To Low Budget Festival παρουσίασε ο Λάκης Λαζόπουλος λέγοντας με νόημα ότι «θα παρουσιάσει αυτό που θέλει το κοινό και όχι οι επιχειρηματίες.» Από τις 19 Νοεμβρίου ως τις 18 Δεκεμβρίου θα παρουσιαστούν 10 παραστάσεις με γενική είσοδο 10 ευρώ.
Το θέατρο πρέπει να παραμείνει δυνατό, γόνιμο, ελκυστικό, ελεύθερο και κυρίως ανοιχτό στο ευρύ κοινό. Αυτό είναι το κεντρικό μήνυμα της διοργάνωσης Low Budget Festival που διοργανώνει το spirto.net με τον Λάκη Λαζόπουλο. «Αυτή η νέα θεατρική σκέψη μπορεί να δημιουργήσει τη νέα κοινωνική αναμόρφωση» υποστήριξε χθες ο Λάκης Λαζόπουλος, εμπνευστής του «Low Budget Festival» που μπαίνει φέτος στην τρίτη χρονιά του, πάντα με έδρα το Ίδρυμα Κακογιάννη στην οδό Πειραιώς. «Αυτή τη στιγμή που η παιδεία εκλείπει, το θέατρο είναι ικανό να δημιουργήσει αυτή την έκρηξη η οποία θα παίξει καθοριστικό ρόλο στις ζωές μας... Σε μια εποχή που η τέχνη περιθωριοποιείται, που είναι για παράδειγμα πολύ φυσιολογικό να μην κατεβαίνουν οι τιμές στα ράφια, αλλά να κατεβαίνουν οι τιμές στα θέατρα, κάποιοι έχουν αποφασίσει να τελειώνουμε με την πνευματική τροφή ήρεμα και σιγά». Κατέληξε: «τώρα που όλη η κατάσταση είναι... "low budget", υπάρχει περισσότερο από ποτέ η ανάγκη να στηρίξουμε τις δυνάμεις του μέλλοντός μας»
Πολλοί νέοι άλλα ήδη καταγεγραμμένοι ως σημαντικοί σκηνοθέτες και ηθοποιοί θα λάβουν μέρος στη διοργάνωση, επιλέγοντας – συμπτωματικά – να ανεβάσουν κυρίως ελληνικά έργα. Το πρόγραμμα αναλυτικά έχει ως εξής:
19, 20, 21 Νοεμβρίου 2012 / 21:00
* Την Τετάρτη 21 Νοεμβρίου η παράσταση ξεκινάει στις 22:00
Ένκε Φεζολλάρι
«Θα σε πάρει ο δρόμος»
του Σάκη Σερέφα
Εννέα ιστορίες ανθρώπων σε μια σύγχρονη μεγαλούπολη. Ιστορίες από γερά ζόρια που τους πέτυχαν στη μέση του δρόμου. Αλλά και η παρηγοριά τους από το δρόμο ήρθε πάλι. Το κοινό τους χαρακτηριστικό είναι ότι δεν το βάζουν κάτω. Πέφτουν και σηκώνονται. Δύσκολα, αλλά σηκώνονται. Γιατί είναι άνθρωποι που τους παίρνει ο δρόμος.
Η Ρούλα που έκανε το Παρθενώνας-Λευκός Πύργος ρυτίδα. Ο σουβλατζής που δε σερβίρει καγκουρό. Η γυναίκα που χώρισε με το ψυγείο της για την αγάπη μιας κουρούνας. Η πόρνη που δε βγάζει τα μάτια των αντρών έξω. Το αγόρι που φουμέρνει μόνο με «σωστές» γριές. Ο ρεσεψιονίστ που φτιάχνει αποσκευές για Ανδρομέδα. Η γυναίκα που σιχαίνεται τους φωνακλάδες κολιούς. Το κορίτσι που έβλεπε τα τρένα να περνούν κι ένα άλλο που απομακρύνθηκε από τη Σελήνη είκοσι εκατοστά. Άνθρωποι που τους πήρε ο δρόμος... όπως εκείνο το πιτσιρίκι τρέχοντας για παιχνίδι ένα ζεστό μεσημέρι σε κάποιο νησί.
