Στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, θυγατρική της Ferrovie Dello Stato Italiane S.p.A., πέρασε το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ), έναντι συνολικού τιμήματος 22 εκατομμυρίων ευρώ.
Σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ, με τον τρόπο αυτό το Ταμείο ολοκληρώνει έτσι με επιτυχία μια μακρόχρονη διαγωνιστική διαδικασία, διασφαλίζοντας την αναβάθμιση του ρόλου και την περαιτέρω ανάπτυξη της ΕΕΣΣΤΥ στις υπηρεσίες συντήρησης του σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού.
«Μετά και την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ τον Σεπτέμβριο 2017, έναντι τιμήματος 45 εκατ. ευρώ, που επέφερε το κλείσιμο του φακέλου κρατικών ενισχύσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ύψους 692 εκατ. ευρώ, σχετικά με το χρέος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον ΟΣΕ, ο ελληνικός σιδηρόδρομος αποκτά νέα πνοή και μάλιστα σε μια αγορά απελευθερωμένη και ανταγωνιστική» τονίζεται στην ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ.
Οπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, σύμφωνα με τον εκτελεστικό πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ, Άρη Ξενόφο, ολοκληρώθηκε ένας κύκλος στρατηγικών επιλογών του Ταμείου για την αναβάθμιση του ελληνικού σιδηρόδρομου μέσα από την αξιοποίηση και της ΕΕΣΣΤΥ μετά την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που θα επιφέρει την ενίσχυση του ρόλου της Ελλάδας ως κόμβου μεταφορών και διαμετακομιστικού εμπορίου. «Πεποίθησή μας είναι ότι και στην ΕΕΣΣΤΥ θα καταγραφούν σύντομα θετικά αποτελέσματα, όπως είναι ήδη ορατά στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ μετά την εξαγορά της από την Ferrovie Dello Stato Italiane», προσέθεσε.
Όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, Ριχάρδος Λαμπίρης, αυτή η στρατηγική συνεργασία διασφαλίζει την αναβάθμιση του ρόλου και την περαιτέρω ανάπτυξη της ΕΕΣΣΤΥ και αποτελεί ακόμη μια επιτυχία για το ελληνικό πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων.