Η χθεσινή αναδημοσίευση από το iefimerida «επιστημονικού» άρθρου, γραμμένου από φιλοναζιστή Καναδό φυσικό θεραπευτή με θέμα την αντιμετώπιση του ανθρώπινου εκφυλισμού μέσω της στείρωσης και της ευθανασίας των διανοητικά δυσλειτουργικών και ψυχικά ασθενών ατόμων, έχει σημασία στο βαθμό που «φιγουράρει» εδώ και μία πενταετία σε ιστοσελίδα οργάνωσης στενά συνδεδεμένης με τη Χρυσή Αυγή.
Άλλωστε, όπως δείχνει και η σημείωση στο τέλος του «επιστημονικού» μανιφέστου του Ζακ Μποζέ-Πρεβόστ που «ανέβηκε» στη σελίδα της Πράσινης Πτέρυγας στις 14 Μαΐου του 2007, το κείμενο αντλήθηκε από την επίσημη ιστοσελίδα της Χρυσής Αυγής, από την οποία πλέον απουσιάζει (για λόγους, ίσως, πολιτικής ορθότητας;).
Η ενασχόληση με το θέμα δεν έχει το χαρακτήρα «αποκάλυψης» πέντε έτη μετά την αρχική δημοσίευση από τον ιστότοπο της Πράσινης Πτέρυγας. Σκοπός της είναι να δείξει μία πολύ σοβαρή πτυχή του ιδεολογικού προφίλ της ακροδεξιάς παράταξης, την οποία δεν δικαιολογείται πλέον κανείς να την προσπερνά ως «γραφική». Η Χρυσή Αυγή βρίσκεται στη Βουλή, πράγμα που αυτομάτως την καθιστά «δημόσια υπόθεση» και όχι μία κάποια μεμονωμένη περίπτωση με απλά.... ακραίες «οικολογικές» και «ανθρωπιστικές» αντιλήψεις.
Ποιος είναι ο φασίστας φυσικοθεραπευτής τον οποίο θαυμάζει ο Ζαν-Μαρί Λεπέν
Γεννημμένος το 1937 στο Κεμπέκ του Καναδά, ο Ζακ Μποζέ-Πρεβόστ άρχισε από νωρίς να ενδιαφέρεται για τη βιολογία, με σκοπό να κατανοήσει τους «αληθινούς νόμους της ζωής», ενώ από πολύ νέο τον απασχόλησε το ζήτημα της επιβίωσης του Γαλλο-Καναδικού πληθυσμού, αναζητώντας διάφορους τρόπους για τη διατήρηση της «γενετικής κληρονομιάς» του ενάντια σε κάθε εξωτερική επιρροή.
Εμπνεόμενος από τις ιδεολογικές θέσεις του Γάλλου ερευνητή Αλεξίς Καρέλ, νομπελίστα ιατρικής το 1912, συνεργάτη του φασιστικού καθεστώτος του Βισύ και πρωτεργάτη του ευγονισμού στη Γαλλία, ο Πρεβόστ γράφει τα πρώτα του πονήματα περί... φυλετικής υγιεινής και φυσικής θεραπείας.
Το εξώφυλλο μάλιστα ενός από τα βιβλία του κοσμούν δύο φωτογραφίες με γλυπτά του Άρνο Μπρέκερ, ο οποίος υπήρξε ένας από τους επίσημους καλλιτέχνες του ναζιστικού καθεστώτος στη Γερμανία.
Επιπλέον, εμπλέκεται με το κίνημα των φυσιολατρών που διατηρούσε αρραγείς δεσμούς με το εθνικοσοσιαλιστικό κίνημα της Γερμανίας και αποφασίζει να θέσει σε εφαρμογή πρόγραμμα φυλετικής υγιεινής στο Κεμπέκ του Καναδά, δημιουργώντας μία ελίτ κοινότητα Γαλλο-Καναδών.
Τη δεκαετία του 1950 ο «γιατρός» ιδρύει το Τάγμα των Φυσικών Θεραπευτών του Κεμπέκ του οποίου χρίζεται Πρόεδρος και ξεκινάει να δημοσιεύει μία σειρά από βιβλία και μπροσούρες που μαρτυρούν το φιλοναζισμό του.
Αρχικά Καθολικός στο θρήσκευμα, τη δεκαετία του 1960 ασπάζεται τον παγανισμό – πιο συγκεκριμένα την Κέλτικη εκδοχή του – και ιδρύει ένα κολλέγιο δρυίδων, μάγων και... λοιπών «αγυρτών», επηρεαζόμενος από την ευρωπαϊστική ακροδεξιά ιδεολογία του Αλέν ντε Μπενουά, τον οποίο ο Πρεβόστ θα προσκαλέσει μερικά χρόνια αργότερα στο Μόντρεαλ για να δώσει μία διάλεξη σε διεθνές συνέδριο φυσικής ιατρικής που είχε οργανώσει ο ίδιος.
