Ενα κλιπ με τίτλο No Church In The Wild, στο οποίο υμνείται η βια μιας διαδήλωσης κάπου μεταξύ Πράγας και Παρισιού κάνει πιο διάσημο τον γιο του διάσημου Ελληνα σκηνοθέτη Κώστα Γαβρά και πιο αμφιλεγόμενο το έργο του.
Ο Ρομέν Γαβράς ξεκίνησε με το κλιπ Stress που έδειχνε μια ομάδα έφηβων να βιοπραγεί χωρίς λόγο. Στο τελευταίο του κλιπ δείχνει μια διαδήλωση υψηλής αισθητικής. Σε αυτήν συγκρούονται μόνο όμορφοι άντρες διαδηλωτές με αστυνομικούς και εκθειάζεται η βία στους δρόμους μιας πανέμορφης πόλης που μοιάζει με την Πράγα ή το Παρίσι. Κοκτέιλ μολότοφ, χτυπήματα, γροθιές, αστυνομικοί σε άλογα, ακόμη κι ένας ελέφαντας όλα περνούν από το κλιπ. Είναι καινοτόμο αλλά προκαλεί αντιδράσεις.
Ο ίδιος ο Ρομέν Γαβράς αρνείται να απαντήσει στις κριτικές ή επικρίσεις που δέχεται. «Αφήνω τους ανθρώπους να κρίνουν χωρίς δικά μου σχόλια. Η σιωπή μου είναι απαραίτητη ώσπου να ηρεμήσουν όλες οι διαφορετικές απόψεις. Ολα τα σχόλια είναι μέρος του έργου μου, με τον τρόπο τους» απάντησε πρόσφατα.
Γιος του διάσημου Ελληνα σκηνοθέτη Κώστα Γαβρά, ο Ρομέν έγινε σκηνοθέτης σαν τον πατέρα του. Ο Κώστας Γαβράς θεωρείται ένας από τους πιο πολιτικοποιημένους σκηνοθέτες στον κόσμο και έγινε διάσημος με την ταινία Ζ που εξιστορεί τον βίο και τη δολοφονία του Γρηγόρη Λαμπράκη.
Παρών στις εξελίξεις κατά τη διάρκεια της δικτατορίας ο Γαβράς πολέμησε με πάθος για τη δημοκρατία.
«Η Ελλάδα είναι από τα πρώτα θύματα ενός οικονομικού πολέμου. Αυτός είναι ο τρίτος παγκόσμιος πόλεμος» δήλωσε πρόσφατα, αναφερόμενος στην οικονομική κρίση που βιώνει η χώρα μας.
Ο διακεκριμένος σκηνοθέτης -που διαδήλωσε υπέρ της Ελλάδας μαζί με χιλιάδες άλλους κατοίκους του Παρισιού- μίλησε με σκληρά λόγια για τη στάση που τηρεί η Γερμανία, είπε με νόημα ότι «δεν τα φάγαμε όλοι μαζί», υποστήριξε ότι η κρίση μπορεί να είναι μια ευκαιρία ώστε να αλλάξει το ελληνικό κράτος, ενώ ευχήθηκε στους Έλληνες «κουράγιο και αισιοδοξία», διαμηνύοντας ότι «θα περάσει κι αυτός ο καημός».
Ο ίδιος ο Κώστας Γαβράς δεν διστάζει να προκαλεί με τις απόψεις και το έργο του. Το 2009 κατήγγειλε την Ιερά Σύνοδο της Ελλάδας γιατί λογόκριναν φιλμάκι που ήθελε να προβάλει στο Μουσείο Ακρόπολης, είδηση που έκανε το γύρο του κόσμου.
Το φιλμάκι, που προβλήθηκε για λίγο στον προθάλαμο της γυάλινης αίθουσας με τα γλυπτά του Παρθενώνα, περικόπηκε βάναυσα από το υπουργείο Πολιτισμού ύστερα από πιεστικό «διάβημα» της Εκκλησίας, επειδή εμφανίζονταν να σφυροκοπούν τα μάρμαρα του αρχαίου ναού μαύρες φιγούρες, οι οποίες κατά την Ιερά Σύνοδο παρέπεμπαν σε ορθόδοξους ιερείς. Και αυτό παρ΄ ότι είναι παγκοίνως γνωστό πως εκατοντάδες ναοί χτίστηκαν πάνω στα διαλυμένα κατάλοιπα αρχαίων ναών και με τα αρχιτεκτονικά μέλη τους ή κομμάτια αρχαίων αγαλμάτων.