλα πάντως η απουσία της μεσαίας κολώνας –το όλο σύστημα ονομάζεται Ford Easy Access Door System- μόνο με θετικά συνδέεται, καθώς στο B-Max μπαίνεις και βγαίνεις πιο εύκολα από οποιoδήποτε άλλο αυτοκίνητο -των προεδρικών λιμουζινών συμπεριλαμβανομένων- μιας και το συνολικό άνοιγμα των 150 εκατοστών είναι πραγματικά τεράστιο.
Φυσικά αποδεικνύεται πρακτικό και όταν έχεις να μεταφέρεις μεγάλα και ογκώδη αντικείμενα, κι αυτό λειτουργεί σε κάποιο βαθμό ως αντιστάθμισμα στο σχετικά μικρό πορτμπαγκάζ των 318 λίτρων. Αντίθετα οι χώροι για τους επιβάτες είναι ικανοποιητικοί, ακόμα κι αν αυτοί είναι 5. Όσο για το διάκοσμο θυμίζει αρκετά αυτόν του Fiesta με το οποίο και μοιράζεται το πλαίσιο, με την κεντρική κονσόλα να έχει και εδώ πολλά κουμπιά.
Στην οδική συμπεριφορά το B-Max ακολουθεί επακριβώς τον κανόνα που θέλει τα σύγχρονα Ford ιδιαίτερα ευχάριστα και άμεσα στο δρόμο. Παράλληλα ικανοποιητικό είναι και το επίπεδο άνεσης.
Αν η απουσία μεσαίας κολώνας είναι το εμφανές ατού του μικρού MPV της Ford, υπάρχει κι ένα ακόμα, που για να φανεί πρέπει να ανοίξεις το καπό. Πρόκειται βέβαια για τον πολυβραβευμένο 1.0 EcoBoost, ο οποίος και εδώ αποδεικνύει το επιτυχημένο κόνσεπτ του. Πολιτισμένος και ήσυχος –αν δεν σας το πουν δύσκολα θα καταλάβετε τους 3 μόνο κυλίνδρους του- είναι αρκετά ελαστικός από χαμηλά, ενώ στο στοιχείο του βρίσκεται μέχρι και τη μεσαία περιοχή των στροφών λειτουργίας του. Πιο ψηλά φτάνει με άνεση, αλλά εκεί αποκαλύπτει τα μόλις 1.000 κυβικά του και τους 100 ίππους του στην έκδοση της δοκιμής μας. Σε σχέση με την πιο δυνατή του εκδοχή των 120 ίππων η πιο σημαντική διαφορά είναι το κιβώτιο των 5 σχέσεων, που αναγκάζει τον οδηγό να ασχολείται περισσότερο μαζί του. Όσο για την κατανάλωση η Ford μιλά για 4,9 λίτρα/ 100 χιλιόμετρα, ενώ στην καθημερινή χρήση μια τιμή γύρω στα 6,3 λίτρα και είναι πιο ρεαλιστική και έρχεται χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια.
Όλα τα παραπάνω αποκτούν μεγαλύτερη αξία λαμβάνοντας κανείς υπόψη και την τιμή του B-Max, μιας και η έκδοση των 100 ίππων της δοκιμής μας και στο επίπεδο εξοπλισμού Trend (7 αερόσακοι, ESP, κλιματισμός, ηχοσύστημα κ.λπ.) κοστίζει, με ώφελος απόσυρσης, από 14.480 ευρώ.