Υπό Κατασκευή – Δημιουργικός διάλογος σε ένα περιβάλλον εκδοράς; - iefimerida.gr

Υπό Κατασκευή – Δημιουργικός διάλογος σε ένα περιβάλλον εκδοράς;

Υπό Κατασκευή – Δημιουργικός διάλογος σε ένα περιβάλλον εκδοράς;
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Πριν από δυο εβδομάδες περίπου, στς 28 Μαΐου, ξεκίνησε σ' ένα διατηρητέο Βυρσοδεψείο των αρχών του περασμένου αιώνα, στον Βοτανικό (Ορφέως 174, Αθήνα), το σύνολο καλλιτεχνικών και επιμορφωτικών δράσεων "ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ".

Το πρόγραμμα του ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ περιλαμβάνει ΙΔΕΕΣ (Διαλέξεις, Παρουσιάσεις, Συζητήσεις), ΕΙΚΟΝΕΣ (Εκθέσεις, Παραστάσεις, Προβολές) και ΔΡΑΣΕΙΣ (Εργαστήρια φωτογραφίας, μόδας και τεχνολογίας, video, αφίσας, κινητικού αυτοσχεδιασμού, Residency Εγκαταστάσεων Τέχνης).

Η Γεωργία Βουδούρη, αρχιτέκτων, ερευνήτρια και μέλος της ομάδας που συνέλαβε, διοργάνωσε και υλοποιεί το όλο εγχείρημα (τα άλλα μέλη είναι η εξίσου αρχιτέκτων και φωτογράφος Ιουλιέττα Ζήνδρου και η σκηνοθέτης-σκηνογράφος Ελισάβετ Αντάπαση), το περιγράφει ως εξής:

«Το ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ αναζητά, μέσα από μια πολυστρωματική διαδικασία δημιουργικής συνύπαρξης να αναδείξει και να προτείνει φόρμες έμπρακτου δημιουργικού διαλόγου. Επιχειρεί να φέρει κοντά ανθρώπους από διαφορετικά πεδία με σκοπό την ταυτόχρονη ζύμωση καλλιτεχνικών, ακαδημαϊκών, πολιτικών και καθημερινών δυναμικών προς μια νέα πραγματικότητα που δεν θα οριοθετείται από κανόνες αλλά από τις ανάγκες των ανθρώπων που τη διαμορφώνουν».

Και συμπληρώνει:

«Σε μια εποχή που η ενεργή συμμετοχή γίνεται επιτακτική ανάγκη, το πρόγραμμα δράσεων του ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ, καλύπτοντας ένα ευρύ φάσμα δημιουργικών, παραγωγικών και διαλεκτικών διαδικασιών διαμορφώνει ένα περιβάλλον σε διαρκή κίνηση με σκοπό τη συσσώρευση μιας νέας βάσης δημιουργικού κεφαλαίου. Στόχος η διάδραση (ιδεολογική, φυσική, τεχνολογική) η αμφίδρομη διαδικασία διαμόρφωσης και δημιουργίας σκέψεων, συνειδήσεων, έργων και μορφών έκφρασης για μια νέα πραγματικότητα που είναι ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ. Και όλα αυτά συμβαίνουν σ' ένα χώρο που μέσα από τα αμιγή χωρικά του χαρακτηριστικά, το παρελθόν του αλλά και τη θέση του στον αστικό ιστό προσφέρει ερεθίσματα για δημιουργική σκέψη».

- Εικαστικά υπό κατασκευή

Μια απ΄ τις σημαντικότερες δράσεις του ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ είναι το residency εικαστικών, στο οποίο συμμετέχουν οι Βασίλης Γεροδήμος, Άγγελος Ζάβαλης, Θεόδωρος Ζαφειρόπουλος, Αναστάσιος Καλιακάτσος, Μαρία Καραθάνου και Ελένη Πανουκλιά.

Οι 6 προσκεκλημένοι εικαστικοί επανενεργοποιούν για μερικές μέρες αυτό το παλιό Βυρσοδεψείο, ένα χώρο πλούσιο σε αναμνήσεις από ζωή και θάνατο, από διαδικασίες βιομηχανικής παραγωγής, ή απλά αφορμώμενοι από κάποια χωρικά του στοιχεία. Προσωπική δημιουργία και εργαστήριο ταυτόχρονα, χώρος ιδιωτικός και δημόσιος μα πάντα κοινωνικός: ο κάθε καλλιτέχνης καλείται να δημιουργήσει σε άμεσο διάλογο τόσο με το χώρο, το περιβάλλον, όσο και με τους προσωρινούς του «συγκατοίκους» από τις υπόλοιπες δράσεις που θα εξελίσσονται στο χώρο.