Σκηνοθεσία: Ένκε Φεζολάρι
Σκηνικά-κοστούμια: Άση Δημητρολοπούλου
Φωτισμοί: Ελίζα Αλεξανδροπούλου
Βοηθός σκηνοθέτη: Μαριάνθη Γραμματικού
Παίζουν: Αντώνης Φραγκάκης, Νεκταρία Γιαννουδάκη, Τζένη Θεωνά, Εύα Κοτανίδη, Μαρία Σκαφτούρα, Βασίλης Μαργέτης.
----------------------------
22, 23, 24 Νοεμβρίου 2012 / 21:00
Χρήστος Δήμας
«Αθανασία»
Μια γυναίκα καθηλωμένη σε αναπηρικό καροτσάκι διεκδικεί το δικαίωμα του να μπορεί να «φύγει» με αξιοπρέπεια... Μια αφηγηματική διαδρομή, σε χώρους, σε χρόνους και σε πρόσωπα... Πότε με χιούμορ, άλλοτε με συγκίνηση. Η φωνή της γίνεται μερικές φορές μουσική κι άλλες στιγμές σινεμά... Η ακινησία της ίσως να θυμίζει κάτι σαν παράξενη χορογραφία. Δεν είναι μια παράσταση για την Ευθανασία. Δεν είναι μια ωδή στην Αθανασία. Είμαι εγώ και εσύ, που μερικές φορές λυγίζουμε στο βάρος της όποιας αρρώστιας και ψάχνουμε τον τρόπο να παίξουμε το παιχνίδι με τους δικούς μας όρους και όχι με το τι επιβάλλει η λογική και το πρέπει...
Κείμενο - Σκηνοθεσία - Κινηματογράφηση: Χρήστος Δήμας
Φωτισμοί: Γιώργος Αργυροηλιόπουλος
Σκηνικά: Ιουλία Σταυρίδου
Κοστούμια: Νινέτα Ζαχαροπούλου
Μουσική: Θέμης Καραμουρατίδης
Μοντάζ: Γιάννης Μάρης
Βοηθός Σκηνοθέτη: Στέλλα Χαριτοπούλου
Παίζουν: Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους, Δήμητρα Λημνιού, Νίκος Βαρδάκας
----------------------------
25, 26, 27 Νοεμβρίου 2012 / 21:00
Θανάσης Σαράντος
«Ψυχολογία Συριανού συζύγου»
του Εμμανουήλ Ροΐδη (1894)
Η «Ψυχολογία Συριανού συζύγου» (1894) είναι ένα από τα διηγήματα της τελευταίας φάσης του ροϊδικού έργου και αποτελεί ταυτόχρονα ένα δείγμα τού ανατρεπτικά ειρωνικού ύφους του με δόσεις σάτιρας για τα λογοτεχνικά δεδομένα της Ελλάδας και όχι μόνο.
Είναι Συριανός, αμετανόητος εργένης, ώσπου ερωτεύεται. Και αναθεωρεί... Από εργένης, θα γίνει σύζυγος. Όχι όμως από έρωτα, αλλά για να γλιτώσει από την «κατάσταση του ερωτευμένου»!
Όσο περνάει ο καιρός διαπιστώνει ότι ο έρωτας αντί να κοπάσει έχει φουντώσει... Και τότε αρχίζει το προσωπικό του παραλήρημα και οι εφιαλτικές νύχτες του, αποτελούμενες από υποψήφιους εραστές, εκνευριστικές χοροεσπερίδες και την προκλητική κοκέτικη συμπεριφορά της γυναίκας του. Της κρύβει το μέγεθος της αγάπης του, αλλά και της περιουσίας που αποκτά: «Απαραίτητος όρος αρμονικής συμβιώσεως με γυναίκα φιλάρεσκον είναι ν' αποκρύπτη τις επιμελώς εις αυτήν δύο τινά: τα εννέα δέκατα της αγάπης του και το ήμισυ τουλάχιστον της περιουσίας του...». Ώσπου βρίσκει τη λύση και θα μπορέσει να καταλαγιάσει τον πυρετό του βρίσκοντας το λυτρωτικό «κινίνον», που δεν είναι παρά το ίδιο το πάθος του: η χαρά ότι έτσι η φλόγα της αγάπης του μένει ζωντανή...
