Μάλλον... δαγκώνουν τη γλώσσα τους παρά απαντούν ξεκάθαρα στο υπουργείο Οικονομικών, στο εάν υπάρχει περίπτωση οι επικεφαλής της Τρόικας να ζητήσουν περισσότερα μέτρα από τα 11,5 δισ ευρώ, έτσι ώστε να καλυφθούν οι διαφαινόμενες αποκλίσεις λόγω ύφεσης.
Κι αυτό γιατί ο κίνδυνος λήψης πρόσθετων μέτρων για το 2012 απομακρύνθηκε με υπεράνθρωπες προσπάθειες και ανάληψη προσωπικών δεσμεύσεων, καθιστώντας έτσι εξαιρετικά δυσχερή τη προσπάθεια απόκρουσης και της δεύτερης "επίθεσης" για την επόμενη τριετία, χωρίς καν να έχει ξεκινήσει η μάχη με τη Τρόικα.
Ήδη τα πρώτα στοιχεία δείχνουν ότι μόνο για φέτος η απόκλιση λόγω ύφεσης θα φτάσει στο 1,5 δισ ευρώ, ενώ ανάλογες αποκλίσεις θα υπάρξουν και τα επόμενα χρόνια με δεδομένο ότι για το 2013 εκτιμάται ότι η ελληνική οικονομία θα παραμείνει σε ύφεση έως 2- 2,5%, ενώ και για το 2014 το στοίχημα είναι εάν θα μπορέσουμε να έχουμε σταθεροποιηθεί. Με αυτά ακριβώς τα δεδομένα, στο υπουργείο Οικονομικών προετοιμάζονται για το χειρότερο, δηλαδή να έρθουν οι επικεφαλής της Τρόικας και στο πλαίσιο της αναθεώρησης του μακροοικονομικού προγράμματος, να αναπροσαρμόσουν τους στόχους των εσόδων στις νέες προβλέψεις για το ΑΕΠ και βέβαια να ζητήσουν νέα μέτρα, αυτή τη φορά στο σκέλος των εσόδων.
Οι κακές γλώσσες αποδίδουν, δε, τη καθυστέρηση στον σχεδιασμό του νέου Φορολογικού, σε αυτό ακριβώς το ενδεχόμενο, αφού σε μια τέτοια περίπτωση είναι προφανές ότι μέσω των διατάξεων του νέου Φορολογικού, θα επιχειρηθεί η κάλυψη μεγάλου μέρους των αποκλίσεων. Αυτό σημαίνει βέβαια ότι το "ουδέτερο δημοσιονομικό αποτέλεσμα" που αναφέρει η τελευταία έκδοση του Μνημονίου, πάει... περίπατο. Τι μπορεί να σημαίνει η πίεση της Τρόικας; Ότι η επαναφορά του αφορολογήτου σε υψηλότερα επίπεδα είτε θα "παγώσει" είτε θα έχει ως τίμημα μια πολύ "σκληρή" φορολογική κλίμακα. Βαρύ θα είναι σίγουρα το πλήγμα και στις φοροαπαλλαγές, οι οποίες όπως όλα δείχνουν θα διατηρηθούν μόνο για τα χαμηλά εισοδήματα, ενώ πολλά θα κριθούν και για τους συντελεστές του ΦΠΑ με δεδομένη τη πίεση της Τρόικας για λιγότερους συντελεστές. Κάτι τέτοιο θα σημαίνει ότι τα είδη ευρείας κατανάλωσης και οι υπηρεσίες πρώτης γραμμής (ΔΕΚΟ) θα μεταταγούν σε υψηλότερο συντελεστή- άγνωστο εάν αυτός θα είναι ο 23% ή χαμηλότερος κατά δύο ή τρεις ποσοστιαίες μονάδες- ενώ παρελθόν θα αποτελέσουν και όλες οι σχετικές απαλλαγές ή ειδικά καθεστώτα, με πιο χαρακτηριστικό αυτό των μειωμένων κατά 30% συντελεστών για τα νησιά του Αιγαίου...