Τι είναι ο οικο-φασισμός
Η γέννηση του οικο-φασισμού χρονολογείται από το 19ο αιώνα και σχετίζεται με την εμφάνιση του Γερμανικού εθνικιστικού κινήματος Volk (Λαός).
Οι ιδεολογικές αρχές του βασίζονται σε μία ορισμένη αντίληψη περί εθνικής κληρονομιάς, σύμφωνα με την οποία η «γη» και ο «λαός» μοιράζονται ένα κοινό πεπρωμένο, το οποίο ορίζεται από τους «νόμους της φύσης».
Γέννημα αυτής της υπερ-εθνικιστικής ιδεολογίας υπήρξε και η έννοια της «οικολογίας», εμπνευστής της οποίας υπήρξε ο Ερνστ Χέκελ, ο οποίος «θωράκισε» το κίνημα Volk με ορθολογικά επιχειρήματα και πεποιθήσεις, σύμφωνα με τις οποίες τα πάντα ορίζονται από βιολογικούς παράγοντες, δηλαδή γονιδιακά, ακόμη και ο πολιτισμός.
Εκεί βασίστηκε το ακροδεξιό ιδεολόγημα – που επιβιώνει μέχρι και σήμερα – μιας Φύσης παντοδύναμης που καθορίζει αυτό που οφείλουν να είναι οι άνθρωποι.
Τι είναι η φυσικοπαθητική ή φυσική θεραπευτική
Μετά τον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο οι διάφορες εκδοχές του οικο-φασισμού βρήκαν ιδιαίτερα πρόσφορο έδαφος και απήχηση στο βόρεια Αμερική και κυρίως στο Κεμπέκ, με έμφαση στις ιατρικές και παραϊατρικές μεθόδους για τη βελτίωση της «φυλής» με φυσικά μέσα.
Καθώς μία τέτοια θεοποίηση της Φύσης δεν θα μπορούσε να ευδοκιμήσει στους κόλπους της παραδοσιακής ιατρικής, αυτοί που ασπάστηκαν αυτού του είδους τις ιδέες ήταν οι θιασώτες των λεγόμενων εναλλακτικών θεραπειών, όπως η φυσικοπαθητική ή η φυσικοθεραπεία.
Θεμέλιος λίθος της ιαματικής πρακτικής τους η αρχή ότι όπως το ανθρώπινο σώμα υπακούει στους νόμους της φύσης του κι εκεί πρέπει να επιστρέψει για να βρει την ισορροπία του, έτσι και οι κοινωνίες, οι λαοί και οι φυλές υπακούουν σε μία φύση, σε ένα γονίδιο που είναι ολόδικό τους και διαφέρει από εκείνο των άλλων.
Και καθώς οι φύσεις δεν είναι όλες ίδιες, στο βαθμό που διαφέρουν γονιδιακά, δεν είναι ούτε ίσες.
Που αποσκοπεί η αναπαραγωγή τέτοιων «πονημάτων» από τις Χρυσαυγίτικες ιστοσελίδες;
Η απάντηση είναι απλή: στην υποτιθέμενη θεμελίωση και θωράκιση των έωλων φασιστο-ρατσιστικών αντιλήψεών τους με «ατράνταχτα» «επιστημονικά» στοιχεία. «Ορίστε, το λένε και οι επιστήμονες...!»
Φυσικά, εδώ, οι όροι «επιστήμων» και «επιστημονικότητα» χρησιμοποιούνται πλήρως διαστρεβλωμένοι, καθώς συνήθως πρόκειται για σαθρά, λαϊκά αναγνώσματα του συρμού, τα οποία απευθύνονται σε εξίσου σαθρά μυαλά.
Πρόκειται μάλιστα για τόσο διανοητικά αγύμναστους «ιδεολόγους» που αδυνατούν να καταλάβουν ακόμη και τις κραυγαλέες αντιφάσεις στις οποίες πέφτουν.
Αντιπροσωπευτικό παράδειγμα το ακόλουθο ποστ στην ιστοσελίδα της Πράσινης Πτέρυγας, με τίτλο «Ευγονική και Οικολογία» (30.10.2007), το οποίο αποτελεί αναδημοσίευση από το περιοδικό ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ, αρ.τ. 111.
Εκεί, ο «ευφυής» συντάκτης παραθέτει απόσπασμα του Βρετανού ανθρωπολόγου, γεωγράφου και ευγονιστή, εξαδέλφου του Δαρβίνου, Φράνσις Γκάλτον, το οποίο αναιρεί λέξη προς λέξη όλα όσα έχει γράψει προηγουμένως.
Γράφει ο φυλετιστής συντάκτης μας:
«Μία διαδεδομένη αντίληψη ανάμεσα στους οικολόγους διαφόρων «αποχρώσεων» είναι ότι η ποιοτική αναβάθμιση των περιβαλλοντικών συνθηκών μπορεί να οδηγήσει στη βελτίωση του ίδιου του ανθρώπου. Αντίληψη που δεν αρνούμαστε σε καμία περίπτωση.
