Ετοιμοι για μεγάλες επενδύσεις στα ελληνικά λιμάνια δείχνουν να είναι τουρκικοί κατασκευαστικοί όμιλοι, Ινδοί επιχειρηματίες, η κινεζική Cosco, εταιρείες διαχείρισης κρουαζιερόπλοιων και άλλοι μεγάλοι όμιλοι από τον χώρο κυρίως των μεταφορών και των logistics.
Σύμφωνα με τα νέα ήδη οι επενδυτικές προτάσεις εξετάζονται σοβαρά και αναμένεται να πραγματοποιηθούν με τη μορφή είτε της σύμβασης παραχώρησης είτε της σύμπραξης ιδιωτών και Δημοσίου. Στόχος της κυβέρνησης είναι να έρθει ζεστό χρήμα στο Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων, άλλα και ο εκσυγχρονισμός των υποδομών των ελληνικών λιμανιών έτσι ώστε να τα κάνουν ελκυστικότερα τόσο για το διεθνές διαμετακομιστικό εμπόριο όσο και για τα νέας γενιάς μεγάλα κρουαζιερόπλοια.
Σύμφωνα με τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστή Μουσουρούλη, στην πρώτη γραμμή του επενδυτικού ενδιαφέροντος για συμβάσεις παραχώρησης βρίσκονται τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης – θα δοθούν σε ιδιώτες Σταθμοί Εμπορευματοκιβωτίων και Car Terminal αλλά και προβλήτες κρουαζιέρας – αλλά και λιμάνια της περιφέρειας που παρουσιάζουν μεγάλο τουριστικό αναπτυξιακό δυναμικό, όπως είναι το Κατάκολο στην Ηλεία, το Ηράκλειο, η Ρόδος, η Κως, η Κεφαλονιά.
Η Cosco, η οποία στον Πειραιά εκμεταλλεύεται τις προβλήτες 2 και 3, ενδιαφέρεται και για τον ΣΕΜΠΟ του λιμανιού της Θεσσαλονίκης. Ακόμη έχει δηλώσει ότι σε περίπτωση κατά την οποία το ελληνικό Δημόσιο προχωρήσει στην πώληση μειοψηφικών πακέτων μετοχών σε ΟΛΠ και ΟΛΘ, θα εξετάσει τις δυνατότητες συμμετοχής της στους σχετικούς διαγωνισμούς. Στην επενδυτική μάχη όμως ρίχνονται και δύο τουρκικοί επιχειρηματικοί όμιλοι που επιθυμούν να επενδύσουν στην εκμετάλλευση λιμανιών, τουριστικών και εμπορικών.