Σκηνοθεσία-ερμηνεία: Θανάσης Σαράντος
Mουσική σύνθεση και ερμηνεία επί σκηνής: Χαράλαμπος Γωγιός
Σκηνική επιμέλεια-κοστούμια: Λίνα Μότσιου
Video art: Nίκος Ζάππας
Βοηθοί σκηνοθέτη: Mάρκος Τσούμας - Δημήτρης Κερεστεντζής
Οργάνωση παραγωγής: Παρασκευή Κουτούμπα
Παραγωγή: εταιρεία θεάτρου «Ηθικόν Ακμαιότατον»
----------------------------
28, 29, 30 Νοεμβρίου 2012 / 21:00
Bijoux de Kant
«Είσαι σκοπός και γύρω σου χορεύουν τσοπανόσκυλα»
Μια παράσταση βασισμένη στο έργο του συγγραφέα, ποιητή και μεταφραστή Γιώργου Ιωάννου.
Οι μαχαιρωμένοι περιμένουν δικαιοσύνη. Οι ληστεμένοι και σφαγμένοι περιμένουν δικαιοσύνη, αλλά αυτή αργεί να φανεί. Οι ληστεμένοι, σφαγμένοι και διασυρμένοι περιμένουν την καταιγίδα των δακρύων, που θα ξεπλύνει τα αίματα, μα αντί γι' αυτήν ξεπηδούν χάχανα από παντού.
Οι ληστεμένοι, σφαγμένοι, διασυρμένοι και προδομένοι περιμένουν τουλάχιστον από μας να μην τους ξεχνάμε και να μη γελάμε μαζί με τον κοινό εχθρό, μα εμείς κυλιόμαστε στις ίδιες κοίτες με τους διώκτες μας, συμφωνώντας εμπράκτως μαζί τους. Οι μαχαιρωμένοι ανήμποροι περιμένουν δικαιοσύνη.
Σκηνοθεσία: Γιάννης Σκουρλέτης
Μουσική: Κώστας Δαλακούρας
Παίζουν: Στράτος Τζώρτζογλου, Ιούλιος Τζιάτας, Λένα Δροσάκη
----------------------------
1, 2, 3 Δεκεμβρίου 2012 / 21:00
* Την Δευτέρα 3 Δεκεμβρίου η παράσταση ξεκινάει στις 19:00
Αντώνης Καλογρίδης
«Πάττυ Χύμα»
Άκου... Είμαι μία και μοναδική... και ναι είμαι μία star. Είμαι η γυναίκα που πρωταγωνιστεί στην κάθε εποχή!! ΧΑΧΑΧΑ... Πολλά ρωτάς... Αλλά ναι το επάγγελμά μου είναι... Λοιπόν είμαι παγκόσμιο sex symbol ή διεθνές αστέρι του πορνό... Διαλέγεις και (με) παίρνεις! Αποστολή μου η «κακή» εκπαίδευση με αρχές. Γελάς ε;... Με λένε Πάττυ Χύμα and I'm a such a bad girl!
P.S. Don't hit me hard daddy, just call me!
Βασισμένο στο αφήγημα του Πέδρο Αλμοδόβαρ «Πάττυ Χύμα»
Κείμενο-διασκευή: Αλέξανδρος Ρήγας, Αντώνης Καλογρίδης
Σκηνοθεσία: Αντώνης Καλογρίδης
Παίζει: Νατάσα Καλογρίδη
----------------------------
4, 5, 6 Δεκεμβρίου 2012 / 21:00
Γιολάντα Μαρκοπούλου
Speech (Less)
Ένα έργο του Δημήτρη Γκενεράλη
«Το ερώτημα της Δημοκρατίας είναι ένα σύνθετο ερώτημα. Χρειάζεται την απόλυτη προσοχή σας» είπε ο Σαντάμ Χουσεΐν. Όταν ο Πλάτωνας διατύπωνε την ιδέα του περί Δημοκρατίας, δεν είχε ιδέα ότι ο Στάλιν θα συμφωνούσε με τον Σαντάμ Χουσεΐν στην έκτακτη συνδιάσκεψη ηγετών του Συμφώνου των Ολοκληρωτικών Καθεστώτων εν έτει 1968. Όταν ο Ρούσβελτ προσπαθούσε να πείσει το Κογκρέσο να επέμβει προκειμένου να σταματήσει ο Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος, δεν ήξερε ότι ο Μπεν Χουριόν εμπνεόταν από τις ιδέες του, τις οποίες θα προσπαθούσε να περάσει στο λαό του. Στο ταμπλό του παγκόσμιου χάρτη τα κομμάτια της ιστορίας συνδέονται μοναχά για μια στιγμή και μετά σκορπίζονται σαν ένα παζλ που πρέπει να ξαναφτιαχτεί.