Όμως σαν εθνικιστές οικολόγοι δεν μπορούμε να μην δεχόμαστε και να μην υποστηρίζουμε σε κάθε ευκαιρία πως υπάρχουν άλλοι παράγοντες που διαθέτουν την πρωταρχική επίδραση επί της βελτιώσεως του ευ ζην του ανθρώπου,της πνευματικής και φυσικής του υγείας...ειδικά επί αντικειμένων όπως η κληρονομούμενη ευφυΐα ». Αυτοί οι παράγοντες είναι συντριπτικά γενετικοί.Η γενετική επιστήμη που ασχολείται με τη βελτίωση της ποιότητας των φυτών, των ζώων και των ανθρώπων είναι η Ευγονική.Η λέξη Ευγονική κατασκευάστηκε το 1883 από τον Galton στην Αγγλία,ως παράγωγο της λέξης ευγενής».
Αφού, λοιπόν, ο συντάκτης έχει δώσει τη δέουσα έμφαση στον γενετικό-γονιδιακό παράγοντα και τη σχέση του με τη φυλετική καθαρότητα, ακολουθεί το απόσπασμα του Γκάλτον από άρθρο του στο Αγγλικό περιοδικό League Sentinel, αρ.τ. 57, να αναιρέσει τα όσα έχουν προηγηθεί.
Γράφει ο Γκάλτον:
«Η Ευγονική,ένα εξειδικευμένο αντικείμενο είναι περισσότερο αμφισβητήσιμη και έχει κηλιδωθεί με κατηγορίες καταχρήσεως από μέρους του φανταστικού,του Φρανκενστάιν της Σέλλυ ή μέσω της διαστρεβλώσεως των Εθνικοσοσιαλιστικών φυλετικών θεωριών.
Υπάρχει επίσης η ανησυχία ότι παρεμβαίνει με το φυσικό και το έμφυτο και αγνοεί τις επιθυμίες των κανονικών ανθρώπων που προτιμούν να μπουν στο τυχερό παιχνίδι,αυτού που πολλοί παίρνουν πως είναι ο κύκλος της ρουλέτας της ζωής.Η Ευγονική δεν αποδέχεται πως η ζωή θα πρέπει πάντοτε να είναι ένα τυχερό παιχνίδι, αλλά να παίρνει ως δεδομένη τη πεποίθηση πως μόνον η επιστημονική ρύθμιση μπορεί να σώσει τις μελλοντικές γενεές από κληρονομικές νόσους και ποικίλα γενετικά ελαττώματα,διασφαλίζοντας κατ΄αυτόν τον τρόπο μια υγιή γονιδιακή δεξαμενή για τους μεταγενέστερους.
Οι άνθρωποι φαίνονται να ενδιαφέρονται περισσότερο για την ποσότητα των ανθρώπων στον κόσμο αυτό, δίχως να λαμβάνουν υπόψιν τους την ποιότητα τους.Η Ευγονική δεν αποφεύγει δειλά αυτό το κρίσιμο ζήτημα και προσφέρει τη μόνη πορεία για Φυλετική καλυτέρευση.
Θα έπρεπε πρωτίστως να δηλωθεί πως η Ευγονική δεν απασχολείται με ιδέες ανωτερότητας ή κατωτερότητας. Ας γίνει αυτό ξεκάθαρο απο την αρχή.Παρόλες τις διαφορές μεταξύ των φυλών, απασχολείται πρωταρχικώς με την καλυτέρευση του συνόλου του ανθρωπίνου είδους. Πρωταρχικό της κίνητρο είναι ο αλτρουισμός, που σημαίνει σκοπός της είναι η βελτίωση στην υγεία, η ευτυχία και η καλυτέρευση της ανθρωπότητας, όχι μόνον για το παρόν αλλά παντοτινά.»
Συμπέρασμα
Αντιλαμβάνεται τελικά κανείς ότι η επικινδυνότητα των Ελλήνων ακρο-δεξιών φυλετιστών δεν έγκειται στις πραγματικά αστείες ιδεολογικές αναφορές τους, αλλά στην αμορφωσιά, την τυφλότητα και την ευκολία με την οποία ενστερνίζονται ιδέες και τις προβάλλουν ως ιδεολογική ταυτότητά τους, μεταχειριζόμενοι αναλόγως όλους εκείνους που χρειάζονται πραγματικά βοήθεια και που σε αυτή τη χώρα δεν την έλαβαν ποτέ.
Είναι απίθανο να υπάρχει έστω και ένας εξ αυτών σε νευραλγική θέση ψυχιατρικού καταστήματος ή δημόσιου ιδρύματος για άτομα με ειδικές ανάγκες;
Ή δεν θα ήθελε κανείς ούτε καν να το φανταστεί;