Από τις 19 Ιανουαρίου οι εξετάσεις για τις άδειες θα γίνουν ακριβότερες, ενώ μειώνεται ο χρόνος ισχύος του διπλώματος. Οι αλλαγές φέρνουν αύξηση των υποχρεωτικών μαθημάτων οδήγησης από 20 σε 25, ενώ οι οδηγοί υποχρεούνται να ανανεώνουν το δίπλωμά τους κάθε 15 έτη.
Για τα επαγγελματικά διπλώματα εξακολουθεί να ισχύει η ανανέωσή τους ανά 5ετία, ενώ μετά τη συμπλήρωση της ηλικίας των 65 χρόνων η ανανέωση της άδειας οδήγησης θα γίνεται ανά τριετία για όλους. Οι δικυκλιστές που θα εξετάζονται για δίπλωμα υποχρεώνονται να φορούν ειδικό ρουχισμό προστασίας (ειδική φόρμα, επιγονατίδες κ.λπ.).
Οι παλιές άδειες για δίκυκλα, ερασιτεχνικά διπλώματα, καθώς και όσες εκδοθούν από εξετάσεις που έχουν ολοκληρωθεί έως και τις 18 Ιανουαρίου, θα συνεχίσουν να ισχύουν, είτε έως ότου ο κάτοχός τους συμπληρώσει την ηλικία των 65 ετών είτε έως το έτος 2033.
Οι νέες αλλαγές είναι:
- Αυξάνονται τα πρακτικά υποχρεωτικά μαθήματα από 20 σε 25, όπως επίσης και τα θεωρητικά. Αν ο υποψήφιος δεν έχει περάσει τις θεωρητικές εξετάσεις, δεν μπορεί να προχωρήσει στα πρακτικά μαθήματα.
- Η ανανέωση διπλώματος θα γίνεται κάθε 15 χρόνια και για να συμβεί αυτό οι κάτοχοι διπλωμάτων θα υποβάλλονται εκ νέου σε εξετάσεις (παθολόγος και οφθαλμίατρος). Αν διαπιστωθεί πρόβλημα, παραπέμπονται σε δευτεροβάθμιες επιτροπές.
- Τα παράβολα για τις ιατρικές εξετάσεις παραμένουν στα 90 ευρώ και για την έκδοση άδειας στα 30, ωστόσο θεσπίζεται ένα νέο παράβολο 10 ευρώ, το οποίο θα πληρώνουν όσοι επανεξετάζονται.
- Η κατηγορία Β για ΕΔΧ (ταξί) καταργείται, καθώς και μερικές διατάξεις για ειδικές κατηγορίες.
- Το νέο δίπλωμα για τα μοτοποδήλατα σε υποψηφίους άνω των 16 ετών δεν θα εκδίδεται από την Τροχαία αλλά από τις υπηρεσίες Μεταφορών.
Ειδικά για τους υποψήφιους οδηγούς μοτοσικλετών, από τις 7 Φεβρουαρίου θα ισχύσουν δύο νέες δοκιμασίες στην πρακτική εξέταση: Η κίνηση με ταχύτητα 50 χλμ. και η αποφυγή εμποδίων, και η κίνηση με ταχύτητα 50 χλμ. και η ακινητοποίηση του δικύκλου σε συγκεκριμένη απόσταση.