Με την τιμή της βενζίνης στα ύψη τα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού είναι σχεδόν απαγορευτικά, ενώ το ίδιο ισχύει και για τα αγωνιστικά «βενζινορουφήχτρες» που ανεβάζουν την κατανάλωση καυσίμων στα ύψη. Τι ευθύνεται όμως για την μεγάλη κατανάλωση βενζίνης και τι μπορούμε να κάνουμε για να την περιορίσουμε;
Οι κύριοι λόγοι για την μεγάλη κατανάλωση καυσίμων είναι:
- Οχήματα μεγάλου κυβισμού: Είναι προφανές ότι ένα τέτοιο όχημα απαιτεί γενικά περισσότερα καύσιμα για να τρέξει από ένα μικρότερο [παραπομπή που απαιτείται] κινητήρα.
- Οχήματα πολύ μικρού κυβισμού: Όσο εξωπραγματικό κι αν ακούγεται, ακόμα και τα οχήματα μικρού κυβισμού είναι πρόβλημα για την εκξοικονόμηση βενζίνης, αφού συχνά απαιτούν περισσότερη βενζίνη για να τρέξουν σε σχέση με έναν μέτριο ή μεγαλύτερο κινητήρα ικανό να προσφέρει περισσότερη ισχύ ανά έμβολο. Ο μικρότερος κινητήρας εν τέλει θα κάψει περισσότεροη βενζίνη για να παράγει ενέργεια ισάξια με αυτή μίας μηχανής μεγαλύτερου διαμετρήματος, αυξάνοντας εν τέλει την κατανάλωση καυσίμων. Το φαινόμενο αυτό είναι συχνό σε χώρες όπως η Ιρλανδία ή η Γερμανία όπου η φορολογία των αυτοκινήτων βασίζεται στη χωρητικότητα του κινητήρα.
- Βάρος: Είναι σχεδόν αυτονόητο ότι ένα βαρύ όχημα απαιτεί περισσότερη δύναμη για να επιταχύνει απότι ένα ελαφρύτερο όχημα και πολλές φορές χρειάζεται έναν πολύ ισχυρό κινητήρα με υψηλότερη κατανάλωση καυσίμου για να κινηθεί.
- Μη αεροδυναμικός σχεδιασμός: Ένα όχημα με μη αεροδυναμικό σχεδιασμό πρέπει να εκτρέψει μεγαλύτερο όγκο του αέρα όταν κινείται σε σχέση με ένα αεροδυναμικό όχημα. Για να ξεπεραστεί η αντίσταση του αέρα, εν τέλει ο κινητήρας ζορίζεται περισσότερο και η υψηλότερη κατανάλωση καυσίμου είναι αναπόφευκτη.
Πώς μπορείτε να μειώσετε την κατανάλωση καυσίμου:
- Μειώστε το βάρος του αυτοκινήτου: Αν ετοιμάζεστε να αγοράσετε καινούριο όχημα, εκτός από τον αεροδυναμικό σχεδιασμό δώστε έμφαση στα ελαφρά υλικά: αλουμίνιο, πλαστικό και ανθεκτικό χάλυβα. Αν έχετε ήδη όχημα, απλά φροντίστε να μην το φορτώνετε πολύ με εξαρτήματα αλλά και αποσκευές.
- Προσοχή στο είδος των καυσίμων: Δεν είναι μόνο ντο μέγεθος και το βάρος του κινητήρα και του οχήματος, αλλά και το είδος των καυσίμων που επηρεάζουν την κατανάλωση. Ορισμένοι κατασκευαστές οχημάτων υιοθετούν την τεχνολογία των ορυκτών καυσίμων, ώστε να παρέχουν στον καταναλωτή ένα όχημα με πολύ χαμηλότερη κατανάλωση. Ωστόσο το πρόβλημα με αυτές τις εναλλακτικές τεχνολογίες καυσίμων είναι ότι είναι είτε πολύ ακριβά για ευρεία χρήση είτε είναι σπανίως είναι διαθέσιμα, ιδίως στις μικρότερες χώρες.
- Τεχνολογία Diesel: Ευρέως διαδεδομένη σε ελαφρά αλλά ογκώδη οχήματα, ειδικά στην Ιαπωνία και την Ευρώπη. Η κακή φήμη του καυσίμου ντίζελ και η κακή ποιότητα παρόμοιου καυσίμου που είχε κυκλοφορήσει στο παρελθόν ωστόσο, έχουν οδηγήσει στην σπανιότητα των οχημάτων Diesel στην αγορά. Ωστόσο, η υπερβολική εκπομπή σωματιδίων για την οποία είχαν κατηγορηθεί στο παρελθόν οι κινητήρες ντίζελ, έχει μειωθεί σημαντικά με τη χρήση φίλτρων σωματιδίων, τα οποία προσφέρονται πλέον για τους περισσότερους σύγχρονους κινητήρες ντίζελ.
- Οδηγικές συνήθειες και καλή συντήρηση του οχήματος: Είναι η πιο απλή οδηγία και η πιο εύκολα εφαρμόσιμη, ενώ έχει μεγάλο αντίκτυπο στην αποδοτικότητα των καυσίμων. Συγκεκριμένα η ξαφνική επιτάχυνση, η απότομη οδηγική συμπεριφορά, τα κακοσυντηρημένα οχήματα, η συχνή αλλαγή μάρκας και είδους καυσίμων και τη κακή ποιότητα βενζίνης, επηρεάζουν τη συνολική απόδοση του οχήματος και αυξάνουν την κατανάλωση καυσίμου περισσότερο από 20%.
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο