Και όλοι περίμεναν να αλλάξει από το φθινόπωρο το σύστημα εισόδου των οχημάτων εντός των ορίων του κέντρου της Αθήνας με την εφαρμογή του Πράσινου Δακτυλίου, οι εμπλεκόμενοι φορείς θέτουν σε κίνδυνο το χρονοδιάγραμμα εφαρμογής του λόγω διαφωνιών και ελλιπούς προετοιμασίας των αρμοδίων φορέων.
Σημείο αιχμής αποτελεί, σύμφωνα με πληροφορίες, το προβλεπόμενο ειδικό πράσινο σήμα το οποίο θα έπρεπε να τοποθετηθεί στα οχήματα που έχουν δικαίωμα εισόδου στο κέντρο της πρωτεύουσας.
Από την πλευρά του υπουργείου Περιβάλλοντος και Μεταφορών υποστηρίζουν πως ο σχετικός νόμος δεν προέβλεπε την υποχρέωση προμήθειας του ειδικού πράσινου σήματος, κάτι με το οποίο διαφωνεί η Τροχαία, η οποία το θεωρεί απαραίτητο για την αποτελεσματικότερη εφαρμογή και αστυνόμευση του μέτρου. Αν τελικά βρεθεί λύση ο Πράσινος Δακτύλιος θα ξεκινήσει να ισχύει από την 1η Οκτωβρίου.
Υπενθυμίζεται πως στον Πράσινο Δακτύλιο θα κυκλοφορούν ελεύθερα :
- Ολα τα Ι.Χ. και μικρά φορτηγά (τεχνολογίας Euro 5 ή μεταγενέστερης) με άδεια πρώτης κυκλοφορίας μετά την 1-1-2011 και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κάτω των 140g/km.
- Ολα τα Ι.Χ. και μικρά φορτηγά με άδεια πρώτης κυκλοφορίας μετά το 1990 θα κινούνται με το ισχύον σύστημα μονών - ζυγών.
- Λεωφορεία και φορτηγά (2,2- 12 τόνοι) με ημερομηνία πρώτης άδειας κυκλοφορίας μετά το 1990.
Στον Πράσινο Δακτύλιο δεν θα κυκλοφορούν:
- Τα οχήματα με ημερομηνία πρώτης άδειας κυκλοφορίας προ του 1990. Θα επιτρέπονται μόνο τις ημέρες και ώρες που δεν ισχύει ο μικρός δακτύλιος.
- Λεωφορεία και φορτηγά (2,2- 12 τόνοι) με άδεια πρώτης κυκλοφορίας προ του 1990. Ωστόσο θα κινούνται σε Αττική Οδό και κύριες οδούς προς λιμάνια.