Ο Κλάρκ Κεντ επιστρέφει, μαζί με ένα ηθικό δίλημμα που για πρώτη φορά βάζει τον κίνδυνο να αποκαλυφθεί η πραγματική του ταυτότητα, πάνω από την ανάγκη να σώσει αυτούς που βρίσκονται σε κίνδυνο.
Ο Σούπερμαν βγαίνει από τον κινηματογράφο πάγκο και εφορμά με την ταινία Man of Steel, σε μια εποχή που τα μέσα ενημέρωσης είναι αδηφάγα και η έννοια της ιδιωτικότητας σχεδόν άγνωστη λέξη. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο ο κίνδυνος αποκάλυψης της πραγματικής του ταυτότητας είναι μεγάλος. Δεν είναι τυχαίο ότι στη νέα ταινία, αφού έχει σώσει ο Σούπερμαν ένα λεωφορείο με μαθητές, ο θετός πατέρας του δηλώνει προβληματισμένος. Ο Σούπερμαν αναρωτιέται «Τι έπρεπε να κάνω λοιπόν; Να τους αφήσω να πνιγούν;» για να λάβει την απάντηση: «Ίσως».
Ένας νέος Σούπερμαν πιο τρωτός ( όχι όσον αφορά τις δυνάμεις) έρχεται εντός του έτους στις κινηματογραφικές αίθουσες λοιπόν, με πρωταγωνιστεί τον Βρεατνό Χένρι Καβίλ. Ο σκηνοθέτης Ζάκ Σνάιντερ (έχει σκηνοθετήσει και την ταινία 300 άρα είναι απολύτως εκπαιδευμένος στην έννοια του ηρωικού) εντάσσει τον ήρωά του στο ρεαλιστικό περιβάλλον που ζούμε, με την κρίση, την οικονομική αβεβαιότητα και την ηθική κατάπτωση.
Επιδιώκοντας να προσαρμοστεί σ' αυτούς τους ταραγμένους καιρούς, ο Ζακ Σνάιντερ που σκηνοθετεί την καινούργια ταινία, με τίτλο «Man of Steel» και προβλεπόμενη πρεμιέρα τον Ιούνιο, θα έχει να κάνει με έναν από τους ισχυρότερους μύθους του 20ού αιώνα. «Είναι ο πρώτος παγκόσμιος υπερήρωας» λέει ο Λάρι Τάι, συγγραφέας του βιβλίου «Superman: The High-Flying History of America's Most Enduring Hero».
Η ιστορία του αγοριού με την κόκκινη μπέρτα
Αιωνίως νέος, ο Κλάρκ Κέντ είναι ο δημοσιογράφος που μεταμορφώνεται σε Σούπερμαν για να σώσει την ανθρωπότητα από τους μεγαλύτερους κινδύνους. Ένας ήρωας που φέρει αναφορές και στοιχεία από μύθους της Αρχαίας Ελλάδας.«Χρειαζόμαστε μύθους που μας διδάσκουν αρετές. Αρετές που τελικά τις ενσαρκώνει ένα πρόσωπο. Η μυθολογία πάντα έπαιζε αυτόν τον ρόλο», λέει ο Αμερικανός καθηγητής φιλοσοφίας Χάρι Μπροντ.
Το φιλμ του 2006 που έδωσε στον Σούπερμαν στοιχεία από τον Ιησού ήταν πιθανόν πιο κοντά στον πυρήνα του Σούπερμαν από άλλες περιγραφές. Ερχεται στη Γη από έναν μακρινό κόσμο στον ουρανό. Ο αληθινός πατέρας του τον συμβουλεύει καθώς βαδίζει ανάμεσα στους απλούς θνητούς.
Εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 1938 στα Action Comics. Μετά τον Πόλεμο επέστρεψε με σύνθημα «αγώνα για αλήθεια, δικαιοσύνη και τον αμερικανικό τρόπο ζωής», αντί του προηγούμενου «αγώνας για αλήθεια και δικαιοσύνη». Στην δεκαετία του '50 ήταν ήδη το πρότυπο του Αμερικανού υπερπατριώτη, εικόνα που άλλαξε στην δεκαετία του '70, οπότε ο Σούπερμαν άρχισε να γίνεται πιο ανθρώπινος – ενσαρκώνοντας ουσιαστικά διαστάσεις που παραπέμπουν στο δισυπόστατο του Χριστού: θεός και άνθρωπος. Ο Κρίστοβερ Ριβ ήταν ο ιδανικός εκφραστής αυτού του νέου προτύπου, το πρόσωπο που ενσάρκωσε και τον υπερήρωα με την αυτοθυσία στην ταινία του Ρίτσαρντ Ντόνερ το 1978.
Η αίσθηση της ταύτισης Σούπερμαν-Ιησού ήταν σαφώς εντονότερη το 2006. Πρωταγωνιστεί εκεί ο Μπράντον Ρουθ. Σύμφωνα με την υπόθεση ο νεοσυντηρητικός πρόεδρος στον Λευκό Οίκο κηρρύσει πόλεμο εναντίον της τρομοκρατίας και σχεδόν εναντίον του Ισλάμ.