Οι διασημότεροι ιμπρεσσιονιστές ζωγράφοι είναι και δημιουργοί Υψηλής Ραπτικής. Συνέλαβαν την ανθρώπινη μορφή σε όλες τις στιγμές, άνδρες και γυναίκες απ' όλες τις κοινωνικές τάξεις, και τους «έντυσαν» με τον δικό τους απαράμιλλο τρόπο από την κορυφή ως τα νύχια. Θρύλοι του ιμπρεσσιονισμού όπως ο Ρενουάρ, ο Μονέ, ο Μανέ, ο Ντεγκά και πολλοί άλλοι εκτίθενται στο Μουσείο του Orsay στο Παρίσι από τις 25 Σεπτεμβρίου ως τις 20 Ιανουαρίου 2013.
Παρακινημένοι από την ανάγκη να αποδώσουν την σύγχρονη εποχή -και να ξεκόψουν από τους μύθους της Αναγέννησης ή της θρησκευτικής ζωγραφικής- οι ιμπρεσσιονιστές έδωσαν προτεραιότητα στην ανθρώπινη μορφή όπως αυτή ζει στο καθημερινό της περιβάλλον. Ο «σύγχρονος» άνθρωπος στην καθημερινή του ζωή, επαγγελματική ή οικογενειακή, αστική ή υπαίθρια, αναπαρίσταται για πρώτη φορά από τους ιμπρεσσιονιστές μετρ.
Ο Μανέ και ο Ντεγκά απέδωσαν με τον δικό τους μοναδικό τρόπο έναν νέο τύπο πρωτευουσιάνου ο οποίος περιφέρεται στην πόλη, είναι σικ και μοντέρνος, ντύνεται με τις απαιτήσεις της μόδας και παρατηρεί τα ήθη της εποχής του.
Τα κοστούμια ή οι τουαλέτες που φορούν οι φιγούρες στους πίνακες επηρεάζουν την εποχή τους και δίνουν δυναμισμό σε μια κοινωνία (1860) που μεταμορφώνεται. Ο Μαλλαρμέ έγραφε για τα ρούχα υψηλής αισθητικής που ζωγράφιζε ο Μανέ «Μεταμορφώνονται μέσα από τη μαγεία του φωτός και του σκότους».
Η έκθεση για τα κοστούμια των ιμπρεσσιονιστών στο Παρίσι είναι η κοινή προσπάθεια τριών Μουσείων που συγκέντρωσαν τους πίνακες πάνω στο θέμα της Υψηλής Ραπτικής, του Μουσείου d'Orsay, του Metropolitan Museum of Art της Νέας Υόρκης και του The Art Institute of Chicago.