Το να ονομάσεις ένα καινούργιο μοντέλο -ειδικά σήμερα- GT86 δεν είναι ότι πιο συνηθισμένο και σίγουρα απαιτεί ένα είδος τόλμης, αν και στη συγκεκριμένη περίπτωση η τόλμη ήταν η εξέλιξη και η παρουσίαση ενός τέτοιου αυτοκινήτου. Ειδικά από τη στιγμή που ο άμεσος προκάτοχός του, η Celica, έχει καταργηθεί εδώ και αρκετά χρόνια, κάτι που ισχύει και για το MR2, το τελευταίο Toyota με σπορ χαρακτήρα.
Η επιλογή του αριθμού 86 βέβαια δεν είναι τυχαία, καθώς έχει σημειολογική αξία για την ιαπωνική εταιρεία. Εδώ είναι τα βασικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά (διάμετρος και διαδρομή) των κυλίνδρων του boxer κινητήρα του των 2.000 κυβικών –η Toyota φυσικά και δεν έκρυψε τη στενή της συνεργασία με τη Subaru στο συγκεκριμένο πρότζεκτ- είναι η εσωτερική διάμετρος της χρωμιωμένης απόληξης της εξάτμισης, είναι ο εσωτερικός κωδικός εξέλιξης του μοντέλου (συγκεκριμένα 086Α), αλλά είναι και μια αναφορά στη θρυλική Corolla AE86, η αγαπημένη των drifters όλου του κόσμου.
Αν θέλουμε κάπου εδώ να τελειώσουμε με την αριθμολαγνεία του 86 θα πρέπει να πούμε πως η Toyota όχι μόνο επιστρέφει δυναμικά σε μια κατηγορία που έχει μεγάλη παράδοση αλλά επιστρέφει και έξυπνα. Έξυπνα γιατί όσο και να ψάξετε δεν θα βρείτε άλλο αυτοκίνητο που, όπως το GT86, να πληρεί τρεις προϋποθέσεις: να είναι ένα κλασικό κουπέ 2+2 θέσεων, να είναι πισωκίνητο και να βρίσκεται σε αυτήν την κατηγορία τιμής, από τις 35 έως λίγο κάτω από τις 40.000 ευρώ, πάντα σε τιμές Ελλάδας.
Οπτικά το GT86 είναι κόμπακτ (το μήκος του λίγο ξεπερνά τα 4 μέτρα), αρκούντως επιθετικό και κατά κάποιο τρόπο διακριτικό, ενώ το χαμηλό του ύψος συμπλέει με την όλη αισθητική του κλασικού κουπέ. Βέβαια οι μικρές εξωτερικές διαστάσεις έχουν ένα τίμημα που δεν είναι άλλο από τις +2 πίσω θέσεις. Με βάση τα πραγματικά δεδομένα το +2 εδώ είναι υπερβολή, μιας και για να καθίσεις στο πίσω κάθισμά του θα πρέπει να συντρέχουν τρία τινά: ή να σε έχουν απαλλάξει από το στρατό λόγω ύψους αν είσαι αγοράκι ή να ψωνίζεις από τα παιδικά αν είσαι κοριτσάκι ή πολύ απλά να κάθεσαι μόνος σου πλάγια και ξαπλωτά. Την τελευταία λύση βέβαια, αν δεν είσαι μέλος της εθνικής ομάδας του ανσάμπλ, πρέπει να τη σκεφτείς δύο και τρεις φορές.
Έτσι λοιπόν το πιο λογικό είναι να αντιμετωπίσεις το GT86 ως διθέσιο και το πίσω κάθισμα ως προέκταση του έτσι κι αλλιώς καλού για το χαρακτήρα του πορτμπαγκάζ, να καθίσεις πισω από το τιμόνι με τη δερμάτινη επένδυση και να περιεργαστείς το περιβάλλον που δεν κρύβει τον προσανατολισμό του. Κατ΄αρχήν κάθεσαι χαμηλά, καταλαβαίνεις ότι το κάθισμά σου θα σε στηρίξει σε κάθε περίπτωση, ο γρήγορος επιλογέας είναι στη σωστή απόσταση, ενώ ο συμπλέκτης δείχνει στιβαρός. Αντρικός ίσως να είναι ο πιο κατάλληλος χαρακτηρισμός. Ή μήπως macho;
Γενικά το νέο σπορ Toyota σου αφήνει μια macho αίσθηση, ειδικά από τη στιγμή που οι 200 ίπποι του δίλιτρου boxer απαιτούν στροφές για να ξυπνήσουν για τα καλά. Κι εδώ είναι ένα άλλο σημείο που το GT86 δεν έχει άμεσο ανταγωνισμό, όπως τον περιγράψαμε παραπάνω: πλέον αυτοί οι «παλαιάς κοπής» κινητήρες -ειδικά δε μέχρι τα 2.000 κυβικά όπως ο δικός του- είναι προστατευόμενο είδος σαν τις Καρέτα Καρέτα κι αυτό αν μη τι άλλο συμβάλλει στη διαμόρφωση της οδηγικής του προσωπικότητας.
Πως λένε αν δεν βραχείς δεν θα πιάσεις ψάρια; Έτσι κι εδώ αν δεν δουλέψεις με το κιβώτιο, αν δεν προσπαθήσεις να κρατήσεις τον κινητήρα όσο το δυνατόν πάνω από τις 4.000 ή ακόμα καλύτερα τις 4.500 στροφές θα μείνεις με τη μισή χαρά. Παράλληλα είναι σημαντικό πως πρόκειται για ένα σπορ αυτοκίνητο που δεν θα σε κουράσει. Για να κινηθείς σβέλτα δεν θα καταβάλεις ιδιαίτερη προσπάθεια, το πιο γρήγορα θέλει λίγη περισσότερη εμπλοκή από τον οδηγό, ενώ τα ηλεκτρονικά συστήματα που διαθέτει δεν θα σε αφήσουν ποτέ ακάλυπτο.
Η Toyota λοιπόν -με τη συνεργασία και της Subaru που ανήκει σε κάποιο βαθμό στον όμιλό της- έκανε τη σωστή κίνηση την κατάλληλη στιγμή, παρουσιάζοντας ένα ιδιαίτερα αξιόλογο σπορ αυτοκίνητο, με χαρακτηριστικά που το καθιστούν μοναδικό στη συγκεκριμένη κατηγορία τιμής. Παράλληλα αν και έχει έναν κινητήρα που σου ζητά να τον στροφάρεις για να αποδώσει όπως πρέπει, αποδεικνύεται ιδιαίτερα οικονομικό κι αυτό είναι ακόμα ένα χαρακτηριστικό που προστίθεται στα μοναδικά του GT86.