Η νέα έρευνα που παρουσιάζεται σε λίγες μέρες στην Γενεύη έρχεται -σύμφωνα με το ίδρυμα Μόνα Λίζα- να αποδείξει ότι η Μόνα Λίζα του Isleworth είναι όντως προσχέδιο του αριστουργήματος του Λεονάρντο Ντα Βίντσι. Εσείς μπορείτε να διακρίνετε όλες τις διαφορές;
Το πλάτος του πίνακα είναι η πρώτη διαφορά που μπορεί να διακρίνει ακόμη και το πιο απαίδευτο μάτι.Καθώς επίσης και το γεγονός ότι το μοντέλο στην Μόνα Λίζα του Isleworth (αριστερή φωτό) είναι σε πολύ πιο νεαρή ηλικία από την «κανονική» Μόνα Λίζα.
Επίσης οφθαλμοφανής είναι και η ύπαρξη δυο αρχαιοελληνικών κιόνων στην Μόνα Λίζα του Isleworth, κάτι που δεν συμβαίνει στον πίνακα που εκτίθεται στο Λούβρο. Αν και, σύμφωνα με μερίδα ειδικών, αυτό συμβαίνει γιατί η ΜόναΛίζα του Λούβρου κάποια στιγμή στην πορεία των χρόνων τριμαρίστηκε και της αφαιρέθηκαν οι κίονες που αρχικά υπήρχαν.
Τέλος, είναι επίσης φανερό ότι το ειδυλλιακό τοπίο που διακρίνεται στο φόντο είναι ημιτελές στην Μόνα Λίζα του Isleworth.
Οι υπόλοιπες διαφορές μεταξύ των δυο πινάκων είναι πιο ανεπαίσθητες και χρειάζονται την ματιά του ειδικού. Όπως συμβαίνει π.χ. με τον λαιμό της Μόνα Λίζα του Isleworth, για τον οποίο έχουν αποφανθεί δεκάδες κριτικοί τέχνης ότι είναι χαμηλότερης «ποιότητας» από ότι αντίστοιχοι λαιμοί σε άλλες δημιουργίες του Ντα Βίντσι.
Μάλιστα συγκεκριμένα το θέμα του λαιμού έχει οδηγήσει στην διατύπωση μιας δημοφιλούς θεωρίας που θέλει το πρόσωπο και τα χέρια της «νέας» Μόνα Λίζα να έχουν όντως ζωγραφιστεί από τον Λεονάρντο, αλλά το υπόλοιπο πορτραίτο να έχει δοθεί για ολοκλήρωση σε κάποιον από τους μαθητές του.