Μπορεί το σποτ της Νέας Δημοκρατίας να προκάλεσε πολλές αντιδράσεις και να άνοιξε μια ολόκληρη συζήτηση γύρω από το εάν είναι σωστό να πρωταγωνιστούν σε αυτά παιδιά, ωστόσο δεν αποτελεί όχι απλά παγκόσμια πρωτοτυπία, αλλά ούτε καν... ελληνική.
Οπως γράφουν «Τα Νέα», οι γκουρού του πολιτικού μάρκετινγκ, γνωρίζοντας ότι μέσω της εικόνας ενός παιδιού μπορείς να αποκτήσεις πρόσβαση στο υποσυνείδητο του ψηφοφόρου και να σπείρεις με ευκολία φόβο ή ελπίδα, άρχισαν να χρησιμοποιούν την εικόνα τους από πολύ νωρίς.
Ακολουθούν μερικά από τα πιο γνωστά τέτοιου είδους προεκλογικά σποτ που έμειναν στην ιστορία και προκάλεσαν...συζήτηση.
ΗΠΑ 1964 – Το κορίτσι που μαδά τη μαργαρίτα
Στην κοιτίδα του πολιτικού μάρκετινγκ,την Αμερική, δημιούργησαν, ίσως, το πιο διάσημο τέτοιου είδους προεκλογικό σποτ και μάλιστα πολύ νωρίς, στα χρόνια, ακόμη, της αθωότητας της τηλεόρασης, το 1964.
Το σποτ αποτελούσε μέρος της καμπάνιας του υποψηφίου προέδρου των Δημοκρατικών, Λίντον Τζόνσον και πρωταγωνίστρια ήταν ένα ξανθό κοριτσάκι.
Οσο για το σενάριο; Με σκοπό να πεισθούν οι Αμερικανοί ότι ο ρεπουμπλικανός Μπάρι Γκόλντγουότερ ήταν πολεμοκάπηλος, η μικρή μαδάει μια μαργαρίτα μετρώντας τα πέταλα. Μόλις φθάνει στον αριθμό εννιά ακολουθεί μια σκηνή πυρηνικής έκρηξης.
Και μπορεί το σποτ να προβλήθηκε μία και μόνο φορά από το τηλεοπτικό δίκτυο NBC, ωστόσο έμεινε στην ιστορία, ενώ εξακολουθεί ακόμη και σήμερα να διδάσκεται στα πανεπιστήμια στους φοιτητές του πολιτικού μάρκετινγκ.
Αργεντινή 2007 – Τα παιδιά ζωγραφίζουν το ΔΝΤ
Το διαφημιστικό σποτ που χρησιμοποίησε το 2007 η σημερινή πρόεδρος της Αργεντινής, Κριστίνα Κίρσνερ και για το οποίο πολύ συζήτηση έχει γίνει τελευταία, καθώς, πολλοί πιστεύουν ότι σε αυτό βασίστηκε και το τηλεοπτικό σποτ της Ν.Δ., ο πρωταγωνιστής δεν ήταν ένας, αλλά πολλοί μικροί μπόμπιρες.
Συγκεκριμένα, το σποτ, προέβαλε τους μαθητές ενός νηπιαγωγείου και τις ζωγραφιές τους, στις οποίες πρωταγωνιστούσε το... ΔΝΤ! «Νομίζω ότι το ΔΝΤ μοιάζει με ένα κοπάδι άλογα», «Το ΔΝΤ είναι ένας δορυφόρος ο οποίος έπεσε από το φεγγάρι», «Αυτό είναι το ΔΝΤ που έχει βγάλει βόλτα το σκύλο του», έλεγαν τα παιδιά δείχνοντας τις ζωγραφιές τους, σε μια προσπάθεια να τονιστεί ο βαθμός που έχει επηρεάσει τη ζωή των Αργεντίνων η έλευση του Ταμείου...
Η φωνή του εκφωνητή στη συνέχεια εξηγούσε πως «Θα κάνουμε τα παιδιά σας και τα παιδιά των παιδιών σαν να μην έχουν ιδέα τι είναι το ΔΝΤ».
Στην αργεντίνικη εκδοχή του το σποτ σαν στόχο είχε για να δώσει ελπίδα...
Μεξικό 2012 – Η ζωή των Μεξικανών με πρωταγωνιστές... παιδιά
Πολύ πρόσφατα, μόλις δύο μήνες πριν, τον Απρίλιο του 2012, κατά τη διάρκεια των προεδρικών εκλογών στο Μεξικό το κίνημα «Το Μεξικό του Μέλλοντός μας», κυκλοφόρησε ένα βίντεο στο οποίο επιχείρησε να να προβάλλει σκηνές από την καθημερινότητα των Μεξικανών, με τη διαφορά ότι οι πρωταγωνιστές αυτή τη φορά ήταν παιδιά... Ληστείες, επαιτεία, βία διαφθορά και σε όλα αυτά πρωταγωνιστές.... μπόμπιρες.
Στο τέλος τα πιτσιρίκια απευθυνόμενα στους υποψηφίους προέδρους έλεγαν«Αν αυτό είναι το μέλλον μας δεν το θέλουμε. Σταματήστε να δουλεύετε για τα κόμματά σας και όχι για εμάς...»
Το συγκεκριμένο βίντεο πάντως προκάλεσε πλήθος αντιδράσεων.... και απέκτησε φανατικούς υποστηρικτές, αλλά και φανατικούς... πολέμιους.
Ελλάδα 1985 – Η Γιάννα με τα λουλούδια
Πάντως και στην Ελλάδα δεν είναι η πρώτη φορά, φέτος, που βλέπουμε στην προεκλογική καμπάνια ενός κόμματος να πρωταγωνιστεί ένα παιδί.
Πρώτος ο Ανδρέας Παπανδρέου το 1985 χρησιμοποίησε στην καμπάνια του παιδιά, εισάγοντας με αυτόν τον τρόπο τα αμερικανικά ήθη και πρακτικές στον προεκλογικό αγώνα.
Στις ιστορική, αυτή, αφίσα του κόμματος πρωταγωνιστούσε η πεντάχρονη, τότε, Γιάννα, το ίδιο κορίτσι που στην κεντρική πολιτική ομιλία του Παπανδρέου στο Σύνταγμα έτρεξε προς τον πρόεδρο προσφέροντάς του ένα μπουκέτο λουλούδια...