Στόχος της δράσης αυτής είναι να δοκιμάσει μια κατάσταση όπου ο θεατής γίνεται δυνητικά και συν-παραγωγός του έργου. Το κοινό, συνομιλητής του δημιουργού πλησιάζει, κατοικεί κι αυτό περιστασιακά αυτόν το χώρο εκδοράς, με στόχο να παρατηρήσει διαφορετικές αναγνώσεις του Βυρσοδεψείου μέσω της δουλειάς των καλλιτεχνών, να αντιπαρατεθεί με το συγκείμενο του καθενός απ' αυτούς, να το κατανοήσει, να το χρησιμοποιήσει σαν καθρέφτη για να δει τον εαυτό του.

ο κάθε καλλιτέχνης εξελίσσει το έργο του (site specific εγκατασταση) μέσα στο προκαθορισμένο διάστημα ενώ το κοινο έχει τη δυνατοτητα να παρακολουθήσει τη διαδικασία από κοντά, να εκφράσει τη γνώμη του πάνω στο έργο αλλά και να συμμετάσχει στην παραγωγή, σε μια κατεύθυνση διαρκούς ενεργού διαλόγου (διάρκεια residency: 28/5-13/6, εγκαίνια Έκθεσης: 14/6 20:30μ.μ.).

Σαν εξέλιξη ή και συμπλήρωση της δράσης αυτής, ο χώρος όπου δημιουργούνται ο εγκαταστάσεις θα χρησιμοποιηθεί ως χωρικό υπόβαθρο για τις δράσεις κινητικού αυτοσχεδιασμού που θα πραγματοποιήσει η Belleville στο πλαίσιο του ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ.

Η καλλιτεχνική δημιουργία παρατίθεται εδώ ως καθημερινή πρακτική, με στόχο να διαμορφώσει μια παρατεταμένη δημιουργική στιγμή στο χρόνο ζωής του παλιού εργοστασίου. Να δώσει ένα έναυσμα για διάλογο, μια πρόταση έμπρακτης αναδιαμόρφωσης δεδομένων καταστάσεων.

- Οι επόμενες μέρες

Το ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ θα διαρκέσει έως τις 17 Ιουνίου. Ως τότε, πέρα από τα εγκαίνια της έκθεσης εικαστικών, έχουν προγραμματιστεί: δύο εργαστήρια (Αφίσα Κοινωνικού Προβληματισμού και Ψηφιακή Παραγωγή Βίντεο), Συζήτηση πάνω στην Ατζέντα της Επικαιρότητας σε συνεργασία με το περιοδικό ΜΟΝΟ (15/6), Παράσταση Κινητικού Αυτοσχεδιασμού με διαδραστικά κοστούμια (16/6) κ.α.

Σήμερα στις 18:00 θα πραγματοποιηθεί Στρογγυλό Τραπέζι-Ανοιχτή συζήτηση με θέμα την "Κοινωνική Οντολογία της Εικόνας". Παρουσιάζουν και συζητούν οι: Γιάννης Σκαρπέλος (Κοινωνιολόγος, Πάντειο Πανεπιστήμιο), Στρατής Βογιατζής & Θέκλα Μαλάμου (φωτογράφοι, δημιουργοί caravan project), Γιάννης Μπιρήλης (φωτογράφος, κινηματογραφιστής), Mathieu Corp (θεωρητικός φωτογραφίας).

Και φυσικά αυτό το σαββατοκύριακο οι καλλιτέχνες θα συνεχίζουν να εξελίσσουν τα έργα τους ενώπιον ή και με τη συμμετοχή των επισκεπτών, ενώ η ομάδα χορού Belleville θα κάνει ανοιχτές πρόβες χρησιμοποιώντας αυτές τις ίδιες εγκαταστάσεις ως σκηνικά (Σ/Κ 17:00-22:00).

- Πληροφορίες

Ο χώρος του ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ (το ισόγειο του Βυρσοδεψείου) είναι ανοιχτός στο κοινό καθημερινές 16:00 – 21:00 και το Σαββατοκύριακο 12:00-21:00. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το πρόγραμμα και τις δράσεις του ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ και για συμμετοχή στα εργαστήρια μπορείτε να επισκεφθείτε την επίσημη ιστοσελίδα του στη διεύθυνση www.ypokataskevi.gr.

Facebook: https://www.facebook.com/ypokataskevi

Twitter:@ypokataskevi

E-mail: info@ypokataskevi.gr

Τηλ. Επικ.:6934662275

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