Η ύφεση στην οποία έχει μπει η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία δημουργεί έντονους τριγμούς στις πιο αδύναμες μάρκες. Μια από αυτές είναι και η Lancia, για την οποία όπως έχει δηλώσει και ο ισχυρός άντρας του ομίλου Fiat Sergio Marchionne, δεν υπάρχει ουσιαστικά καμία ελπίδα ανάκαμψης.
Η κακή κατάσταση της Lancia δεν βελτιώθηκε στο ελάχιστο ούτε από τα μοντέλα της Chrysler που παρουσιάστηκαν με τα σήματά της κι έτσι στο άμεσο μέλλον θα αρχίσει η σταδιακή μείωση της παραγωγής μέχρι την ολοκληρωτική αναστολή της. Η μάρκα πάντως δεν θα καταργηθεί, μιας και το Ypsilon θα παραμείνει ως μόνος εκπρόσωπός της.
Η κατάληξη αυτή της Lancia, που στο παρελθόν είχε πολλές καινοτομίες στο ενεργητικό της και φυσικά πολλές επιτυχίες στα ράλι, δεν είναι απόρροια της τρέχουσας ύφεσης. Σχεδόν καθολικά οφείλεται στις λανθασμένες επιλογές τόσο στην διάρθρωση της γκάμας της όσο και στο χαρακτήρα που έπρεπε να έχουν τα μοντέλα της. Είναι αδιανόητο το πως οι Ιταλοί πέταξαν κυριολεκτικά στο καλάθι των αχρήστων τις αγωνιστικές επιτυχίες της Delta της 1ης γενιάς –ποιός δεν ήξερε και δεν ξέρει την Integrale- την αντικατέστησαν με ένα μοντέλo με τελείως διαφορετικό προσανατολισμό, διέκοψαν την παρουσία της στη γκάμα για μια δεκαετία και επανήλθαν με τρόπο κάθε άλλο παρά δυναμικό.
Πάντως η ουσιαστική απενεργοποίηση της Lancia σημαίνει και μια αλλαγή στη λογική των Ιταλών, που θα δώσουν μεγαλύτερη έμφαση στις premium μάρκες του ομίλου τους, όπως η Alfa Romeo, η Maserati και η Jeep, μιας και τα νούμερα και οι έρευνες δείχνουν πως αυτές επηρεάζονται λιγότερο από την ύφεση σε σχέση με τις πιο μαζικές.
Η ειρωνία βέβαια εδώ είναι πως η Lancia ήταν παραδοσιακά μια premium μάρκα, με παράδοση, ιστορία και χαρακτήρα...