O Τάσος Θεοδωρόπουλος για τα φαβορί, τους μεγάλους χαμένους, τις εκπλήξεις και τα ρεκόρ των 85ων Οσκαρ - iefimerida.gr

O Τάσος Θεοδωρόπουλος για τα φαβορί, τους μεγάλους χαμένους, τις εκπλήξεις και τα ρεκόρ των 85ων Οσκαρ

O Τάσος Θεοδωρόπουλος για τα φαβορί
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Ο Τάσος (ΤΑΖ) Θεοδωρόπουλος, με το CINETROLL μελετάει τα δεδομένα στη μαγική του σφαίρα και σας μεταδίδει τα πιο έγκυρα προγνωστικά για την επερχόμενη τελετή των σημαντικότερων κινηματογραφικών βραβείων του πλανήτη.

Aναρωτιέμαι τι θα βρουν οι μόνιμοι επικριτές των Όσκαρ να πούνε πάλι μπας και αποκτήσουν υπόσταση μετά την ανακοίνωση των φετινών υποψηφιοτήτων, που σχηματίζουν μια από τις πιο συναρπαστικές και πολυποίκιλες εννιάδες στην κατηγορία της Καλύτερης Ταινίας. Και που συμπεριλαμβάνουν με τον εκρηκτικό αριθμό των 5 υποψηφιοτήτων, το βραβευμένο με Χρυσό Φοίνικα στις Κάννες, αυστηρά art house, «Amour» του Μίκαελ Χάνεκε.

Το έχω πει και θα το ξαναπώ, σου αρέσει δε σου αρέσει, τα Όσκαρ ήταν, είναι και θα είναι τα σημαντικότερα mainstream κινηματογραφικά βραβεία του πλανήτη. Πολύ πιο σημαντικά από κάθε επιτροπή εφτά χαροκαμένων Πακιστανών που απονέμουν τα βραβεία στα πρεστιζάτα φεστιβάλ του κόσμου.

Εδώ υπάρχει μια Ακαδημία, 6000 μελών που αποφασίζει, και αποτελείται από όλους τους κλάδους των εργαζομένων στη βιομηχανία του κινηματογράφου. Αυτό σημαίνει ότι δε γίνονται αδικίες; Κάθε άλλο, τεράστιες αδικίες γίνονται. Όμως τεράστιες αδικίες γίνονται σε όλες τις δημοκρατικές ψηφοφορίες. Η άποψη των πολλών, δε σημαίνει ότι είναι και η σωστή (ο ΓΑΠ δεν βγήκε μόνος του πρωθυπουργός).

Παρ' όλα αυτά, αυτή η Ακαδημία των 6000 νοματαίων, αποδεικνύεται συχνά, πολύ πιο «ανοιχτή» από τους δικτατορίσκους του κλειστού φεστιβαλικού κυκλώματος και πολύ πιο μάγκες όσον αφορά την ικανότητα της να αφουγκράζεται τάσεις και προτάσεις. Και οι επιλογές της φετινής εννιάδας στην κατηγορία καλύτερης ταινίας, είναι όχι μόνο η μεγαλύτερη απόδειξη αλλά και μια ευχάριστη έκπληξη, όσο και αν προσωπικά ανήκω σε αυτούς που δε συμπάθησαν το «Amour».

Γιατί τα Όσκαρ ούτε τα αγαπάς ούτε τα προσεγγίζεις βάσει των προσωπικών σου γούστων. Δε λες δηλαδή, «α, τι τίμια και καλά που είναι τα Όσκαρ» επειδή επέλεξαν τον «Κυνόδοντα» και τι άθλια και πουλημένα είναι επειδή κάποτε έχρισαν καλύτερη ταινία τον «Ερωτευμένο Σέξπιρ». That's the name of the game. Kι αν σου αρέσει το σινεμά, σου αρέσουν και τα παιχνίδια.

Ομολογουμένως, τα τελευταία 15 χρόνια με το internet boom, ένα πολύ μεγάλο μέρος αυτού του παιχνιδιού έχασε το ενδιαφέρον του, εφ' όσον πριν την ανακοίνωση των οσκαρικών υποψηφιοτήτων και των βραβείων, προηγούνται τόσες άλλες απονομές, που λίγο πολύ γνωρίζεις που θα φυσήξει ο άνεμος. Όμως ακόμα και την τελευταία στιγμή, σκάει εκείνη η έκπληξη που καθιστά τα Όσκαρ μοναδικά. Και όσον αφορά τις φετινές υποψηφιότητες, αυτές οι εκπλήξεις είναι παραπάνω από μία και είναι οι εξής:

  • Οι μεγάλοι χαμένοι της χρονιάς: Το υπερεκτιμημένο «The Master» (για το οποίο δεν στενοχωριέμαι καθ' όλου) στο οποίο δόθηκαν μόνο 3 υποψηφιότητες: Α' Αντρικού ρόλου για τον Χόακιν Φίνιξ, Β' Αντρικού για τον Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν και Β Γυναικείου για την Έιμι Άνταμς. Ο «Σκοτεινός Ιππότης: Η επιστροφή» αγνοήθηκε παντελώς και προκλητικά, χωρίς ούτε μία υποψηφιότητα ούτε καν στα τεχνικά βραβεία. Ο «Έρωτας του Φεγγαριού» που ήταν από τα πρόωρα φαβορί και έφυγε μόνο με την υποψηφιότητα Καλύτερου Σεναρίου
  • Οι 5 συνολικά υποψηφιότητες του «Amour» σε όλες τις γκράντε κατηγορίες: δηλαδή Καλύτερη Ταινία, Σκηνοθεσία, Σεναρίου, Α Γυναικείου Ρόλου για την Εμανουέλ Ριβά και φυσικά Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας.
  • Οι 4 υποψηφιότητες, σε μεγάλες κατηγορίες, του ανεξάρτητου αριστουργήματος, «Τα Μυθικά Πλάσματα του Νότου / Beasts of the Southern Wild»: Καλύτερη ταινία, Σκηνοθεσία, Σεναρίου, Α Γυναικείου Ρόλου για την 9χρονη Κουεβενζάν Βάλις.
  • Κάτι που μας φέρνει σε μια από τις πιο παράδοξες μάχες σε όλη την ιστορία του θεσμού: Στην Κατηγορία Α Γυναικείου Ρόλου συναγωνίζεται η μεγαλύτερη σε ηλικία γυναίκα που προτάθηκε ποτέ, η Εμανουέλ Ριβά ετών 85 με τη μικρότερη, τη Βάλις ενώ και οι δύο τους δεν είναι αμερικάνες.
  • Οι 8 υποψηφιότητες για την outsider δραμεντί «Οδηγός Αισιοδοξίας / Silver Lining Playbook». Θέλετε τις κατηγορίες: Καλύτερη Ταινία, Σκηνοθεσία, Διασκευασμένου Σεναρίου, Α Αντρικού ρόλου για τον Μπράντλεϊ Κούπερ, Β Αντρικού επιτέλους μετά από καιρό σε εμφάνιση αντάξια του μύθου του, για τον Ρόμπερτ Ντε Νίρο, Α Γυνακείου για την Τζένιφερ Λόρενς, Β Γυναικείου για την Τζάκι Γουίβερ και Mοντάζ.
  • Με βάση τα παραπάνω, υπάρχουν μόνο δύο ακόμα ταινίες από τις 9 συνολικά που βρίσκονται υποψηφιότητες για Καλύτερη Ταινία, οι οποίες κατάφεραν να αποσπάσουν ταυτόχρονα και υποψηφιότητα για Καλύτερη Σκηνοθεσία. Είναι σημαντικό αυτό; Σαφέστατα και είναι εφ' όσον αυτά τα δύο βραβεία πάνε συνήθως σαν τους Χιώτες, και είναι αρκετά δύσκολο αν δεν έχεις εξασφαλίσει υποψηφιότητα και στις δύο κατηγορίες να πάρεις το Μέγιστο Αγαλαματίδιο της βραδιάς (μοναδική εξαίρεση ταινίας που έχει κερδίσει Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας χωρίς να έχει εξασφαλίσει υποψηφιότητα Σκηνοθεσίας, είναι «Ο Σοφέρ της Κας Ντέζι» το 1989). Αυτές οι άλλες δύο ταινίες είναι λοιπόν τα «Lincoln» του Στίβεν Σπίλμπεργκ και «Η Ζωή του Πι» του Ανγκ Λι, αμφότεροι βραβευμένοι στο παρελθόν και μπροστάρηδες αυτή τη στιγμή στην κούρσα. Ταραντίνο, Μπίγκελόου αλλά και Μπεν Άφλεκ οι μεγάλοι χαμένοι της κατηγορίας Καλύτερης Σκηνοθεσίας κόντρα σε όλα τα προγνωστικά και τις προτιμήσεις των κριτικών

Αναλυτικά οι 9 ταινίες στην κατηγορία Καλύτερης Ταινίας είναι οι εξής με σειρά συνολικών υποψηφιοτήτων:

  • ΛΙΝΚΟΛΝ του Στίβεν Σπίλμπεργκ (12 συνολικά Όσκαρ με Σκηνοθεσία, Διασκευασμένο Σενάριο, Α Αντρικό Ρόλο για τον Ντάνιελ Ντέι Λιούις, Β Αντρικό Ρόλο για τον Τόμι Λι Τζόουνς, Β Γυναικείο Ρόλο για τη Σάλι Φιλντ, Φωτογραφία, Κοστούμια, Μοντάζ, Μουσική,Σχεδιασμός Παραγωγής, Μίξη Ήχου)
  • Η ΖΩΗ ΤΟΥ ΠΙ του Ανγκ Λι (11 συνολικά Όσκαρ με Σκηνοθεσία, Διασκευασμένου Σεναρίου, Φωτογραφίας, Ειδικών Εφέ, Μοντάζ, Μουσικής, Πρωτότυπου Τραγουδιού, Σχεδιασμού Παραγωγής, Ηχητικού Μοντάζ, Μίξη Ήχου)
  • ΟΔΗΓΟΣ ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑΣ του Ντέιβιντ Ράσελ (8 συνολικά υποψηφιότητες όπως είδαμε παραπάνω)
  • ΟΙ ΑΘΛΙΟΙ του Τομ Χούπερ (8 συνολικά υποψηφιότητες με Α Αντρικό Ρόλο για τον Χιου Τζάκμαν, Β Γυναικείο Ρόλο για την Αν Χαθαγουέι, Κοστούμια, Make Up / Hairstyling / Πρωτότυπο Τραγούδι, Σχεδιασμός Παραγωγής, Μίξη Ήχου)
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΑΡΓΟ του Μπεν Άφλεκ (7 συνολικά υποψηφιότητες με Διασκευασμένο Σενάριο, Β Αντρικό Ρόλο για τον Άλαν Άρκιν, Μοντάζ, Μουσική, Ηχητικό Μοντάζ, Μίξη Ήχου)
  • ΑΓΑΠΗ του Μίκαελ Χάνεκε (5 συνολικά υποψηφιότητες όπως είδαμε παραπάνω)
  • DJANGO Ο ΤΙΜΩΡΟΣ του Κουέντιν Ταραντίνο (5 συνολικά υποψηφιότητες, με Σενάριο, Β Αντρικό Ρόλο για τον Κριστόφ Βαλτζ, Φωτογραφία, Ηχητικό Μοντάζ)
  • ΖΕRO DARK THIRTY της Κάθριν Μπίγκελοου (5 συνολικά υποψηφιότητες με Α Γυναικείου Ρόλου για την Τζέσικα Στάστεϊν, Σενάριο, Μοντάζ, Ηχητικό Μοντάζ)
  • ΤΑ ΜΥΘΙΚΑ ΠΛΑΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΝΟΤΟΥ του Μπεν Ζέιτλιν (4 συνολικά υποψηφιότητες όπως είδαμε παραπάνω)

Τι δείχνουν τα παραπάνω; Το προφανές με την επιφύλαξη ανατροπών τελευταίας στιγμής: Πως η μεγάλη τελική μάχη θα δοθεί ανάμεσα στον «Λίνκολν», τη «Ζωή του Πι» και εδώ είναι η έκπληξη, στον «Οδηγό Αισιοδοξίας». Αντιθέτα με τα προγνωστικά που μέσα στη μάχη έβαζαν και το «Zero Dark Thirty» και το «Επιχείρηση Αργό». Σε πρώτη φάση, η Ακαδημία έδωσε αβάντα στο ιστορικό κλασσικό και το καλλιτεχνικά παραμυθένιο, βάζοντας σε δεύτερη μοίρα την εμπόλεμη ζώνη και τα κατασκοπικά.

Και οι δύο μεγάλοι αντίπαλοι , ο Σπίλμπεργκ και ο Ανγκ Λι, έχουν τιμηθεί ξανά.

Ο Σπίλμπεργκ έχει κερδίσει Όσκαρ Σκηνοθεσίας και Καλύτερης Ταινίας το 1994 για τη Λίστα του Σίντλερ, άλλο ένα Όσκαρ Σκηνοθεσίας το 1998 για τη διάσωση του Στρατιώτη Ράιαν ενώ έχει προταθεί συνολικά για δική του παραγωγής και σκηνοθεσίας ταινίες, 15 φορές μαζί με τις φετινές. Ο Ανγκ Λι, έχει κερδίσει Όσκαρ σκηνοθεσίας το 2006 για το «Μυστικό του «Brokeback Mountain» και έχει υπάρξει συνολικά υποψήφιος 5 φορές μαζί με τις φετινές. Θα παίξει ρόλο στην τελική ψήφο των μελών της Ακαδημίας το ότι και οι δύο είναι χορτάτοι;

Πλησιάζοντας προς την τελετή απονομής, το τοπίο θα ξεκαθαρίσει, μετά από αυτές τις σημαντικές ημερομηνίες:

  • 13 Ιανουαρίου: Απονομή Χρυσών Σφαιρών.
  • 26 Ιανουαρίου: Απονομή βραβείων Σωματείου Παραγωγών.
  • 27 Ιανουαρίου: Απονομή Βραβείων Σωματείου Ηθοποιών.
  • 2 Φεβρουαρίου: Απονομή Βραβείων Σωματείου Σκηνοθετών.
  • 2 Φεβρουαρίου: Απονομή Βραβείων BAFTA
  • 17 Φεβρουαρίου: Απονομή Βραβείων Σωματείου Σεναριογράφων.
  • 24 Φεβρουαρίου: 85η Τελετή Απονομής Όσκαρ.

***ακολουθήστε τον ΤΑΖ στο facebook στο www.facebook.com/tazthebuzz, στο twitter ως klarinabourana, κάντε LIKE στην επίσημη σελίδα του fb SIGAIKA PRODUCTIONS, για να μαθαίνετε όσα χρειάζεστε, προκειμένου να καίτε τον εγκέφαλο (των άλλων) ή επικοινωνήστε με το terra_gelida@hotmail.com για μέιλ και υποθέσεις προσωπικής εκδίκησης

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