Μια παράσταση του ΣΥΝΕΡΓΕΙΟΥ.
Σκηνοθεσία: Γιολάντα Μαρκοπούλου
Σκηνικά - Κοστούμια: Αλεξάνδρα Σιάφκου, Αριστοτέλης Καρανάνος
Φωτισμοί: Ηλέκτρα Περσελή
Βοηθός σκηνοθέτη: Μαρία Αιγινίτου
Υπεύθυνη Παραγωγής: Μαρία Δούρου
Βοηθός παραγωγής: Τζέλλα Χριστοπούλου
Παίζουν: Χρήστος Καρνάκης, Λεονάρδος Μπατής, Τάνια Παλαιολόγου
----------------------------
7, 8, 9 Δεκεμβρίου 2012 / 21:00
Σίμος Κακάλας
«Goλfω! directors cut»
Με αφορμή την έκδοση της Γκόλφως σε Gothic Manga, αυτή η τελευταία και τελική εκδοχή της παράστασης έρχεται να επισφραγίσει με τα πιο μαύρα χρώματα αυτό που ξεκίνησε πριν χρόνια ως μια ματιά πάνω στην ελληνικότητα και το φολκλορ της στρούγκας. Οι manga χαρακτήρες των προηγούμενων παραστάσεων ζουν πλέον σε μια σκοτεινή εποχή όπου το νερό δεν είναι καθαρό, το τυρί δεν είναι λευκό και τα πρόβατα έχουν εξαφανιστεί...
Σκηνοθεσία - Σκηνικό - Κίνηση: Σίμος Κακάλας
Επεξεργασία κειμένου: Σίμος Κακάλας - Ξένια Αηδονοπούλου
Κοστούμια - Μάσκες: Μάρθα Φωκά
Μουσική: Γιώργος Μαυρίδης
Βίντεο: Μπάμπης Βενετόπουλος
Φωτισμοί: Περικλής Μαθιέλης
Διεύθυνση Παραγωγής: Στέλλα Τενεκετζή
Βοηθός Σκηνοθέτη: Δημήτρης Καλακίδης
Mangaka: Eli Ketzi
Τραγούδι τίτλων: Margin of existence
Παίζουν: Σίμος Κακάλας, Δήμητρα Κούζα, Έλενα Μαυρίδου
----------------------------
10,11,12 Δεκεμβρίου 2012 / 21:00
8-kick
«Χρονογραμμή»
Μήπως νιώθετε, καμιά φορά, στο θέατρο, ότι θέλετε να επέμβετε στο κείμενο και στους διαλόγους; Μήπως θα έπρεπε, επιτέλους, να ανέβει ένα έργο βασισμένο σε ιδέα σας; Μήπως θα έπρεπε να πληρώνεστε για να βλέπετε θέατρο; Το τελευταίο δεν γίνεται αλλά τα άλλα δύο μπορούν να συμβούν στην παράσταση κωμικού αυτοσχεδιασμού της ομάδας 8-kick.
Επιτέλους ο θεατής έχει δύναμη να αποφασίσει τα πάντα! Εσύ, ο ανώνυμος θεατής, θα δώσεις σε εμάς, τους επώνυμους κωμικούς τις ιδέες σου και εμείς θα τις μετατρέψουμε σε ξεκαρδιστικές αυτοσχέδιες σκηνές.
Μετά το «Super Scene» η ομάδα 8-kick παρουσιάζει τη νέα της δουλειά «Χρονογραμμή». Μια παράσταση μοναδική και ανεπανάληπτη και αυτό όχι επειδή είναι καλή, αλλά επειδή ό,τι θα γίνει δεν έχει παιχτεί ποτέ στο παρελθόν και δεν πρόκειται να παιχτεί ποτέ ξανά στο μέλλον.
