Αναστάτωση προκάλεσε στην Ολομέλεια της Βουλής, η απόφαση του υπουργείου Οικονομικών, να θέσει προς ψήφιση υπό μορφήν τροπολογίας, τις αποφάσεις της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων που αφορούν και μελλοντικές ιδιωτικοποιήσεις τμημάτων των λιμένων.
Στην ίδια τροπολογία που προτείνεται να επισυναφθεί στο νομοσχέδιο για την περιστολή των δημοσίων δαπανών, περιλαμβάνεται και το νέο τέλος για τα σκάφη αναψυχής, που αντικαθιστά τον περσινό ειδικό φόρο που κρίθηκε ατελέσφορος και αποτρεπτικός για την προσέλκυση σκαφών αναψυχής στις ελληνικές μαρίνες.
Η τροπολογία καταγγέλθηκε από τον ΣΥΡΙΖΑ ως «σκάνδαλο και νομιμοποίηση παρανομιών 485 σελίδων» - με τον κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο του κόμματος, Παναγιώτη Λαφαζάνη, να δεσμεύεται για κατάθεση αύριο, ένστασης αντισυνταγματικότητας κατά της ενσωμάτωσης της τροπολογίας σε άσχετο νομοσχέδιο. Ενάντια στάση κράτησαν και οι Ανεξάρτητοι Έλληνες, που κάλεσαν την Δημοκρατική Αριστερά να τοποθετηθεί επί της τροπολογίας, για να καλέσει αργότερα η Ασημίνα Ξυροτήρη (ΔΗΜΑΡ) τον υπουργό Οικονομικών να την αποσύρει. Σημειώνεται πως και ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Νέας Δημοκρατίας, Μάκης Βορίδης, αν και δέχθηκε πως η κατάθεση της τροπολογίας υπήρξε τυπικά σύννομη, παρακάλεσε τον παριστάμενο υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κώστα Μουσουρούλη, να κάνει χρήση των εξαιρετικών δυνατοτήτων του Κανονισμού «με φειδώ».
Από πλευράς του, ο κος Μουσουρούλης τόνισε πως οι εκατοντάδες των σελίδων της τροπολογίας αφορούν τα master plans των λιμένων - τεχνικά σχέδια και μελέτες και όχι νομοθετικές ρυθμίσεις. Δεσμεύτηκε δε, κατά την αυριανή συζήτηση επί της τροπολογίας, να ανακοινώσει στοιχεία που θα καταδεικνύουν πως με τους προηγούμενους φόρους για τα σκάφη αναψυχής, «χάσαμε φορολογικά έσοδα».
Σε ό,τι αφορά το ίδιο το νομοσχέδιο, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Χρ. Σταϊκούρας, προχώρησε σε απόσυρση της ρύθμισης για την επανασύσταση κωδικού δαπανών «εθνικού και αναπτυξιακού χαρακτήρα» στο υπουργείο Μακεδονίας και Θράκης.
Την αντίθεσή της στη ρύθμιση, (άρθρο 8 του νομοσχεδίου) είχε εκφράσει κατά την συζήτηση του νομοσχεδίου στην Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής, κυρίως η Δημοκρατική Αριστερά, υποψιαζόμενη πως στον κωδικό θα εγγράφονταν «δαπάνες για μαύρα κονδύλια» (κάτι που διέψευσε ο υπουργός Μακεδονίας-Θράκης, Θ. Καράογλου) ενώ αντιρρήσεις είχαν εκφράσει και τα κόμματα της αντιπολίτευσης. Διαπιστώνοντας πως οι σκιές για το επίμαχο άρθρο παρέμεναν, ο Χρ. Σταϊκούρας ανακοίνωσε την απόσυρσή του.
Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, προσέθεσε επίσης διάταξη προτεινόμενη από την ΔΗΜΑΡ, με την οποία θεσπίζεται η υποχρέωση της υπό ίδρυση Επιτροπής Συντονισμού Ελέγχων (επιφορτισμένης με την παρακολούθηση και αξιολόγηση των δημοσιονομικών ελέγχων), να υποβάλλει ετήσια έκθεση στον Πρόεδρο της Βουλής, τον Πρωθυπουργό και το υπουργικό συμβούλιο.
