Με αφορμή τη νέα έκθεση της γκαλερί Breeder με τίτλο Looking Forward και με θέμα τη νέα γενιά των Ελλήνων εικαστικών καλλιτεχνών, οι Vassilis H, HOPE, Δάφνη Μπαρμπαγεωργοπούλου, Μαρία Καχραμάνογλου, Γιώργος Σταμκόπουλος και Κατερίνα Βαφειά σπάνε τις αποστάσεις μέσω της τεχνολογίας, μπλέκονται σε έναν ηλεκτρονικό και αλυσιδωτό διάλογο και λύνουν όλες τις απορίες που έχουν ο ένας για τον άλλον σχετικά με το έργο τους και την τέχνη.
Φωτο: Freddie F.
Από HOPE σε Μαρία Καχραμάνογλου
Ποια είναι τα χαρακτηριστικά που βλέπεις να αποτυπώνονται περισσότερο στα γλυπτά σου, αφού ολοκληρωθούν; Τα έσω ή τα έξω; Και κατά πόσο μπορεί ένα έργο τέχνης να προκαλέσει προσωπική πληρότητα στον δημιουργό της;
Η προσωπική μου επαφή με τα έργα μου είναι πολυδιάστατη και σίγουρα δεν υπάρχει ένας σαφής διαχωρισμός μεταξύ των εσωτερικών αναζητήσεών μου και του τελικού αποτελέσματος, δηλαδή της μορφής και της φόρμας που έχει κάθε γλυπτό.
Ο λόγος για τον οποίο επιλέγω και χρησιμοποιώ συγκεκριμένα σύμβολα και υλικά
είναι μια πολύ συνειδητή απόφαση που εμφανίζεται ως συνέπεια αυτού που κάθε φορά θέλω να επικοινωνήσω. Η ικανοποίηση που αισθάνομαι προσωπικά εγώ κάθε φορά που ολοκληρώνεται ένα έργο είναι στιγμιαία. Η αέναη επαφή με τον εσωτερικό μου κόσμο και τη σχέση του με ό,τι με περιβάλλει είναι η διαδικασία που με οδηγεί να δημιουργώ, και μέσω αυτής της δημιουργίας να επικοινωνώ. Η επιτυχία αυτής της επικοινωνίας είναι αυτή που μπορεί να προκαλέσει προσωπική πληρότητα.
Από Μαρία Καχραμάνογλου σε Κατερίνα Βαφειά
Στις φωτογραφίες που παρουσιάζεις στην έκθεση επεξεργάζεσαι στοιχεία της φύσης, δημιουργώντας συμμετρικές και ισομετρικές συνθέσεις. Μπορείς να μας μιλήσεις για τον ρόλο της φύσης στα έργα σου με αφορμή αυτά τα καλειδοσκοπικά τοπία;
Το αστικό τοπίο κυριαρχεί στη ζωή μας και κάποιοι μπορεί να αναζητούν τρόπους να ξεφύγουν από αυτό. Αντιθέτως, μία εικόνα της φύσης ή μία ονειρική σύνθεσή με στοιχεία της φύσης μπορεί να σπανίζει, αλλά ίσως να είναι και ένα από τα καλύτερα μέσα ώστε να ταξιδέψει και να ξεφύγει το μυαλό. Συνεπώς, ένας από τους στόχους μου είναι αυτός, να ταξιδεύω τον θεατή κάπου αλλού.
Από Κατερίνα σε Vassili H
Πώς κατέληξες στον πρωτότυπο τρόπο που εκθέτεις τα έργα σου και τι συμβολίζει;
Τα έργα που παρουσιάζω είναι το αποτέλεσμα διερεύνησης της φωτογραφικής εικόνας μέσα στο χώρο (ως βασικό στοιχείο του γλυπτικού έργου), διευρύνοντας με αυτόν τον τρόπο -σε σύγκριση με τη δισδιάστατη απεικόνιση- τις έμμεσες αναφορές που αυτή δημιουργεί και τις ερμηνείες που προκύπτουν. Ο κεντρικός άξονας του έργου είναι η επανεξέταση εκφάνσεων του μοντέρνου κινήματος - της ρώσικης avant-guard, του Bauhaus, του de stijl μέσα σε ένα σύγχρονο πλαίσιο.
Από Vassili H σε Γιώργο Σταμκόπουλο
Ποιο είναι το κύριο θεματικό πλαίσιο του έργου σου;
Ασχολούμαι με τη συνεχή παρουσία του άγνωστου. Οι πίνακες μου είναι πορτρέτα της στιγμής, έργα περισυλλογής που αναφέρονται στην ύπαρξη, ψυχογραφήματα όπως τα αποκαλώ τα οποία χαρακτηρίζονται από μελαγχολία, προσδοκία, προσωρινότητα, ένταση και ενέργεια.
Από Γιώργο Σταμκόπουλο σε Δάφνη Μπαρμπαγεωργοπούλου
Πιστεύεις ότι η τέχνη έχει τη δυνατότητα να αλλάξει τον τρόπο που αντιμετωπίζει κανείς την καθημερινότητα;
Όταν οι θεατές ανταποκρίνονται θετικά στις οπτικοακουστικές μορφές τέχνης επιτρέπουν στη τέχνη να έχει τη δυνατότητα να αλλάξει τον τρόπο που βιώνουν την καθημερινότητά τους. Επιπλέον παρατηρώ ότι η καθημερινότητα έχει τη δύναμη να μεταβάλλει στους θεατές τη σχέση τους με την τέχνη.
Από Δάφνη Μπαρμπαγεωργοπούλου σε ΗΟΡΕ
Με ποιο μηχάνημα/γράναζι μπορείς να αποφορτίσεις κάποιες καταστάσεις μέσα από τη διαδικασία της επιθυμίας;
Η γνώση των πραγμάτων αλλά και η ασυνείδητη επιθυμία για το επιβλαβές είναι παράγοντας απελευθερωτικός. Η αποδοχή δηλαδή της ιδέας της απόλυτης ελευθερίας βοηθάει πολύ στην εκπνοή του οργανικού μας συστήματος. Το να γνωρίζεις ότι ένα χωράφι είναι γεμάτο νάρκες και να επιθυμείς να το διασχίσεις είναι μια έκφανση του παραπάνω. Γνωρίζεις μεν ότι είναι επιβλαβές, αλλά αν δεν το κάνεις, νιώθεις ότι θα εκραγείς έτσι κι αλλιώς, εσωτερικά. Το να μην αναγνωρίζεις αυτή την επιλογή της δράσης και να περιορίζεσαι για χάρη του φόβου και συγχρόνως να μαζεύεις μέσα σου όλα αυτά που δεν θα μπορέσεις να κάνεις ποτέ, μοιάζει με έναν οργανισμό που γεμίζει συνέχεια, αλλά δεν μπορεί ποτέ να χέσει.
Looking Forward
Διάρκεια: έως 30 Ιουλίου 2011
Ώρες λειτουργίας: Τρίτη - Σάββατο, 12 - 6 μ.μ.
The Breeder
Ιάσωνος 45, Αθήνα, 210 3317527