Η Λίβια Φερθ συνιδρύτρια και διευθύντρια δημιουργικού του brand Eco-Age και ιδρύτρια της πρωτοβουλίας «Green Carpet Challenge», η οποία υποστηρίζει τη βιωσιμότητα στη βιομηχανία της μόδας εδώ και πάνω από μια δεκαετία ενώνει τις δυνάμεις της με την Ιταλίδα σχεδιάστρια, Alberta Ferretti στον αγώνα κατά της «ταχείας μόδας».
«Καρπός» της συνεργασίας τους είναι μία νέα συλλογή που θα κυκλοφορήσει στις 22 Απριλίου, Ημέρα της Γης. «Αν αναζητήσετε τη λέξη βιωσιμότητα στο λεξικό, πρόκειται για κάτι που διαρκεί. Όταν αγοράζετε ρούχα "ταχείας μόδας" από παρόρμηση, δεν είναι βιώσιμα, επειδή γνωρίζετε ότι θα τα φορέσετε μόνο μερικές φορές» δήλωσε η Λίβια Φερθ στο Vogue.
Μέσω του «Green Carpet Challenge» (Πρόκληση Πράσινου Χαλιού) brand μόδας που θέτουν «την αειφορία στο προσκήνιο» και ενθαρρύνουν διασημότητες να επιλέγουν για τις εμφανίσεις τους στο κόκκινο χαλί ενδύματα, που παράγονται με όρους βιωσιμότητας, με τήρηση της διαφάνειας στις αλυσίδες εφοδιασμού και διασφάλιση μηδενικής επικίνδυνης χημικής ρύπανσης.
Με την τελευταία συλλογή της Eco-Age, η Φερθ ελπίζει ότι έχει δημιουργήσει κάτι που θα διαρκέσει: μια capsule συλλογή που σχεδίασε η Alberta Ferretti. Περιλαμβάνει αστραφτερές μίνι φούστες, T-shirts από οργανικό βαμβάκι και πουλόβερ από ανακυκλωμένο κασμίρ, κεντημένα με τη φράση «Είναι ένας θαυμάσιος κόσμος».
Η Alberta Ferretti ονόμασε τη συλλογή «Love Me» – μια ευθεία έκκληση να φροντίσουμε τον πλανήτη μας. «Αυτή η συλλογή είναι μια κραυγή για βοήθεια» εξήγησε η σχεδιάστρια στη Vogue. «Είναι μία έκκληση που ο κόσμος στέλνει στους κατοίκους του. Η αειφορία δεν είναι κάτι που μπορείτε να αγνοήσετε», είπε.
Το ζήτημα της βιωσιμότητας στη μόδα απασχολεί εδώ και καιρό την Ιταλίδα σχεδιάστρια μόδας, η οποία συνεργάστηκε με την Αγγλίδα ηθοποιό Έμα Γουάτσον για μια οικολογική capsule συλλογή το 2011 - και είναι πρόθυμη να αναδεικνύει πώς οι ηθικές πρακτικές μπορούν να υπάρξουν σε κάθε βήμα της διαδικασίας σχεδιασμού.
Το νήμα για τα κεντήματα στα ενδύματα της συλλογής είναι πιστοποιημένο για την οικολογική του ποιότητα από την Oeko-Tex, οι ετικέτες των ενδυμάτων και οι χάρτινες ετικέτες με τις τιμές είναι ανακυκλώσιμες και ακόμη και οι συσκευασίες είναι βιοδιασπώμενες. «Όλα έγιναν προσεκτικά» ανέφερε η Λίβια Φερθ. «Η Alberta Ferretti μελέτησε όλες τις πτυχές της αλυσίδας εφοδιασμού», τόνισε.
Το νέο πρότζεκτ προκύπτει από τη μακροχρόνια φιλία των Φερθ και Φερέτι και από τις κοινές απόψεις τους για την αειφορία. «Γνωρίζω την Alberta Ferretti εδώ και πολλά χρόνια. Είναι ένας από τους πρώτους μεγάλους οίκους μόδας που επικεντρώνονται στη βιωσιμότητα. Άρχισε να εργάζεται πάνω σε αυτή το 2010 και αυτό ήταν το δεύτερο έτος ζωής της πρωτοβουλίας «Green Carpet Challenge» και της Eco-Age. Την εποχή εκείνη, η βιωσιμότητα θεωρήθηκε ως αυτή η μεγάλη προσπάθεια. Είναι πολύ αφοσιωμένη. Έτσι όταν με προσέγγισε για να κάνουμε κάτι μετά τα Χριστούγεννα πέρυσι, είπα, ας το κάνουμε μαζί», ανέφερε η Φερθ.
«Ο επείγων χαρακτήρας των οικολογικών προβλημάτων σε όλο τον κόσμο με ανάγκασε να βρω μια “πράσινη” πορεία για την εταιρεία μου» είπε. «Γνωρίζω τη σημασία της διασφάλισης των φυσικών μας πόρων και της προώθησης της χρήσης προϊόντων που έχουν τις μικρότερες περιβαλλοντικές επιπτώσεις». Με αυτή τη συλλογή ελπίζω να δείξω στους συναδέλφους σχεδιαστές ότι είναι δυνατή η δημιουργία πολυτελών προϊόντων χωρίς να διακυβεύονται τα ιδανικά τους. «Η μόδα είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να στείλουμε ένα μήνυμα. Ο,τιδήποτε μπορούμε να κάνουμε, κάθε πρωτοβουλία, ακόμα και το μικρότερο, είναι σημαντικό» υπογράμμισε.
H συλλογή «Love Me» η οποία περιλαμβάνει τα παρακάτω hoodies, t-shirts και πλεκτά, θα διατίθεται από τις 15 Απριλίου αποκλειστικά στο διαδίκτυο στην ιστοσελίδα του οίκου Alberta Ferretti. Οι τιμές τους ξεκινούν από 350 ευρώ περίπου.