Το καινούργιο Volvo V40 είναι ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον νέο μοντέλο, ενώ για την εποχή που ζούμε η έκδοση που δείχνει να ταιριάζει γάντι με τα δεδομένα της είναι η D2. Η βασική diesel των 1.600 κυβικών δηλαδή, που και ιδιαίτερα οικονομική είναι και με τον premium χαρακτήρα του αυτοκινήτου συμβαδίζει.Κι αυτό γιατί ο τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας των 1.600 κυβικών αποδεικνύεται ευθύς εξαρχής ήσυχος και πολιτισμένος, ενώ δεν χρειάζονται παρά λίγα χιλιόμετρα για να διαπιστώσεις πως έχει πολύ καλή απόκριση στο γκάζι από πολύ χαμηλά. Σχεδόν από το ρελαντί.
Έκπληξη; Μάλλον όχι, μιας και τα 270 Νm της ροπής του είναι διαθέσιμα ήδη από τις 1.750 σ.α.λ., παράλληλα μπορεί να επιδείξει και μια πολύ καλή απόκριση στο γκάζι, ενώ οι 115 ίπποι που αποδίδει συμπληρώνουν το όλο προφίλ του. Μαζί με το καλά κλιμακωμένο κιβώτιο που θα μπορούσε να έχει καλύτερο σε αίσθηση επιλογέα, ενώ αν ο οδηγός ασχοληθεί λίγο με το 6άρι κιβώτιο, διατηρώντας τον diesel εκεί γύρω στη μεσαία περιοχή στροφών όπου βρίσκεται και στο στοιχείο του, θα μπορέσει να έχει και μια απρόσκοπτη και άμεση παροχή ισχύος αλλά και οικονομία καυσίμου, μιας και η σουηδική εταιρεία ανακοινώνει επίσημα 3,6 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, με αρκετά από αυτά να περιλαμβάνουν πόλη.
Εδώ επιπλέον ασφάλεια, προκειμένου να αποφευχθούν κακές στιγμές που προκύπτουν κυρίως από απροσεξία και αφηρημάδα, παρέχει το σύστημα City Safety, που μπορεί ακόμα και να φρενάρει αυτό το V40 (μέχρι τα 50 χλμ./ ώρα) αν δεν το κάνει ο οδηγός, προκειμένου να αποφευχθεί σύγκρουση με το προπορευόμενο όχημα. Το City Safety είναι στάνταρ, όπως στάνταρ είναι και ο αερόσακος πεζών (μοναδικός, ανεξαρτήτως κατηγορίας και τιμής), ενώ η λίστα των εξτρά ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας και μεγάλη είναι και οι τιμές σχετικά προσιτές.
Ακόμα πάντως και χωρίς όλα αυτά τα συστήματα ασφαλείας είναι πολύ καλά στημένο, με την έμφαση να δίνεται στην άνεση και στο υψηλό επίπεδο κύλισης, τουλάχιστον στην κανονική και όχι τη sport ρύθμιση των αναρτήσεων.Αν τα επιλέξει κανείς όλα -λέμε τώρα- το V40 θα γίνει αστακός, καθώς προστίθενται στα 5 αστέρια κατά EuroNCAP, όπου το σουηδικό μικρό-μεσαίο πέτυχε την κορυφαία μέχρι τώρα βαθμολογία.
Έτσι οι επιβάτες του δεν θα κουραστούν ακόμα και μετά από πολλά χιλιόμετρα, ενώ αν είναι δύο θα έχουν και ικανοποιητικό χώρο στη διάθεσή τους. Αν υπάρχει και τρίτος τότε θα στριμωχθούν όλοι, ενώ το πορτμπαγκάζ με τα 335 λίτρα του μπορεί να μη διεκδικεί δάφνες, αλλά έχει χαμηλό κατώφλι και έξυπνα στοιχεία, όπως τη δυνατότητα διχοτόμησής του, όταν π.χ. τα ψώνια του super market είναι λίγα.
Η όλη εικόνα του V40 γενικά και της έκδοσης D2 ειδικά, ολοκληρώνεται από τον εσωτερικό του διάκοσμο, που ακολουθεί τις οικογενειακές επιταγές της Volvo αλλά είναι σαφώς πιο νεανικός και σύγχρονος, με υψηλή ποιότητα και αίσθηση πολυτέλειας, ειδικά στην κορυφαία έκδοση Summum, που έχει στάνταρ και τις πολύ καλές δερμάτινες επενδύσεις. Ακόμα και εδώ όμως ο εντυπωσιακός ηλεκτρονικός πίνακας οργάνων με τη δυνατότητα επιλογής τριών διαφορετικών απεικονίσεων (Elegance, Eco, Performance) χρεώνεται επιπλέον.
Ευτυχώς η επιβάρυνση δεν είναι μεγάλη (392 ευρώ), οπότε σας προτείνουμε να τον επιλέξετε, ενώ γενικά το αποκλειστικά πεντάθυρο V40 D2, που επιπλέον απαλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας καθότι εκπέμπει μόλις 94 γραμμάρια CO2 το χιλιόμετρο, διατίθεται σε πολύ ενδιαφέρουσες τιμές. Οι οποίες με απόσυρση και για το βασικό επίπεδο εξοπλισμού Optimum ξεκινούν από τις 21.970 ευρώ με απόσυρση (23.400 χωρίς).