Ερωτηματικά εγείρονται γύρω από το πρόβλημα που εμφανίστηκε στο σύστημα εναέριας κυκλοφορίας, καθώς δεν είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε τέτοιο black out.
Το Σάββατο, η εικόνα στο σύστημα του Radar του Κέντρου ελέγχου Αθηνών Μακεδονίας, χάθηκε από τις 12:51 μέχρι τις 14:10. Το πρόβλημα προκλήθηκε από διακοπή ρεύματος στα κεντρικά τεχνικά της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) στο Ελληνικό, όπου και βρίσκεται το Radar, «Pallas». που σημειώθηκε στις 12.51 το μεσημέρι.
Ωστόσο δεν είναι το πρώτο περιστατικό. Αρχικά πρόβλημα εμφανίστηκε στις 22 Αυγούστου του 2010, ενώ το δεύτερο περιστατικό έγινε 14 μήνες μετά, στις 14 Οκτωβρίου του 2011. Τότε το πρόβλημα που εμφανίστηκε είχε ως αποτέλεσμα να προκληθεί μεγάλη αναστάτωση στα αεροπορικά δρομολόγια. Τότε το πρόβλημα εμφανίστηκε στη 1 μετά τα μεσάνυχτα και η πτώση του συστήματος διήρκεσε περίπου δυόμιση ώρες.
Όπως και σήμερα, έτσι και τότε πολλά προβλήματα στις πτήσεις από και προς το Ελευθέριο Βενιζέλος, δημιουργήθηκαν, με τους επιβάτες να βλέπουν τις πτήσεις τους να καθυστερούν έως και τρεις ώρες.
Ο τότε υπουργός Υποδομών Γιάννης Ραγκούσης είχε διατάξει επείγουσα ΕΔΕ προκειμένου να εξακριβωθούν οι συνθήκες και τα αίτια της βλάβης. Ο υπουργός είχε ενημερώσει και την προϊσταμένη Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών, Ελένη Ράικου, για τις δικές της ενέργειες.
Τότε το υπουργείο είχε ανακοινώσει πως η βλάβη αποκαταστάθηκε μέσα σε 15 λεπτά, «χωρίς όμως να επανέλθει η απεικόνιση στις οθόνες».
Το Eurocontrol είχε ενημερωθεί σχετικά, ενώ η «υπάρχουσα εναέρια κυκλοφορία αντιμετωπίστηκε με διαδικαστικό έλεγχο μέχρι τις 5.00 π.μ., οπότε αποκαταστάθηκε η πλήρης λειτουργία με αρχικά μειωμένη χωρητικότητα».