«Ήμουν οκτώ ετών όταν τον έφερε ο πατέρας μου στο σπίτι, δώρο ενός ασθενή του. Ήταν γιατρός με μεγάλη φήμη και ήταν συνηθισμένο να του προσφέρουν δώρα. Κανένα όμως δεν έμοιαζε με αυτό», εξομολογείται η Φιόνα ΜακΛάρεν στην εφημερίδα Guardian για πιθανολογούμενο έργο του ντα Βίντσι.
Θυμάται τον πατέρα της να ισχυρίζεται πως απεικονίζει την Παναγία με το θείο βρέφος και τον Ιωάννη τον Βαπτιστή. Μετά το θάνατό του πέρασε στα χέρια της, όταν η μητέρα της τής τον δώρισε στα τεσσαρακοστά της γενέθλια.
Όταν τον είδε ο διευθυντής του τοπικού παραρτήματος του οίκου Sotheby's έμεινε έκπληκτος. Της είπε πως ο πίνακας χρονολογείται από τις αρχές του 16ου αιώνα και πως θα ήθελε να τον πάρει μαζί του στο Λονδίνο για να τον εξετάσουν ειδικοί.
Έκτοτε, αυτό που γνωρίζΕΙ είναι ότι ανήκει στη σχολή του Λεονάρντο ντα Βίντσι, ενώ μάλιστα δεν είναι διόλου απίθανο να αποτελεί δημιούργημα του ίδιου του Δασκάλου. Όπως και να έχει, πρόκειται για αριστούργημα πολλών εκατομμυρίων.
«Δεν έχω ιδέα αν ο άνθρωπος που τον δώρισε στον πατέρα μου γνώριζε τι είχε στα χέρια του, αλλά και πώς ο πίνακας περιήλθε στην κατοχή του», λέει η ΜακΛάρεν.
Έρευνες που διεξήγαγε η ίδια την έχουν πείσει ότι ο συγκεκριμένος είναι έργο του ντα Βίντσι, το οποίο φιλοτέχνησε κατόπιν παραγγελίας από τον Φραγκίσκο Α' της Γαλλίας και το ολοκλήρωσε λίγο πριν το θάνατό του.
Επίσης, η ιδιοκτήτρια του πίνακα ισχυρίζεται πως δεν αναπαριστά την Παναγία, αλλά τη Μαρία Μαγδαληνή, καθώς και πως το βρέφος που κρατά στην αγκαλιά της δεν είναι ο Ιησούς, αλλά το τέκνο αυτού – κάτι που θα θεωρούνταν αιρετικό από την Εκκλησία και θα έθετε το δημιουργό σε μεγάλο κίνδυνο.
Το αν όμως αυτές οι εικασίες είναι αληθείς ή ψευδείς, θα το γνωρίζουμε την επόμενη χρονιά. Προς το παρόν ο πίνακας φυλάσσεται σε βρετανικό θησαυροφυλάκιο.