Έντονες και ποικίλες αντιδράσεις έχει προκαλέσει στην κοινή γνώμη και τον πολιτικό κόσμο η παράσταση της Λένας Κιτσοπούλου «Αθανάσιος Διάκος - Η επιστροφή», η οποία ανέβηκε στο θέατρο της οδού Πειραιώς στα μέσα Ιουλίου, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών.
Στην εν λόγω παράσταση, ο ήρωας του 1821 παρουσιάζεται ως σύγχρονος Έλληνας, ιδιοκτήτης σουβλατζίδικου, ο οποίος βρίζει, ξυλοφορτώνει και τελικά σφαγιάζει την έγκυο σύζυγό του Κρουστάλλω, που με τη σειρά της διατηρεί παράνομο δεσμό με έναν Κούρδο εργαζόμενο στο σουβλατζίδικο.
Οι Ανεξάρτητοι Έλληνες και ο βουλευτής της ΝΔ Άδωνις Γεωργιάδης δηλώνουν προσβεβλημένοι από το θέμα της παράστασης και καταδικάζουν τόσο τη σκηνοθέτιδα, όσο και τον καλλιτεχνικό διευθυντή του Φεστιβάλ Αθηνών, Γιώργο Λούκο και τον αναπληρωτή υπουργό Πολιτισμού, Κώστα Τζαβάρα.
Τις απόψεις τους συμμερίζονται πολλοί χρήστες του ίντερνετ, με τα κοινωνικά δίκτυα να έχουν «πάρει φωτιά» τις τελευταίες ημέρες από σχόλια εναντίον των συντελεστών της παράστασης και κυρίως εναντίον της κ. Κιτσοπούλου.
Από την άλλη, δεν είναι λίγοι οι άνθρωποι, κυρίως από το χώρο της τέχνης, που υπερασπίζονται τόσο την παράσταση, όσο και τη σκηνοθέτιδα για την επιλογή της. Μιλώντας στο FTHIS.GR, η πρωταγωνίστρια της παράστασης, Έμιλυ Κολιανδρή, έδωσε τη δική της εκδοχή σημειώνοντας: «Το έργο είναι καθαρά συμβολικό. Στη συγκεκριμένη παράσταση ο τρόπος που χρησιμοποιείται ο Αθανάσιος Διάκος δεν έχει καμία συνέπεια στην ιστορική μορφή. Αυτό που θέλει να δείξει η δημιουργός είναι η κατάντια του σύγχρονου Έλληνα, ο οποίος θα μπορούσε να είναι απόγονος του Αθανάσιου Διάκου και τον συναντάμε ως σουβλατζή, φαλλοκράτη, άνθρωπο της αρπαχτής. Η παράσταση μιλάει συμβολικά για την κατάντια των Ελλήνων».