Μέχρι πριν από πολύ λίγο καιρό το αυτοκίνητο ήταν ένα κλειστό σύστημα, που χρησιμοποιούσε τα στοιχεία, ηλεκτρονικά και μη, με τα οποία ήταν αυτό και μόνο εξοπλισμένο.
Σήμερα τα καινούργια μοντέλα αυτοκίνητα δεν είναι πια κλειστά συστήματα που χρησιμοποιούν τα ηλεκτρονικά και μόνο με τα οποία είναι εξοπλισμένα. Αντίθετα μετατρέπονται σε κέντρα επικοινωνίας, με μόνιμη σύνδεση στο internet αλλά και με τη δυνατότητα χρήσης applications, μέσω των συστημάτων infotainment με τα οποία εξοπλίζονται.
Η εξέλιξη αυτή είναι από τη μια καλοδεχούμενη, μιας και διευκολύνει τη μετακίνηση και την κάνει και πιο ευχάριστη, όμως από την άλλη εγκυμονεί και κινδύνους. Κι αυτό γιατί κάποιος μπορεί να παρεισφύσει στα ηλεκτρονικά συστήματα του αυτοκινήτου, ακόμα και όταν είναι έξω από αυτό, και να προκαλέσει αφενός τη δυσλειτουργία τους ή ακόμα χειρότερα να αναγκάσει τα συστήματα ασφαλείας να προβούν σε αδικαιολόγητες ενέργειες. Για παράδειγμα, σε μια ακραία περίπτωση, ο χάκερ θα μπορούσε να εξαναγκάσει το ενεργό σύστημα διατήρησης σταθερής ταχύτητας και απόστασης (active cruise control) να φρενάρει απότομα από τα 200 χλμ./ώρα, κατάσταση που μπορεί να εξελιχθεί σε εξαιρετικά επικίνδυνη.
Ο κίνδυνος αυτός γίνεται ακόμα πιο μεγάλος από τη στιγμή που πολλοί κατασκευαστές σκοπεύουν πολύ σύντομα να χρησιμοποιήσουν το λειτουργικό σύστημα Android για διάφορες εφαρμογές στα μοντέλα τους. Πολλοί ειδικοί υποστηρίζουν πως αν τα αυτοκίνητα χρησιμοποιούν το ίδιο λειτουργικό με τα Smartphones αφενός γίνονται ακόμα πιο ευάλωτα στους χάκερς και αφετέρου τυχόν ιοί που υπάρχουν σε ένα Smartphone που συνδέεται με το αυτοκίνητο μπορούν να περάσουν πολύ εύκολα στο λειτουργικό του τελευταίου.
Ο αντίλογος εδώ των εταιρειών με τις οποίες συνεργάζονται οι αυτοκινητοβιομηχανίες για την ανάπτυξη των συστημάτων αυτού του είδους υποστηρίζουν πως τα ηλεκτρονικά των αυτοκινήτων πολύ δύσκολα μπορούν να παραβιαστούν κι έτσι μένει μόνο το πλεονέκτημα της δυνατότητας συνεχούς ανανέωσης και προσθήκης εφαρμογών. Ειδικού αλλά και γενικού ενδιαφέροντος.
Το βέβαιο είναι πως παρά τα ερωτήματα και τον πάντα υπαρκτό κίνδυνο εισόδου χάκερ στα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου των αυτοκινήτων σε 10 χρόνια δεν θα υπάρχει καινούργιο μοντέλο χωρίς συνεχή διασύνδεση με το διαδίκτυο.