Σκηνοθεσία: Λάμπρος Φισφής
Παίζουν: Γιώργος Αγγελόπουλος, Εύη Δόβελου, Γιώργος Κρήτος, Μαρία Μπαλούτσου, Γιάννης Σαρακατσάνης, Λάμπρος Φισφής
----------------------------
13, 14, 15 Δεκεμβρίου 2012 / 21:00
Κανιγκούντα
«αλεξάντερπλατς»
Το 1929 ο Άλφρεντ Ντέμπλιν δημοσιεύει το μυθιστόρημα «Βερολίνο Αλεξάντερπλατς», ένα έργο γι' αυτούς «που αναζητούν απ' τη ζωή κάτι περισσότερο από ένα κομμάτι ψωμί». Ο ήρωας του έργου, Φραντς Μπίμπερκοπφ, αποφυλακίζεται και ορκίζεται να μείνει τίμιος στο Βερολίνο της εποχής του. Δεν τα καταφέρνει.
Το 1933 το «Βερολίνο Αλεξάντερπλατς» είναι ανάμεσα στα βιβλία που παραδίδεται στις φλόγες στην Πλατεία Όπερας, από τους Ναζί.
Το 1939 ο Μαξ Χορκχάιμερ γράφει: «Όποιος δεν θέλει να μιλήσει για τον καπιταλισμό θα πρέπει να σωπαίνει και για τον φασισμό».
Το 1980 ο Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ διασκευάζει για τη γερμανική τηλεόραση το μυθιστόρημα, δημιουργώντας μια αριστουργηματική ταινία περίπου 15 ωρών, «μια διαδοχή ακόλαστων μικροϊστοριών».
Ο Θίασος Κανιγκούντα δημιουργήθηκε το 2005, μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας, στην ακμή της Ενωμένης Ευρώπης. Στη νέα του παραγωγή «αλεξάντερπλατς», δουλεύοντας πάνω στο σπουδαίο μυθιστόρημα του Ντέμπλιν, επιχειρεί ν' αποδείξει πως η ομώνυμη πλατεία δεν βρίσκεται στο Βερολίνο, ενώ θέτει ως υπόθεση εργασίας την εξής ιδιότυπη συνθήκη: πρωταγωνιστής του «αλεξάντερπλατς» δεν είναι ο Φραντς Μπίμπερκοπφ, αλλά όλες εκείνες οι αναλώσιμες γυναίκες που τον περιβάλλουν.
Διασκευή- Σκηνοθεσία: Μαρία Μαγκανάρη
Πρωτότυπη μουσική: Νίκος Ντούνας
Φωτισμοί: Μαρία Γοζαδίνου
Σκηνικά- Κοστούμια: Γεωργία Μπούρδα
Βοηθός Σκηνοθέτη: Βασιλική Σκευοφύλαξ
Παίζουν: Ανθή Ευστρατιάδου, Ρεβέκκα Τσιλιγκαρίδου, Μαρία Μαγκανάρη.
----------------------------
16, 17, 18 Δεκεμβρίου 2012 / 21:00
* Την Δευτέρα 17 Δεκεμβρίου η παράσταση ξεκινάει στις 20:00
Κώστας Γάκης
«Ρωμαίος και Ιουλιέτα για δύο»
Μια σπαζοκεφαλιά υποκριτικής για δύο νέους ηθοποιούς
Δύο νέοι ηθοποιοί αναλαμβάνουν να αναμετρηθούν με το γνωστό κείμενο του Σαίξπηρ παίζοντας όλους τους ρόλους του έργου σε ένα τρελό παιχνίδι παρενδυσίας και μεταμορφώσεων. Μια σπαζοκεφαλιά υποκριτικής, ένα θεατρικό παζλ από ποικίλα θεατρικά είδη και ύφη, ένας αγώνας να δοθεί στο ακέραιο η ουσία του έργου του Σαίξπηρ. Με όπλο την αθωότητα και την υψηλή σωματική τους ενέργεια οι δυο νεαροί performers ρίχνονται στην αρένα της σκηνής για να ανακαλύψουν από την αρχή τον πιο βαθύ, τον πιο παράλογο, τον πιο ακραίο, τον πιο θνησιγενή, τον πιο ποιητικά γελοίο έρωτα όλων των εποχών.
Σκηνοθεσία - μουσική σύνθεση - σκηνογραφικό concept: Κώστας Γάκης
Χορογραφίες - μετάπλαση κειμένου: Κώστας Γάκης, Αθηνά Μουστάκα, Κώστας Μπιμπής
Εκτέλεση σκηνικού: Έλλη Λειδορικιώτη
Παίζουν: Αθηνά Μουστάκα, Κώστας Μπιμπής