Μόνο η αρχή είναι η πρόβλεψη στη Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου ότι τα έσοδα των αποκρατικοποιήσεων θα πηγαίνουν ενός 10ημέρου στον ειδικό λογαριασμό που φτάνουν τα δάνεια της Τρόικα για την εξυπηρέτηση του χρέους, καθώς όπως παραδέχθηκε αξιωματούχος του υπουργείου Οικονομικών, έπεται συνέχεια.
Ειδικότερα, στο νέο Μνημόνιο θα προβλέπεται ότι εάν υπάρχουν αποκλίσεις από τους στόχους των εσόδων από αποκρατικοποιήσεις, τότε αυτομάτως θα περικόπτονται δαπάνες της Γενικής Κυβέρνησης, που θα αντιστοιχούν τουλάχιστον στο 50% αυτών των αποκλίσεων, με ανοικτό ακόμα το ανώτατο ύψος των αυτόματων διορθώσεων ανά έτος.
Το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων, που έχει εκτροχιαστεί προ πολλού, θεωρείται «κλειδί» από τους δανειστές για τη βιωσιμότητα του Χρέους, ειδικά από τη στιγμή που «παγώνει» μέχρι νεωτέρας η πρόταση του ΔΝΤ για νέο «κούρεμα» και ετοιμάζεται το πακέτο των εναλλακτικών λύσεων, με έμφαση στη μείωση των επιτοκίων στα δάνεια της Τρόικα.
Στη πραγματικότητα, πρόκειται για ένα συνδυασμό λύσεων που με τα σημερινά δεδομένα έχει στο επίκεντρο τα επιτόκια δανεισμού της Ελλάδας, την αποποίηση των κερδών της ΕΚΤ από την πώληση ελληνικών ομολόγων σε τιμές υψηλότερες από την αγορά τους, την εμπλοκή ευρωπαϊκών κεντρικών τραπεζών και επαναγορά ελληνικού χρέους.
Ειδικά για τα επιτόκια, για τα οποία υπάρχουν διαρροές ακόμη και για μηδενικά ή σχεδόν μηδενικά επιτόκια, σύμφωνα με εκτιμήσεις υψηλόβαθμων τραπεζικών παραγόντων το πιθανότερο σενάριο θα μπορούσε προβλέπει «πάγωμα» των επιτοκίων για 3 ή 4 χρόνια και μετακύλιση τους σε μεταγενέστερο χρονικό διάστημα.
Σε μια τέτοια περίπτωση, το ετήσιο όφελος για αυτή τη 3ετία ή 4ετία υπολογίζεται στα περίπου 3 δισ. ευρώ και τα κεφάλαια αυτά θα χρησιμοποιούνταν για επαναγορά Χρέους, που θα μείωνε δραστικά τα σημερινά επίπεδα του. Το δεύτερο πλεονέκτημα αυτής της επιλογής είναι ότι δεν αποκλείει σε δεύτερη φάση να γίνει ακόμα και διαγραφή των οφειλόμενων τόκων, εάν βελτιωθεί το κλίμα για την Ελλάδα στα υπόλοιπα κράτη- μέλη.