Η κρίση χτυπάει και τον τομέα των γαλακτοκομικών, των οποίων η κατανάλωση παρουσιάζει πτωτικές τάσεις τα τελευταία δύο χρόνια, παρόλο που τα είδη αυτά αποτελούν το βασικό στοιχείο της διατροφής των Ελλήνων. Σύμφωνα με μελέτη της Icap Group η εγχώρια αγορά, σημείωσε εμφανή πτώση τη διετία 2010-2011.
Συγκεκριμένα παρατηρείται μεγάλη μείωση στην κατανάλωση φρέσκου και συμπυκνωμένου γάλακτος, καθώς και στην κατανάλωση του γιαουτιού, ενώ αντίθετα παρατηρείται αύξηση της κατανάλωση του γάλακτος υψηλής παστερίωσης (μακράς διαρκείας), αφού είναι πιο ανθεκτικό και διαρκεί για περισσότερο διάστημα από το φρέσκο.
Αναλυτικότερα, το 2010, παρατηρήθηκε μείωση -1,4% στην κατανάλωση του φρέσκου γάλακτος και -4% στο γάλα εβαπορε, ενώ μείωση 2,8% παρατηρήθηκε στην κατανάλωση του γιαουρτιού. Αντίθετα, το γάλα υψηλής παστερίωσης παρουσίασε αύξηση +2,4%
Το 2011, το φαινόμενο συνεχίστηκε με μείωση -1,2% στο φρέσκο γάλα, -4,5% στο εβαπορέ, -4% στην κατανάλωση γιαουρτιού και +2% αύξηση στο γάλα μακράς διαρκείας.
Τα νούμερα αυτά αποτυπώνονται ακόμα πρισσότερο και στα μεγέθη των επιχειρήσεων, αν αναλογιστεί κανείς ότι τουλάχιστον 16 παραγωγικές εταιρίες σε όλη την Ελλάδα, παρέμειναν στάσιμες τα τελευταία τρία χρόνια, με αρκετά ζημιογόνα αποτελέσματα.