Το νομοσχέδιο καθαυτό, περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την εξίσωση με τον μισθό του βουλευτή, των αποδοχών του Προέδρου της Δημοκρατίας, του Πρωθυπουργού, των υπουργών, του Προέδρου της Βουλής και του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης (κατάργηση εξόδων παράστασης). Προβλέπεται επίσης, κατάργηση τριών ειδικών γραμματειών και επανασύσταση μίας, μείωση των μισθωμάτων που καταβάλλει το Δημόσιο για ενοίκιο - μέτρα που αναμένεται να εξασφαλίσουν στο Δημόσιο 16 περίπου εκατομμύρια ευρώ. Η προβλεπόμενη σύσταση Επιτροπής Συντονισμού Ελέγχων, αποσκοπεί επίσης στην ορθότερη καταγραφή των δημοσιονομικών στοιχείων και στην βελτίωση του ελέγχου των δαπανών.
Στο νομοσχέδιο περιλαμβάνεται εξάλλου και ρύθμιση για την μετατροπή της θαλαμηγού του Γιάννη Λάτση σε πλωτό «Μουσείο Νεράιδα» υπό μορφή ΝΠΙΔ εποπτευόμενου από το κράτος, «με σκοπό τη συγκέντρωση και ανάδειξη αντικειμένων ιστορικού ενδιαφέροντος για την ναυτιλιακή και γενικά τη δραστηριότητα του Ιωάννη Λάτση».
Στην επί της αρχής συζήτηση του νομοσχεδίου, η εισηγήτρια της ΝΔ, 'Αννα Ασημακοπούλου, αναφέρθηκε στην μείωση των αποδοχών της πολιτικής και πολιτειακής ηγεσίας, διαπιστώνοντας «σημαντική περιστολή δαπανών με τον απαιτούμενο συμβολισμό»: «Αρχίσαμε μ' αυτά που πρέπει, όπως πρέπει και με εμάς τους ίδιους. Αποδεικνύεται πως υπάρχει αταλάντευτη θέληση για εφαρμογή της δημοσιονομικής εξυγίανσης» σημείωσε.
Για νομοσχέδιο που κινείται στη σωστή κατεύθυνση και «στοχεύει στην ευελιξία και ταχύτερη απόδοση και λειτουργία του ελληνικού Δημοσίου» έκανε λόγο ο εισηγητής του ΠΑΣΟΚ, Χρ. Γκόγκας, ενώ σημειώνεται και η έμφαση που έδωσε στην ομιλία του ο εισηγητής της ΔΗΜΑΡ, Γιάννης Μιχελογιαννάκης στην ανάγκη εξέτασης του Κρατικού Προϋπολογισμού από τη Βουλή, «άρθρο κατ' άρθρο». Τα τρία κόμματα της συμπολίτευσης, δήλωσαν πως υπερψηφίζουν επί της αρχής.
Διαφορετικές υπήρξαν οι εκτιμήσεις της αντιπολίτευσης, τα κόμματα της οποίας δήλωσαν πως καταψηφίζουν: Ο Δημήτρης Γελαδής από τον ΣΥΡΙΖΑ υποστήριξε πως το νομοσχέδιο είναι αναντίστοιχο των επαγγελιών του, καθώς το δημοσιονομικό όφελος περιορίζεται σε 16 εκ. ευρώ. «Ζητάμε εδώ και χρόνια τη βελτίωση των διαδικασιών προμηθειών, τη μείωση των δαπανών για εξοπλισμούς, την κατάργηση των μυστικών κονδυλίων και όσων δεν παράγουν αποτέλεσμα παρά μόνο εξυπηρετούν πελατειακούς σκοπούς» ανέφερε.
Ως «νομοσχέδιο με ανούσιο περιεχόμενο σε σχέση με τον τίτλο του» έκρινε το πόνημα του υπουργείου Οικονομικών, ο αγορητής των Ανεξαρτήτων Ελλήνων, Κώστας Μαρκόπουλος, ενώ και ο αγορητής της Χρυσής Αυγής, Ηλίας Παναγιώταρος, υποστήριξε μεταξύ άλλων πως «ουσιαστικό χαρακτήρα θα είχε αν διευρυνόταν η κατάργηση των εξόδων παράστασης σε όλο τον δημόσιο τομέα». Κατά το ΚΚΕ το νομοσχέδιο αποσκοπεί στο να παγιδεύσει τους εργαζόμενους στη λογική της περαιτέρω μείωσης των αποδοχών τους, με πρόσχημα την μείωση των αποδοχών της πολιτικής και πολιτειακής ηγεσίας.