Σε μια πραγματικά αλλόκοτη κίνηση, της φιλοσοφίας "η επίθεση είναι η καλύτερη άμυνα', η ιρανική κυβέρνηση, απαντώντας σε μια ερώτηση που κανείς δεν έκανε, μας έλυσε την απορία για το πώς είδε το γνωστό θέμα της αποπομπής του Λαρς Φον Τρίερ από το πρόσφατο φεστιβάλ Καννών.
Ο Ιρανός υφυπουργός πολιτισμού Τζαβάντ Σαμακντάρι ανέφερε σε γράμμα του προς τον πρόεδρο του φεστιβάλ των Καννών Ζιλ Ζακόμπ, ότι «το φεστιβάλ άφησε μια μαύρη κηλίδα στην ιστορία του». Συνέχισε λέγοντας: «σίγουρα θυμάστε ότι το φεστιβάλ των Καννών ιδρύθηκε με το στόχο να αγωνιστεί κατά των φασιστών. Μετά από 64 χρόνια, είναι λυπηρό να βλέπει κανείς υπολείμματα φαστιστικής συμπεριφοράς στην απόφαση των διοργανωτών των Καννών να αποβάλλουν έναν από τους πιο αναγνωρισμένους Ευρωπαίους κινηματογραφιστές…Ίσως είναι απαραίτητο να προσφέρουν έναν νέο ορισμό για την ελευθερία του λόγου στις εγκυκλοπαίδειες. Αλλιώς, η συμπεριφορά που έδειξαν οι Κάννες απέναντι στον Τρίερ με το να τον υποχρεώσουν να απολογηθεί πολλές φορές κάνει τους πάντες να θυμηθούν τη συμπεριφορά των μεσαιωνικών εκκλησιών απέναντι στον Γαλιλαίο».
Ο ίδιος ο Λαρς Φον Τρίερ ευτυχώς δεν έδωσε συνέχεια στο ζήτημα και «άδειασε» τον Ιρανό πολιτικό, χαρακτηρίζοντας τα σχόλιά του στη συνέντευξη Τύπου ως «ανόητα, ασαφή, και αχρείαστα βλαβερά». Πρόσθεσε: «Αυτό που ήθελα να πω είναι ότι μέσα σε κάθε άνθρωπο όποιας εθνικότητας, εθνότητας, τάξης ή θρησκείας υπάρχει δυνητικά η ακραία βία ή το αντίθετο. Αν μόνο εξηγούμε τις καταστροφές της ιστορίας βάσει της σκληρότητας κάποιου μεμονωμένου ατόμου, καταστρέφουμε την πιθανότητα να καταλάβουμε τον ανθρώπινο μηχανισμό, ο οποίος με τη σειρά του είναι απαραίτητος για να αποφύγουμε μελλοντικά εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας».
Δεδομένης της παράδοσης της ιρανικής κυβέρνησης στη φίμωση της κινηματογραφικής τέχνης (και όχι μόνο βέβαια), αυτή η εξέλιξη είναι τόσο ειρωνική που δεν μπορεί να ερμηνευθεί παρά μόνο ως μια απέλπιδα προσπάθεια να στρέψει την προσοχή μακριά από το καυτό θέμα της απαράδεκτης κράτησης των Τζαφάρ Παναχί και Μοχάμαντ Ρασούλοφ για τις πολιτικές τους πεποιθήσεις και ως μια εκδικητική ενέργεια απέναντι σε ένα φεστιβάλ που ανοιχτά υποστήριξε τους δύο σκηνοθέτες, οι οποίοι έχουν καταδικαστεί σε 6 χρόνια φυλάκισης και 20 χρόνια καλλιτεχνικής σιωπής, απαγόρευσης εξόδου από τη χώρα και απαγόρευσης συνεντεύξεων.
Πηγή:e-go.gr