Νέα απόπειρα συγχώνευσης των Olympic Air και Aegean Airlines βρίσκεται σε εξέλιξη τις τελευταίες εβδομάδες αφού παρά το μπλόκο της Κομισιόν, τέλη Ιανουαρίου 2011, στη σχεδιαζόμενη τότε «συνένωση», τα επιτελεία των δύο αερομεταφορέων φέρεται ότι ποτέ δεν εγκατέλειψαν το εγχείρημα.
Σύμφωνα με πληροφορίες που δημοσιεύει το capital.gr οι εκατέρωθεν συζητήσεις είναι σε προχωρημένο στάδιο και δεν αποκλείεται να πραγματοποιηθούν ανακοινώσεις, μέσω του χρηματιστηρίου, το αμέσως προσεχές διάστημα.
Η αύξηση του πτητικού κόστους είναι από τα μεγαλύτερα προβλήματα των εγχώριων αεροπορικών εταιρειών. Είναι χαρακτηριστικό ότι το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς, η συνολική κίνηση από την Αθήνα μειώθηκε κατά περίπου 8,1% στις γραμμές εσωτερικού και 13,9% στις γραμμές εξωτερικού.
Η κρίση καθιστά αναγκαία τη συγχώνευση καθώς η εγχώρια αγορά δεν μπορεί να απορροφήσει δύο κύριους αερομεταφορείς. Εξάλλου, τα μειωμένα οικονομικά μεγέθη του πρώτου εξαμήνου όχι μόνο των Aegean και Olympic αλλά και άλλων αεροπορικών, όπως η Cyprus Airways, αποδεικνύουν τις «αναταράξεις» που υφίστανται οι αερομεταφορείς.
Ωστόσο, πριν από 20 μήνες η Ε.Ε. είχε απαγορεύσει τη συγχώνευση των δύο αεροπορικών με το σκεπτικό ότι η συγκεκριμένη κίνηση θα οδηγούσε σε αύξηση της τιμής των εισιτηρίων για τα 2/3 των ταξιδιωτών από και προς την Αθήνα. Στο πλαίσιο αυτό, σύμφωνα με πληροφορίες, Olympic Air και Aegean Airlines οι οποίες έχουν προσφύγει κατά της απόφασης της Κομισιόν αναμένεται να επανέλθουν με νέα πρόταση.
Πάντως και παρά το προχωρημένο -σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις –των διαπραγματεύσεων για συγχώνευση, μέχρι στιγμής οι διοικήσεις των αερομεταφορέων δεν φαίνεται να έχουν πάρει το «πράσινο φως» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ,η οποία τον Ιανουάριο του 2011 είχε «μπλοκάρει» τη διαδικασία για λόγους ανταγωνισμού απαγορεύοντας μάλιστα και τη συνεργασία τους για μία 2ετία. Όρος που σύμφωνα με στελέχη της αεροπορικής αγοράς, μάλλον αγνοήθηκε αφού με μια απλή έρευνα αγοράς μπορεί κανείς να διαπιστώσει ελάχιστες διαφοροποιήσεις στις τιμές των ναύλων αλλά και συμπληρωματικότητα των δρομολογίων με τρόπο ώστε , η Olympic Air να λειτουργεί στο εσωτερικό ως τροφοδότης των δρομολογίων εξωτερικού της Aegean ,αφού στο μεταξύ αποσύρθηκε από τα Ευρωπαϊκά δρομολόγια και κράτησε μόνο τα Βαλκάνια.