Εσωτερικά Μνημόνια μεταξύ υπουργείων και Οικονομικών για τον ελέγχο των δαπανών - iefimerida.gr

Εσωτερικά Μνημόνια μεταξύ υπουργείων και Οικονομικών για τον ελέγχο των δαπανών

Εσωτερικά Μνημόνια μεταξύ υπουργείων και Οικονομικών για τον ελέγχο των δαπανών
ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΠΟΥΣ

Να αποφύγει τη σύγκρουση με το... τοίχο, τρέχει να προλάβει η κυβέρνηση, υπογράφοντας Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου για τον έλεγχο των δημόσιων δαπανών, ευελπιστώντας ότι με αυτό το τρόπο οι Γερμανοί δεν θα επιμείνουν στη θεσμοθέτηση εξωτερικού ελέγχου στον ελληνικό Προϋπολογισμό και στη τοποθέτηση τοποτηρητών σε υπουργεία και φορείς του Δημοσίου.

Στον απόηχο των πρόσφατων δηλώσεων του Βόλφγκανγκ Σόιμπλε, ο οποίος έθιξε το ζήτημα των ειδικών μηχανισμών και παραδέχθηκε ότι θα είναι πολιτικά δύσκολο να το αποδεχθεί η Αθήνα αλλά μονόδρομος για να «τσουλήσει» το πρόγραμμα, ο Χρήστος Σταϊκούρας υλοποιώντας σχετική οδηγία του Αντώνη Σαμαρά, έστησε τον μηχανισμό ελέγχου των δαπανών, ο οποίος στη στηρίζεται στη λογική του εσωτερικού Μνημονίου μεταξύ του υπουργείου Οικονομικών και των υπολοίπων υπουργείων, με τρεις φάσεις ελέγχου.

Σε πρώτη φάση θα υπογράφονται κάθε χρόνο μεταξύ του υπουργείου Οικονομικών και των υπολοίπων υπουργείων, εσωτερικά Μνημόνια όπου θα περιλαμβάνονται τουλάχιστον οι τριμηνιαίοι στόχοι εκτέλεσης του προϋπολογισμού κάθε φορέα, προκαθορισμένες διορθωτικές παρεμβάσεις σε περίπτωση εμφάνισης αποκλίσεων από τους στόχους που θα αφορούν ξεχωριστά κάθε υπουργείο, οι επιπτώσεις στην περίπτωση μη υλοποίησης των διορθωτικών παρεμβάσεων, ο χρόνος και το είδος των δημοσιονομικών αναφορών που υποβάλλει ο κάθε φορέας, δεσμεύσεις ότι υφίστανται και λειτουργούν εσωτερικά συστήματα, διαδικασίες και μηχανισμοί που να διασφαλίζουν τη χρηστή δημοσιονομική διαχείριση ή μέτρα που λαμβάνονται για τη βελτίωσή τους, ο ρυθμός αποδέσμευσης των εγκεκριμένων πιστώσεων του προϋπολογισμού, οι προθεσμίες εντός των οποίων θα πρέπει να ανταποκριθεί το Υπουργείο Οικονομικών σε ερωτήματα, διευκρινίσεις ή επιλύσεις διαφορών μεταξύ των Υπουργείων και των Υπηρεσιών Δημοσιονομικού Ελέγχου (ΥΔΕ).

Η δεύτερη ασφαλιστική δικλείδα είναι ότι εάν δεν υλοποιούνται οι διορθωτικές παρεμβάσεις και σημειώνονται αποκλίσεις από τους στόχους πάνω από 10%, τότε θα περικόπτονται αυτομάτως από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους ανάλογου ύψους λειτουργικές δαπάνες ή επιχορηγήσεις ή αποδιδόμενοι πόροι, ενώ όπου διαπιστώνονται σοβαρές αποκλίσεις θα ενεργοποιείται η τρίτη ασφαλιστική δικλείδα που προβλέπει ορισμό Επόπτη από το υπουργείο Οικονομικών.

Θα πρέπει, πάντως, να σημειωθεί ότι ανάλογες προβλέψεις ελέγχου από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, που θεσμοθετήθηκαν σε προηγούμενες φάσεις του Προγράμματος, αποδείχθηκαν αναποτελεσματικές, καθώς κυρίως οι Οργανισμοί της Γενικής Κυβέρνησης- ΟΤΑ, Ταμεία, Νοσοκομεία- συνεχίζουν να αποκλίνουν από τους στόχους του Προϋπολογισμού.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