«Ισως ήμουν ο τελευταίος άνθρωπος που την είδε ζωντανή. Ξέρω πως εκείνη την περίοδο έψαχνε απεγνωσμένα για ένα καταφύγιο. Δυστυχώς, δεν βγήκε ποτέ ζωντανή από αυτό». Ο Λόρενς Σίλερ θυμάται τις τελευταίες ώρες της Μέριλιν Μονρόε, 50 χρόνια μετά τον θάνατό της.
Ο Λόρενς Σίλερ απολαμβάνει μια συγκλονιστική ζωή. Λίγοι άνθρωποι σε αυτόν τον κόσμο άλλωστε μπορούν να καμαρώνουν για ένα Oscar, επτά Emmys, πέντε βιβλία που έγιναν bestseller και συναναστροφή με τα πιο λαμπερά ονόματα τους διεθνούς jet set. Κι όμως. Η πιο έντονη στιγμή της ζωής του ήταν η πρώτη χειραψία με μια γυναίκα. Ξανθιά. Σέξι. Αφοπλιστικά ποθητή.
«Ήταν ακριβώς 50 χρόνια πριν η ημέρα που φωτογράφισα την Μέριλιν Μονρόε γυμνή. Δεν πόζαρε ποτέ για κανέναν άλλο. Ίσως ήταν μοιραίο», λέει συγκινημένος ο Σίρερ, ο ένας από τους τέσσερις φωτογράφους που είναι ακόμα ζωντανοί να καταθέσουν την μαρτυρία τους για τη συνεργασία με την Μέριλιν αλλά και ο τελευταίος που την είδε ζωντανή πριν τις 5 Αυγούστου 1962.
Ο Σίρερ αναπολεί στο νέο του βιβλίο («Η Μέριλιν και εγώ») την πρώτη και την τελευταία τους συνάντηση.
«Θυμάμαι πως ήμουν φοιτητής όταν στις 14 Μαΐου 1956 κοίταξα τα εξώφυλλο της Μέριλιν στο περιοδικό Time και σκέφτηκα: ίσως μα μέρα να φωτογραφήσω αυτή τη γυναίκα. Η τύχη τα έφερε ετσι ώστε το περιοδικό Paris Match να με στείλει σε μια δουλειά χωρίς πολλές οδηγίες. Πήγα στο σετ της ταινίας Let's Make Love και... η Μέριλιν ήταν εκεί. Στην αρχή με προσπέρασε σαν να μην υπήρχα. Ήταν απρόσιτη. Ήταν η Μέριλιν Μονρόε. Ο ατζέντης την έφερε σε μένα για τη φωτογράφιση και μέσα στην τρομάρα μου είπα μια χαζομάρα: Γειά, είμαι ο μεγάλος, κακός, λύκος! Με κοίταξε και είπε: είσαι λίγο μικρός για κακός λύκος, έτσι δεν είναι; Είμαι σίγουρη ότι θα μεγαλώσεις και θα γίνεις πολύ πιο κακός», λέει σήμερα ο Σίρερ και αποκαλύπτει την ημέρα που -δυο χρόνια μετά την πρώτη τους συνάντηση- η θρυλική πρωταγωνίστρια έμεινε ολόγυμνη μπροστά του.
«Πάλευε με πολλούς δαίμονες στη ζωή της. Εκείνα τα δύο χρόνια μπαινόβγαινε σε ψυχιατρική κλινική για να σωθεί από τον Τζο ΝτιΜάτζιο. Είχε τελειώσει τα γυρίσματα για τους Αταίριαστους με τον Κλαρκ Γκέιμπλ ο οποίος πέθανε από καρδιακή προσβολή αμέσως μετά και όλοι την κατηγόρησαν για τον θάνατό του. Ήμουν εκεί όταν ήπιε υπερβολική δόση σαμπάνιας Dom Perignon και πολλά, πάρα πολλά χάπια», θυμάται και εξηγεί πως η Μονρόε ήταν οργισμένη γιατί κανείς δεν την έπαιρνε στα σοβαρά για την ερμηνεία της.
«Η Μέριλιν πληρωνόταν 100.000 δολάρια για το Something's Got to Give ενώ η Λιζ Τέιλορ έπαιρνε 1.000.000 για την Κλεοπάτρα. Ήταν έξαλλη. Θα αντάλλασσε όλη της τη σεξουαλικότηρα για να γίνει μια Βανέσα Ρεντγκρέιβ. Ηταν δική της ιδέα να πέσει στην πισίνα ολόγυμνη. Ήθελε να την φωτογραφήσω γυμνή και να δεσμευτώ ότι όπου δημοσιεύονταν οι φωτογραφίες της δεν θα υπήρχε ούτε μια εικόνα της Τέιλορ! Ήταν η προσπάθειά της να τη βγάλει από τη μέση», αποκαλύπτει ο διάσημος φωτογράφος...
Η φωνή του περίφημου φωτογράφου σπάει όταν μιλά για την τελευταία συνάντηση: «Την είδα το πρωί της ημέρας του θανάτου της. Διαπραγματευόμασταν μια φωτογράφηση για το εξώφυλλο του Playboy. Το θέμα με τη Μέριλιν ήταν ότι πάντα έψαχνε να βρει ένα λιμάνι, καταφύγιο να τρέξει να κρυφτεί, να ξεφύγει. Το βρήκε αρκετές φορές εκείνη τη νύχτα. Η τραγωδία είναι ότι δυστυχώς δεν βγήκε ποτέ ζωντανή από εκεί μέσα».