«Κόλλησε» ξανά το μετρό της Θεσσαλονίκης, ενώ οι φήμες για το πότε και αν τελικά θα ολοκληρωθεί, οργιάζουν. Στα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η ανάδοχη κοινοπραξία, ήρθε να προστεθεί και ένα μεγάλο αρχαιολογικό εύρημα που έβαλε μια και καλή στον πάγο τις διαδικασίες κατασκευής.
Όπως αναφέρει η εφημερίδα Ελευθεροτυπία, η ΑΕΓΕΚ, μία από τις εταιρίες της ανάδοχης κοινοπραξίας AIASA, που έχει αναλάβει την κατασκευή του μετρό, αντιμετωπίζει σοβαρά οικονομικά προβλήματα, ενώ πρόβλημα αποτελεί και το γεγονός ότι η εποπτεία των έργων γίνεται στην Αθήνα και όχι στη Θεσσαλονίκη. Τα προβλήματα εντείνονται ωστόσο με την εμπλοκή της γραφειοκρατίας και της αρχαιολογίας, αφού κατά τη διάρκεια των τελευταίων ανασκαφών για τη διάνοιξη της σήραγγας βρέθηκε η αρχαία πέτρινη λεωφόρος που είχε κατασκευάσει ο Κάσσανδρος, ιδρυτής της πόλης.
Το θέμα του ευρήματος θα περνούσε από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο την περασμένη Τρίτη 8 Ιανουαρίου, όμως τελικά μετατέθηκε για χθες 15 Ιανουαρίου όπου και αποφασίστηκε η διατήρησή του δια της κατάχωσης.
Επίσης οι μετροπόντικες βρέθηκαν ξανά σε 8μηνη απραξία, αφού κατά τη διάνοιξη του σταθμού «Ανάληψη» τα τεράστια μηχανήματα δε χωρούσαν να περάσουν (ζυγίζουν 400 τόνους και έχουν μήκος 90 μέτρων) και έτσι μέσα στο 2013 πρέπει να αποσυναρμολογηθούν και να μεταφερθούν σε εργοτάξιο της Νέας Ελβετίας, όπου θα συναρμολογηθούν ξανά και συνεχίσουν από εκεί το σκάψιμο προς την Ανάληψη.
Καθυστερήσεις προκαλούνται και από το γεγονός ότι η διοίκηση του έργου εδρεύει στην Αθήνα και η μεταφορά της διοίκησης στη Θεσσαλονίκη συνεπάγεται τεράστιο κόστος, ενώ η πρόταση να περάσει η κατασκευή του έργου στην «Εγνατία ΑΕ», απορρίφθηκε αφού όπως επισημαίνουν οι αρμόδιοι «είναι άλλο οι σήραγγες στα βουνά και άλλο του μετρό που βρίσκονται σε βάθος από 18 έως και 30 μέτρα κάτω από τη Γη»
Ωστόσο οι τεράστιες καθυστερήσεις που πλέον έχουν φτάσει τα 6 χρόνια σχεδόν, κοστίζουν πολύ στην κοινοπραξία η οποία διεκδικεί μεγάλα ποσά από το «Αττικό Μετρό»,ενώ κάνει λόγο για ζημιά άνω των 100.000.000 ευρώ. Εκπρόσωπος της «Αττικό Μετρό» ωστόσο επιμένει ότι η εταιρία έδωσε επιπλέον προκαταβολή, λύνοντας το πρόβλημα της χρηματοδότησης του έργου.