Παρά την εξαιρετική του ποιότητα, το ελληνικό λάδι απουσιάζει από τα γερμανικά σούπερ μάρκετ, αναφέρει σημερινό δημοσίευμα της Deutche Welle. Όπως επισημαίνει, στην αγορά κυριαρχεί το ιταλικό ελαιόλαδο, που αναμειγνύεται με ελληνικό ώστε να βελτιωθεί ποιοτικά.
Το ιταλικό ελαιόλαδο μονοπωλεί τη γερμανική αγορά με ένα ποσοστό που φτάνει το 70%. Το ισπανικό και το ελληνικό λάδι αρκούνται έτσι σε ένα ποσοστό 10% το καθένα. Σύμφωνα με τον Γιοχάνες Άιζενμπαχ, συντονιστή ενός δικτύου περίπου 1000 μικρών και μεσαίων παραγωγών βιολογικού λαδιού από την Ελλάδα και την Κύπρο, το ελληνικό λάδι αδικείται ιδιαίτερα.
Ο ίδιος έκανε, μάλιστα, και μια συγκεκριμένη πρόταση: «Έλληνες παραγωγοί και συνεταιρισμοί θα πρέπει να μην πουλήσουν για 4 χρόνια λάδι σε Ιταλούς αγοραστές. Μόνο έτσι θα μπορούσε η Ελλάδα -υπό προϋποθέσεις- να πουλήσει η ίδια αυτό το ποσοστό του 20% ελληνικού ελαιολάδου που περιέχεται στα ιταλικά λάδια».
Οπως αναφέρει το capital.gr, τροχοπέδη στην εξαγωγή του ελληνικού λαδιού είναι το αυξημένο κόστος παραγωγής και μεταφοράς σε σχέση με το αντίστοιχο ιταλικό. Αυτό οφείλεται μεταξύ άλλων στο ότι οι ελαιώνες βρίσκονται συχνά σε πλαγιά, όπου δεν έχουν πρόσβαση αγροτικά μηχανήματα, αλλά και στις μεγαλύτερες αποστάσεις που χωρίζουν την Ελλάδα από τη δυτική Ευρώπη.
Όπως λέει όμως ο Κωνσταντίνος Πρωτούλης, ιδιοκτήτης επιχείρησης εμφιάλωσης στη Λέσβο, υπάρχουν και άλλοι αρνητικοί παράγοντες: «Ενδογενή προβλήματα έχουν να κάνουν με τη νοοτροπία των παραγόντων, οι οποίοι τα τελευταία 30 χρόνια έχουν μάθει να συντηρούνται με τις επιδοτήσεις, ευρωπαϊκές και κρατικές».
Εξαιρετική σημασία έχει κατά τον Μπάστιαν Γιόρνταν και η στάση που θα τηρηθεί έναντι των καταναλωτών. «Στις μέρες μας πωλείται στα σούπερ μάρκετ σχεδόν αποκλειστικά έξτρα παρθένο ελαιόλαδο, αν και παράγεται κυρίως παρθένο. Υπάρχει επομένως μία απάτη την οποία μπορούμε να σταματήσουμε μέσω της ειλικρίνειας».