Υπογράφηκε τη Δευτέρα η σύμβαση για την επέκταση της γραμμής του Τραμ από το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας στον Πειραιά. Οι εργασίες αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί το Φεβρουάριο του 2015 και η απόσταση από το ΣΕΦ ως το λιμάνι θα καλύπτεται σε μόλις οκτώ λεπτά, ενώ σε καθημερινή βάση προβλέπεται να εξυπηρετούνται 35.000 επιβάτες.
Πρόκειται για επέκταση συνολικού μήκους 5,4 χλμ. με 12 σύγχρονες στάσεις. Ξεκινάει από τον σταθμό ΗΣΑΠ στο γήπεδο Καραϊσκάκη και καταλήγει στο λιμάνι του Πειραιά, στον τερματικό σταθμό «Ακτή Ποσειδώνος» μέσω των οδών Μικράς Ασίας, Λαμπράκη, Βασιλέως Γεωργίου, Εθνικής Αντιστάσεως και Σκυλίτση.
Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε περίπου 61 εκατ. ευρώ, αντί 91, όπως είχε προβλεφθεί και χρηματοδοτείται στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ και του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Αττική 2007-2013».
Παράλληλα με την κατασκευή της επέκτασης του τραμ προς τον Πειραιά, η Αττικό Μετρό ΑΕ θα υλοποιήσει σειρά εκτεταμένων μονοδρομήσεων στο κέντρο του Πειραιά, καθώς και σημαντικά έργα ανάπλασης σε ελεύθερους χώρους και πλατείες της πόλης, σε συνεργασία με τη δημοτική αρχή του Πειραιά.
Επίσης, η Αττικό Μετρό θα ενισχύσει τη ζώνη πρασίνου κατά μήκος της νέας γραμμής τραμ με 1.200 δέντρα και θα εγκαταστήσει ένα σύγχρονο σύστημα αποκομιδής των απορριμμάτων με υπόγειους κάδους συλλογής. Επιπλέον, θα τροφοδοτηθεί -με διεθνή διαγωνισμό- με 25 νέα οχήματα τραμ.
Εκτιμάται ότι το πρόσθετο δίκτυο θα μειώσει την κυκλοφορία των ΙΧ οχημάτων κατά 15.000 σε ημερήσια βάση, με αντίστοιχη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, αλλά και της ηχορύπανσης σε κεντρικές οδούς του λιμανιού.
Το υπουργείο Ανάπτυξης και η Αττικό Μετρό προωθούν και τις επόμενες επεκτάσεις του δικτύου τραμ, οι οποίες είναι:
- Β΄στάδιο επέκτασης προς Καλλίπολη.
- Γ στάδιο επέκτασης προς Κερατσίνι και Πέραμα.
- Επέκταση προς Αργυρούπολη (Ελληνικό- Αμαξοστάσιο- Αργυρούπολη).
- Επέκταση από Σύνταγμα έως Πλατεία Αιγύπτου (Πεδίον του Άρεως) και Άνω Πατήσια.