Τη συγκεκριμένη περίοδο που κάθε ευρώ μετράει τουλάχιστον διπλά, όλοι οι κατασκευαστές προσπαθούν να έχουν στη γκάμα τους προτάσεις όσο το δυνατόν πιο προσιτές και ως εκ τούτου όσο το δυνατόν πιο ελκυστικές σε όσο το δυνατόν πιο πολλούς.
Στα πλαίσια αυτής της λογικής λοιπόν εντάσσεται και η παρουσία της βασικής πλέον 114i στη γκάμα της μικρότερης των BMW. Στο σημείο αυτό πάντως δεν θα πρέπει να παρασυρθούμε από την ονομασία της και να θεωρήσουμε πως πρόκειται για μια έκδοση 1.400 κυβικών της σειράς 1. Ο καιρός που το ταμπέλακι στο πίσω μέρος μιας BMW αποκάλυπτε και τα κυβικά της έχει περάσει μάλλον ανεπιστρεπτί κι έτσι η 114i έχει κινητήρα turbo 1.600 κυβικών. Ναι, σαν κι αυτόν της 116i αλλά και της 118i, μόνο που η απόδοσή του είναι μόλις 102 ίπποι, τη στιγμή που ο οδηγός των άλλων δύο έχει κάτω από τα δεξί του πεντάλ 136 και 170 ίππους αντίστοιχα.
Ομολογουμένως οι 102 ίπποι σήμερα, την εποχή του turbo, ακούγονται λίγοι, ειδικά από τη στιγμή που προέρχονται από 1.600 κυβικά. Μάλιστα ο κυβισμός σε βάζει σε επιπλέον σκέψεις, καθότι σε σχέση με την πιο δυνατή και μέχρι πρότινος βασική 116i δεν κερδίζεις κάτι σε ότι αφορά τις επιβαρύνσεις (ασφάλιστρα, τεκμήρια), αλλά ούτε και τα τέλη ή την κατανάλωση (ίδιες οι τιμές με αυτές της 116i).
Στην ουσία λοιπόν το οικονομικό όφελος από την επιλογή της 114i είναι οι 2.000 ευρώ που κοστίζει λιγότερο σε σχέση με την τελευταία, μιας και η βασική τρίθυρη εκδοχή της ξεκινά λίγο πάνω από τις 20.000 ευρώ με απόσυρση. Ομολογουμένως ελκυστική τιμή, όμως το θέμα είναι τι πρέπει να απεμπολήσεις –αν πρέπει.
Σε ότι αφορά την εικόνα, την ποιότητα, την αίσθηση πολυτέλειας, την ασφαλή οδική συμπεριφορά, τον πολιτισμένο χαρακτήρα και βέβαια το κύρος δεν θα κάνεις κανένα συμβιβασμό, μιας και όλα είναι ακριβώς όπως και στις άλλες εκδόσεις της σειράς 1. Το ίδιο ισχύει και για τα χαρακτηριστικά απόδοσης του κινητήρα της, αν οι προτεραιότητες είναι η αστική μετακίνηση και τα χαλαρά ταξίδια.
Οι εκπτώσεις κάνουν την εμφάνισή τους όταν αρχίζεις να πιέζεις τον 1.6 Twin Power turbo, να του ζητάς κάτι παραπάνω για να εκμεταλλευτείς τις δυνατότητες του εξαιρετικού πλαισίου, το σπορτίφ DNA και την πίσω κίνηση. Υπό πίεση λοιπόν ο τετρακύλινδρος των 102 ίππων, δείχνει φιμωμένος και κάνει σαφές πως μια τέτοια προσέγγιση δεν είναι του χαρακτήρα του. Γρήγορα συνειδητοποιεί και ο οδηγός πως δεν έχει καμία πρακτική αξία να ανεβάζει ψηλά τις στροφές του και περιορίζεται εκεί, στο μέσο του στροφομέτρου.
Έτσι λοιπόν αν από την 114i θέλετε κατά κύριο λόγο το στυλ και το κύρος της σειράς 1, τότε θα σας καλύψει απόλυτα, ειδικά σε συνδυασμό με την ελκυστική όπως είπαμε τιμής αγοράς της των 20.042 ευρώ.
Αν όμως ενδιαφέρεστε και για τη σπορτίφ πλευρά του χαρακτήρα της 1 –που κατά την άποψή μας αποτελεί βασικό του συστατικό- τότε είναι πιο σωστό να διαθέσετε τα επιπλέον 2.000 ευρώ και να πάρετε την 116i, που είναι σαφώς μια πιο ολοκληρωμένη πρόταση.