Ούτε οι θαλάσσιες συγκοινωνίες κατάφεραν να γλυτώσουν από την οικονομική κρίση και ήδη στη θάλασσα του Αργοσαρωνικό πνέει άνεμος αλλαγών, αφού ακούγεται πως η Hellenic Seaways ετοιμάζεται να αποσυρθεί.
Τα τελευταία χρόνια όλο και λιγότερα πλοία, όλο και λιγότερα δρομολόγια πραγματοποιούνταν σε Μέθανα, Πόρο, Υδρα, Σπέτσες, αφού οι ταξιδιώτες επέλεγαν να φτάσουν οδικώς. Αποτέλεσμα ήταν η Αίγινα, αλλά και το Αγκίστρι να μένουν αποκομμένα από τα υπόλοιπα νησιά. Η κατάσταση είναι ακόμη χειρότερη στα Μέθανα, που ουσιαστικά έμειναν χωρίς πλοίο, εκτός Σαββάτου.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Saronic Magazin τα προβλήματα στον Σαρωνικό, πάντα κατά τους ειδικούς, άρχισαν σταδιακά από τότε που η ενίσχυση όλων των οδικών προσβάσεων προς τους προορισμούς του Αργοσαρωνικού - Πόρο, Ύδρα, Σπέτσες – μείωσε αισθητά την επιβατική κίνηση και την κίνηση μέσω των ΙΧ και των φορτηγών. Κι ύστερα, ήρθε και η κρίση, η ραγδαία άνοδος των καυσίμων, αλλά και οι δραματικές περικοπές του εισοδήματος. Πρόσφατα δε η καμπάνα χτύπησε όταν η Hellenic Seaways πούλησε το «Φλαίνγκ Κατ 2» (ταξιδεύει ήδη στην Κορέα, όπου θα δρομολογηθεί) και αμέσως μετά το «Νεφέλη», το οποίο θα κάνει δρομολόγια στη Βενεζουέλα.
Η μέχρι πρότινος κραταιά Hellenic Seaways, υπό το βάρος των έντονων προβλημάτων ρευστότητας, έχει συμφωνήσει την μεταβίβαση όλων των συμβατικών και ταχύπλοων πλοίων της, μαζί και των δρομολογίων της γραμμής του Αργοσαρωνικού, στον Μάριο Ηλιόπουλο της SeaJet, έναντι του ποσού των 11,5 εκατ. Ευρώ. Όπως αναφέρει το δημοσίευμα η Sea Jet έχει 3 ταχύπλοα στις Κυκλάδες, και η τυχόν επέκτασή της και στον Σαρωνικό θέτει πολλά ερωτήματα: αν θα κρατήσει τα πλοία ΑΠΟΛΛΩΝ και ΠΟΣΕΙΔΩΝ, τι θα κάνει με τα δελφίνια των οποίων λήγει το επιτρεπόμενο όριο ηλικίας των 35 χρόνων, από φέτος έως και το 2015, και, το κυριότερο, τι θα κάνει με τα δρομολόγια, που ολοένα και μειώνονται.
Η φετινή θα είναι η τρίτη συνεχόμενη χρονιά ύφεσης στην ακτοπλοΐα, και ότι ο τζίρος θα είναι μειωμένος κατά 25%-30%. Η διακίνηση επιβατών θα είναι μειωμένη κατά 20%-25%, στα φορτηγά από 15% έως 20%, ενώ πάνω από 30% μειωμένη θα είναι η μεταφορά Ι.Χ. Αυτοκινήτων. Ενδεικτικό της κρίσης, όπως λένε οι ειδικοί, είναι και το γεγονός ότι το 2005 ένας στους τρεις επιβάτες είχε μαζί του και το Ι.Χ. αυτοκίνητο, ενώ το 2012 η αντίστοιχη αναλογία είναι ένα Ι.Χ. για κάθε οκτώ επιβάτες.
Συνολικά, μιλούν για ζημιές στην ακτοπλοΐα που ξεπερνούν τα 300 εκατ. ευρώ το 2010 - ίσως λίγο παραπάνω το 2011 και προς τα πάνω και το 2012 - και για συσσωρευμένα χρέη που φθάνουν το 1 δις ευρώ. Τα στοιχεία, πάντως, της πασχαλινής εξόδου φαίνεται πως ταρακούνησαν για τα καλά τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, αφού και οι όποιες αυξήσεις εισιτηρίων φαίνεται πως δεν αποδίδουν, ;αφού διώχνουν τον κόσμο. Σύμφωνα με στοιχεία του Λιμενικού Σώματος το 2011 Μ. Δευτέρα, Μ. Πέμπτη και Μ. Παρασκευή έφυγαν από τα λιμάνια του Πειραιά, του Λαυρίου και της Ραφήνας συνολικά 146.759 επιβάτες έναντι 106.799 φέτος. Δηλαδή, είχαμε πτώση 40%. Και η κατάσταση αγγίζει το απροχώρητο, από τη στιγμή που ούτε οι τράπεζες, αλλά ούτε και οι ίδιοι οι μέτοχοι προθυμοποιούνται να χρηματοδοτήσουν τα ελλείμματα στην ακτοπλοΐα.