Η υπόθεση Τζέκυλλ - iefimerida.gr

Η υπόθεση Τζέκυλλ

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Για τρεις παραστάσεις, από σήμερα 24 ως τις 26 Μαΐου, ο Ντενί Πονταλυντές, αστέρας του γαλλικού θεάτρου, θα ζωντανέψει στη σκηνή της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών τον δόκτορα Τζέκυλλ.

Αστέρας του γαλλικού θεάτρου, ο Ντενί Πονταλυντές έχει κυρίως συνδεθεί με την ερμηνεία του κλασικού ρεπερτορίου, αφού, ως εταίρος της Κομεντί Φρανσαίζ, έχει δοκιμαστεί σε κορυφαίους ρόλους. Όμως, ο δραματικός μονόλογος Η υπόθεση Τζέκυλλ που ερμήνευσε στις αρχές του 2010 στο Τεάτρ ντε Σαγιό συνεπήρε κοινό και κριτικούς, γιατί εδώ η διαδικασία της μεταμόρφωσης εκτίθεται σ’ όλη της τη διαφάνεια.

Στη σκηνή παρακολουθούμε την εξομολόγηση του Δρος Τζέκυλλ λίγο πριν το θάνατό του –το τελευταίο κεφάλαιο του γνωστού μυθιστορήματος του Ρ.Λ. Στήβενσον όπως διασκευάστηκε ειδικά για τον δημοφιλή ηθοποιό από την Κριστίν Μονταλμπεττί–, καθώς αφηγείται τα στάδια της δημιουργικής μανίας που τον οδήγησε στην εφεύρεση ενός φαρμάκου για την εξουδετέρωση του «κακού» εαυτού. Στην πραγματικότητα, βέβαια, συμβαίνει το αντίθετο: το τερατώδες δημιούργημα κατατρώγει τον δημιουργό, καθώς όσο προχωράει η αφήγηση ο αφιερωμένος στην έρευνα της δυαδικότητας της ψυχής Δρ Τζέκυλλ καταλαμβάνεται από το αρνητικό alter ego του.

Η παράσταση, με το σκηνικό του Ερίκ Ρυφ να παραπέμπει στα ομιχλώδη σοκάκια του Λονδίνου και το κοστούμι του ευυπόληπτου Δρος Τζέκυλλ ραμμένο από τον Κριστιάν Λακρουά, μεταδίδει αυτή τη σκοτεινή, ιδιαίτερα λεπταίσθητη ατμόσφαιρα της φανταστικής λογοτεχνίας του 19ου αιώνα, που εξερευνά τις κρυφές πλευρές του ανθρώπινου ψυχισμού. Από ψυχαναλυτική άποψη, ο Χάυντ έχει θεωρηθεί ενσάρκωση του ασυνείδητου.

Η ιστορία του Τζέκυλλ και Χάυντ βρίσκεται όμως αναμφισβήτητα και στην καρδιά του θεάτρου, ως πεδίου εξερεύνησης των αντιφάσεων της ανθρώπινης ύπαρξης. Από τους αρχαίους έως τον Σαίξπηρ και τον Μολιέρο κι ώς το μοντέρνο θέατρο, ο ηθοποιός διδάσκει ήθος ακριβώς επειδή προσφέρει σε κοινή θέα την απαγορευμένη όψη του ανθρώπου, αποκαλύπτοντας την υποκρισία της «παντοδυναμίας του καλού». Με αυτήν τη μοναδική ικανότητα συνδέεται η αναγκαιότητα του θεάτρου ως τέχνης – κι ο Ντενί Πονταλυντές, εκπληκτικός στο ρόλο του μυστηριώδους Δρος Τζέκυλλ, μας επαναφέρει σ’ ένα θέατρο αναγκαίο.

Κείμενο: Christine Montalbetti
Σκηνοθεσία και ερμηνεία: Denis Podalydès της Comédie Française

Συν-σκηνοθεσία: Emmanuel Bourdieu και Eric Ruf

Σκηνογραφία: Eric Ruf της Comédie Française

Βοηθός σκηνογράφου: Delphine Sainte Marie

Κοστούμια: Christian Lacroix, με τη συνεργασία του Renato Bianchi

Φωτισμοί: Stéphanie Daniel

Ήχος: Bernard Valléry

Σύμβουλος χορογραφίας: Cécile Bon

24 - 26 Μαΐου 2011, 20:30, Κεντρική Σκηνή

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