Παρότι ο Γιάννης Στουρνάρας εξήγγειλε και πάλι το σχέδιο για παραχώρηση επαρχιακών αεροδρομίων, στο περιθώριο του προχθεσινού Eurogroup, εντούτοις το θέμα λιμνάζει στα συρτάρια και δεν έχει γίνει καμία προετοιμασία.
Το φιλόδοξο εγχείρημα για επανεκκίνηση της οικονομίας της κυβέρνησης προσκρούει ακόμη μια φορά στην έλλειψη πολιτικής βούλησης να προχωρήσουν οι ιδιωτικοποιήσεις. Παρότι το θέμα της ιδιωτικοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων προβλέπεται από το πρώτο Μνημόνιο εντούτοις τίποτα δεν έχει γίνει τα τρία τελευταία χρόνια.
Οπως αναφέρει το Βήμα, business plan για τους αερολιμένες δεν υπάρχουν, οι προβλέψεις κινήσεων και φόρτου έγιναν προ δεκαετίας και χρειάζονται άμεσα επικαιροποίηση, σχετική νομική προετοιμασία δεν έχει υπάρξει, ενώ πηγές της αγοράς θεωρούν ότι μετά βίας έξι ή επτά αεροδρόμια θα συγκεντρώσουν επενδυτικό ενδιαφέρον.
To σχέδιο για παραχώρηση αερολιμένων παρουσιάστηκε τον Νοέμβριο του 2010, από τον τότε υπουργό Υποδομών Δημήτρη Ρέππα και ψηφίστηκε από τη Βουλή τον Φεβρουάριο του 2011. Εντούτοις, καμία ενέργεια δεν έγινε για την προετοιμασία της αποκρατικοποίησης και οι σύμβουλοι για την ομαδοποίηση των αερολιμένων προσελήφθησαν έναν χρόνο αργότερα.
Εξάλλου, πηγές επισημαίνουν ότι πλην του αεροδρομίου Αθηνών, μόνο οι αερολιμένες της Θεσσαλονίκης, του Ηρακλείου και της Ρόδου, και δυνητικά της Κω, της Κέρκυρας και ίσως των Χανίων πληρούν τα κριτήρια για ιδιωτικοποίηση.
Οι ίδιοι κύκλοι σημειώνουν ότι υπό τις καλύτερες συνθήκες η νομοθετική προεργασία για τις ομαδοποιήσεις των αερολιμένων, οι συστάσεις των σχετικών εταιριών, η έγκρισή τους από τις Γενικές Διευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και η μετατροπή της ΥΠΑ σε ρυθμιστική αρχή θα χρειαστεί τουλάχιστον έξι μήνες, εκτιμώντας ως υπερβολικά αισιόδοξη την πρόθεση του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) για έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας έως το τέλος του 2012.