Και ενώ η πλειοψηφία των Ελλήνων πολιτικών φαίνεται να πορεύεται χωρίς συγκεκριμένο σχέδιο για την έξοδο της Ελλάδας από την κρίση, πόσο μάλλον για την πολυπόθητη ανάπτυξη, η μεγαλύτερη συμβουλευτική εταιρεία στον κόσμο η αμερικανική McKinsey & Co, δημοσιεύει μια ενδιαφέρουσα μελέτη για τη χώρα μας, δείχνοντας το δρόμο για ένα λαμπρό μέλλον γεμάτο φέτα, λάδι, γιαούρτι, νοστιμιές και πλούτο.
Μπορεί οι πολιτικές αναταραχές και τα σενάρια εξόδου της χώρας μας από το ευρώ να μονοπωλούν το ενδιαφέρον των μέσων μαζικής ενημέρωσης απ' άκρη σε άκρη στον Πλανήτη και στο εσωτερικό, θεσμοί και πολίτες να βρίσκονται σε μια πρωτοφανή σύγχυση, φορείς από το εξωτερικό δε μελετούν μόνο σενάρια καταστροφής αλλά καταρτίζουν συγκεκριμένες μελέτες για τις δράσεις που μπορεί άμεσα η χώρα μας να κάνει ώστε να επιστρέψει δυναμικά στις παγκόσμιες αγορές.
Οι συντάκτες της μελέτης, δεν καταπιάνονται με σενάρια επιστημονικής φαντασίας αλλά με τις παραδοσιακές οδούς όπου η Ελλάδα έχει ήδη παρουσία. Δε χρειάζεται να κάνει κάτι άλλο, απλά να την ισχυροποιήσει.
Η μελέτη έχει τίτλο: «Η Ελλάδα δέκα χρόνια μπροστά: Προσδιορίζοντας το νέο μοντέλο ανάπτυξης».
Σύμφωνα με την έρευνα, η χώρα μας έχει από τα καλύτερα βασικά προϊόντα και φαγητά στον κόσμο όμως στερείται του μοντέλου πώλησης των προιόντων με υψηλά περιθώρια κέρδους.
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του ελαιολάδου όπου ναι μεν η Ελλάδα είναι η τρίτη χώρα παγκοσμίως στην παραγωγή, εξάγει όμως «χύμα» στην Ιταλία το 60% της παραγωγής, επιτρέποντας με τον τρόπο αυτό στη γειτονική χώρα, να καρπώνεται ένα επιπλέον 50% επί της τιμής του τελικού συσκευασμένου προϊόντος. Το γεγονός ότι η Ελλάδα κατέχει το 28% της «ελληνικής φέτας» στην αγορά τυριών παγκόσμιως και το 30% των αγορών γιαουρτιού «ελληνικού στυλ» των ΗΠΑ, ενισχύει περαιτέρω τη σαφή εμπορική ευκαιρία για την Ελλάδα.
Ολόκληρη η μελέτη εδώ