Τα έργα για την κατασκευή της βασικής γραμμής του Μετρό της Θεσσαλονίκης ξεκίνησαν το 2006 και έπρεπε να ολοκληρωθούν τον Οκτώβριο του 2012. Τον Ιούνιο δόθηκε 4ετής παράταση, μέχρι το τέλος του 2016, καθώς είναι έτοιμο μόνο το 50% αλλά η Αττικό Μετρό έδωσε ήδη την επέκταση προϋπολογισμού μισού δισ. ευρώ.
Ειδικότερα, στην ανακοίνωση της Αττικό Μετρό Α.Ε., που είναι ο δημόσιος φορέας κατασκευής του έργου, διαβάζουμε ότι κατατέθηκαν οικονομικοτεχνικές προσφορές από 4 τεχνικές εταιρείες για το έργο «Μελέτη, κατασκευή και θέση σε λειτουργία της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά», που έχει συνολικό προϋπολογισμό 518 εκατ. ευρώ. Μειοδότης αναδείχθηκε η εταιρεία Ακτωρ (συμφερόντων του κ.Μπόμπολα) καθώς, σύμφωνα με την ανακοίνωση, συγκέντρωσε την καλύτερη βαθμολογία στην τεχνική προσφορά και είχε την χαμηλότερη τιμή για το οικονομικό μέρος: 311,95 εκατ. ευρώ. Η υπογραφή της σύμβασης αναμένεται να γίνει στις αρχές του 2013.
Το έργο της επέκτασης του Μετρό της Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά αφορά υπόγεια γραμμή πέντε χιλιομέτρων με πέντε σταθμούς (Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη, και Μίκρα), θα εξυπηρετεί 65.000 επιβάτες ημερησίως και σύμφωνα με τη διακήρυξη του έργο θα δοθεί στην κυκλοφορία πέντε χρόνια μετά την έναρξη της σύμβασης, στις αρχές του 2017. Η Αττικό Μετρό Α.Ε. αναφέρει ότι θα δημιουργηθούν 1000 θέσεις εργασίας.
Σε ανακοίνωσή του ο ΣΥΡΙΖΑ ανέφερε την απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ότι η επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης είναι συνδεδεμένη με την ολοκλήρωση της βασικής γραμμής, γεγονός που θα συμβεί το νωρίτερο το 2016.